De perfecte foundation, is dat nou echt zo lastig?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

Re: De perfecte foundation, is dat nou echt zo lastig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 22:13

Ik heb ook de foundation van Max factor. En de poeder heb ik ook bevalt goed!

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 22:16

Ja, dat is echt zo lastig! Maar ik heb nu wel een hele fijne! Ook ik heb last van grote poriën, glanzen, de hele mikmak. Ik gebruik nu Touche Eclat van Yves Saint Laurent. Superfijne foundation, je ziet hem niet zitten. En omdat ie wat duurder is, is het ook echt kwaliteit en gaat het niet vlekken. Hij is 48 euro maar ik koop 'm eigenlijk altijd bij de ICI Paris als er 20% korting is, dus dan betaal je maar 38 euro. Je doet er ook nog eens een half jaar mee. Echt een aanrader!!!

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 23:27

Foundation van het huismerk van ICI PARIS! En dan de matte. :j

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 23:36

Ik gebruik de cc Cream van L'Oréal, de groene. Daar gaat nog wel wat overheen, maar weet uit mijn hoofd niet wat. Maar dat groene spul is echt fantastisch tegen alle rode vlekken en littekens in mijn gezicht :D

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 23:45

Ik heb nu een foundation van yves rocher: zero defaut. Foundation met mineralen. Had een tester gekregen en het leek wel wat voor mij dus besteld. Ga het gewoon proberen maar ben dus ook nog opzoek. Had altijd nr 2 van hema maar als ik dan foto's terug kijk is die weer te licht. En andere weer te donker of korrelig dat je hem echt ziet zitten op je huid

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 00:02

Murthul schreef:
En welke foundations heb je bijvoorbeeld geprobeerd? En op welke manier breng je ze aan? Dat kan ook wel verschillen.

Als je skinleya is aangeraden ben je bij de ici geweest denk ik? Ik zou je aanraden eens bij de douglas langs te gaan op zoek naar een juiste tint in jouw prijsklasse, dat moet echt wel lukken voor de helft van die skinleya. :=

Jij vindt de ici paris niks zo te lezen?? XD hahaha ik vind het een fijne winkel en heb er ook jaren gewerkt, ik vind de dames van de douglas weer wat minder haha

Sisley is een luxe merk op plantaardige basis en geschikt voor mensen met allergieen en eczeem en vandaar vrij kostbaar. Het fijnste is als je een budget aangeeft en de eisen waaraan jouw foundation moet voldoen, dan kan de verkoopster je beter adviseren. Let wel op dat een budget/goedkopere foundation veel parabenen bevat en dat is vet waardoor hij minder lang goed blijft zitten en je huid sneller laat glanzen.

Ik gebruik overdag de bb cream van garnier, dat is eigk een getinte dagcreme en bevalt prima voor een dagje werken. Als ik er lang tiptop moet uitzien dan gebruik ik de double wear van estee lauder die ook al eerder genoemd is. Die dekt meer en blijft echt heel lang goed zitten.

Laat je iet verleiden tot foundations ' die wel 8 uur blijven zitten', jouw dag duurt langer dan 8 uur ;)

Wat zijn je specifieke eisen voor een foundation en welk huidtype heb je?

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 00:06

Misschien eens langsgaan bij een Mac Counter? Ik hoorde dat Laura Mercier ook een fijn merk is. Een goede primer gebruiken en evt. Een finishing spray kan ook veel helpen!

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 00:18

De Dior nude of guerlain vind ik zelf erg fijn, erg vloeibaar en daardoor makkelijk uit te smeren. Niet heel dekkend, maar dat wil ik ook niet, sproetjes blijven zichtbaar. En het is met een factor 15.

TCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 00:29

Misschien eens bij clinique kijken. Fijne spullen voor verschillende huidtypes. Tot nu toe voor mij de beste foundation :)

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 01:11

Als je eenmaal echt goede hebt gehad wil je echt geen L oreal troep meer.

Ik gebruik meest niet eens zo'n hele dure; clinique. Je kan van hen vast een proef verpakking krijgen bij de Douglas of ici.
Vind m heel natuurlijk afwerken maar trekt totaal niet raar in mn poriën.
Geeft echt een heel natuurlijk effect.
zelfs in fel licht van dichtbij zie je m eigenlijk niet zitten terwijl ik met goedkopere merken dan eruit zie alsof ik in de schmink heb gezeten.

Mac is ook wel fijn al vind ik zelf clinique wel een mooier, zachter effect geven.
Dior is idd ook héél mooi en goed.

Sowieso is een Beauty blender spons wel echt een aanrader, krijg je alle foundation véél mooier mee dan met de kwast of met je vingers.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 01:52

Ik ben al zeker bijna 2 jaar op zoek naar een foundation ZONDER parfum en alcohol. Als ergens al een beetje parfum in zit begint mijn gezicht al te prikken.

Wie oh wie heeft DE tip?

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 02:52

Lous, de vichy dermablend en die van clinique zijn parfumvrij als het goed is. Wellicht daar n sample van scoren?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 03:02

Bedankt voor de tip, kijken of de Douglas misschien iets heeft :).

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 06:33

Lous schreef:
Ik ben al zeker bijna 2 jaar op zoek naar een foundation ZONDER parfum en alcohol. Als ergens al een beetje parfum in zit begint mijn gezicht al te prikken.

Wie oh wie heeft DE tip?

De INCI van deze foundation:
Phenyl Trimethicone, Caprylic/Capric Triglyceride, Silica, Ozokerite, Acrylates Crosspolymer, Candelilla Cera, Aloe Barbadensis Leaf Extract, Cymbidium Grandi orum Flower Extract, Glyceryl Caprylate, Caprylyl Glycol, 1,2-Hexanediol, Triethoxycaprylylsilane, Tocopheryl Acetate, [+/- CI 77891, CI 77491, CI 77492, CI 77007].

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-15 06:53

Ik gebruik een speciale make-up kwast. Denk niet dat het ligt aan mijn aanbreng kunsten.

Ik heb op bepaalde plekken (bijvoorbeeld boven de neus en voorhoofd) wat erg droog is, dat geeft dus een vlekkerig effect. Terwijl mijn wangen juist wat vetter zijn.

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 07:02

Gebruik je een primer/dagcréme voordat je je foundation aanbrengt? En wat voor kwast? Die langharige platte kwasten vind ik een streperig effect hebben :(

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 07:16

Ik gebruik de foundation van Hema en dit is ook de enige foundation die bij mijn lichte huidskleur pas zonder oranje te worden.
Hij geeft een lichte tot middelmatige dekking en ik ben er erg tevreden over.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 07:26

Ik zelf gebruik altijd clarins!
Is echt heel fijn en luchtig dus geeft geen verstopt gevoel

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-15 07:33

Ja ik gebruik een dagcrème. Dit is zo'n stevige kwast zeg maar geen lange haren en echt bedoeld voor foundation. Ooit eens gekocht bij Ici Paris. :)

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 07:33

Ik gebruik Mac face and body! Ook altijd moeite met het vinden van de goede kleur en op drogere plekjes bleef je vlekken/velletjes zien. Ik gebruik embryolisse lait creme concentre als dagcreme/primer en daarover heen face and body. Voor mij de top combi.

Face and body heeft een lichte dekking maar is op te bouwen tot medium!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 07:41

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-15 09:28

Heb gisteren een proefje gekregen van Dior Star, maar die vind ik het geld ook absoluut niet waard.

Huni

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 09:34

Ik gebruik niet echt foundation, maar een coverstick van rimmel londen om plekjes weg te werken en daar over gaan Bronzing Pearls van Oriflame. Dit past zich aan aan de huidkleur. Ideaal. Ben zelf rossig met een heel bleke huid en zo is het bleke er bij mij net af. Mijn zusje is snel bruin maar gebruikt hetzelfde product.

simo0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 09:39

Ik heb Nude Magique CC Cream van L'Oreal.
Ik ben ook jaren op zoek geweest naar een goede foundation, en deze is perfect voor mij!
Het is eerst groen voordat het eruit komt maar zodra het in contact komt met je huid neemt het de kleur van je huid aan. Dit komt door de Smart Pigment Capsules. Dus geen gedoe met de juiste kleur foundation zoeken.
Door de anti-redness krijg je een perfecte nude look. En er zit ook nog eens SPF20 in!

Tubetje kost volgens mij rond de 14 euro en er zit 30ml in, ik draag het niet elke dag dus zou je niet kunnen vertellen hoelang je ermee doet. Het blijft de hele dag mooi zitten, dit is wel in combinatie met afpoederen.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 11:22

Gok dat je een stippling brush hebt.
Beauty blender geeft toch echt een ander effect..
Bij de kruidvat heeft essence een namaak blender, probeer die anders eerst eens. Voor die 3 euries kan je je daar geen buil aan vallen..