Overmatig zweten

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 23:52

Ik had het alleen na het scheren ( 1x gedaan, aaau).

Anoniem

Re: Overmatig zweten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 00:01

Ja, ik ook... of als je huid daar wat geïrriteerd is door een andere reden.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 08:56

Klopt. Als je shirtje een naadje had of als je shirtje ergens schuurde.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 09:14

Ik lees even mee. Ik draag al jaren of wijde shirts of zwart (zie je kringen niet) Ook drukke prints zie je het minder.
Ik durf echt geen wit t-shirtje aan.

Bij mij werkt een tanktop juist wel, net of er dan "wind" bij kan. Maar ik ga echt niet werken in een tanktop.

De oderex en seo 5 heb ik ook geprobeerd, werkt een aantal keer en dan niet meer.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 10:03

Je hebt ook "maandverbandjes" voor oksels. Geen idee hoe ze heten maar volgens mij kon je die bij de apotheek halen!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 10:17

Hier gebruik ik ook syneo 5 ervoor sinds eind januari. Hier was het probleem snel zweten bij de oksel met een vreselijke stank... werd zo erg dat als ik iemand een knuffel gaf dat het direct was van "okselgeur okselgeur". Tot nu toe werkt die syneo 5 super heb geen last meer van de geurende oksels, gebruik daarnaast een anti- perspirant deo en het probleem is sindsdien van de baan. Ik hoop dat het net als anderen op termijn nog vanzelf weggaat en ik zelfs dat spul niet meer nodig ga hebben.

Ik kan nu zelfs sporten zonder dat het begint te stinken. Bij iemand gaan zitten en knuffelen zonder bang te zijn dat ik stink. :j Die stank begon echt mijn leven over te nemen en voelde mij echt zo onzeker erdoor want kon mij zelf zelfs ruiken vaak |( .

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 10:19

Ben sinds deze week mijn oksels dagelijks aan het wassen met detol douchegel. Dat schijnt ook te helpen tegen geurtjes (niet tegen zweet trouwens)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 10:20

Owja klopt inderdaad ik was ook iedere keer als ik douche mijn oksels sinds ik syneo gebruik met detol douchegel. Ruikt erg lekker die gene dat ik heb en tja gaat ook helpen zeker :D .

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 10:41

Ik heb hier helaas ook last van en ik word inmiddels al weer een jaar of 3 behandeld met botox.

Het werkt echt heel fijn en de behandeling wordt voor mij 2 keer per jaar vergoed (wel eigen risico uiteraard eerst betalen). Voor mij is dat genoeg en daar kom ik het jaar wel mee door.
Hoef nu minder vaak shirtjes weg te gooien en kan zelfs weer een shirtje langer dan een halve dag aan :). Ik heb iets last van compensatie zweet tussen mn liezen, maar dat is eigenlijk alleen met het sporten of als ik heel intensief bezig ben geweest.
blijkbaar komt de vergoeding gewoon uit je basisverzekering, dus volgens mij is dat voor iedereen gelijk? De Mauritskliniek in Utrecht waar ik heen ga heeft afspraken dat je 2 keer per jaar behandeld mag worden.

Wellicht toch de moeite om dit uit te zoeken bij je verzekering of het vergoed wordt en dan eens met je arts te bespreken of het iets voor je is. Mijn arts was in eerste instantie niet meteen heel enthousiast omdat ze de behandeling niet kende, maar nu ze de resultaten ziet, is ze voor mij wel heel blij dat het zo werkt.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 11:04

Zwerte schreef:
Google eens op hyperhydrosis, dit is de medische term voor overmatig zweten.

Familie van mij heeft dit en wordt nog eens extra getriggerd door psychologische stress. De gedachte iemand een hand te moeten geven zorgde ervoor dat het zweet letterlijk van haar handen parelde... Maar zelfs zonder dat had ze continue zweethanden met kloven ed tot gevolg.
Ze moet ook weinig tot niks doen om zweetplekken onder oksels en op de rug te hebben.
Van medicatie heb ik haar nooit horen spreken, maar ze heeft wel een zenuw laten doorbranden om van haar zweethanden verlost te zijn.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 17:26

kevertje04 schreef:
Is dat steken van die Odorex altijd of alleen als je je hebt geschoren?

Ik heb het altijd. Na 1x Odorex te hebben gebruikt nadat ik mijn oksels had geschoren, laat ik dat sindsdien wel uit mijn hoofd. :Y)

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 20:33

Ik heb een avondje kroeg voor de boeg en kijk er ontzettend tegen op... Vanmiddag de Odorex Extra Dry crème gekocht en een half uur geleden opgedaan. M'n shirt is nu al weer nat -O- Hoop dat het tijd nodig heeft om in te werken en dat het zometeen wel droog wordt en blijft...

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-15 09:25

Mn oksels zijn de hele avond nat gebleven. Ze werden niet zo doorweekt als normaal, maar droog waren ze absoluut niet. :n

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 09:28

Ik zou gewoon voor dat flesje gaan van odorex wat je een avond van te voren moet deppen. Wie immers mooi wil zijn moet pijn lijden. Ik hèb overigens nooit meest van dat spul. Ook niet als ik me geschoren heb

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-15 09:31

Ik blijf deze nog een tijdje proberen, als het echt niet werk stap ik daar idd wel op over.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 10:08

Heb je die pads al geprobeerd? Je blijft wel nat, maar die pads vangen het zweet op en je kunt ze vervangen als dat nodig is. Kan je mss meer zekerheid geven dat het niet opvalt?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 10:13

Afdeling geneeskunde buiten het reguliere erf:
de osteopaat.

Als ik me goed herinner komt een en ander door scheefstand van de 7e borstwervel.

Dat prikkelt precies die zenuw, die reguliere artsen wel eens doorsnijden als verder niets reguliers iets heeft uitgehaald.

Als er meerdere wervels scheef staan kun je wel even zoet zijn (een behandeling of 5) - zou het echt alleen maar die ene wervel zijn, is het met een of twee sessies gepiept.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 10:18

Hopelijk vat je dit niet verkeerd op, maar... Heb je misschien overgewicht? Mijn moeder had exact hetzelfde en is er nu met afvallen tot gezond gewicht volledig vanaf! :)

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-15 10:39

Nee, geen overgewicht. Ben 1,83m en weeg 70kg :)
Pads heb ik nog niet geprobeerd. Als ik tanktops of andere mouwloze shirtjes aan heb, zweet ik me ook de pan uit en komen de zweetvlekken ook tot halverwege mn zij. Dan wil ik niet met pads moeten rondlopen, want die kan je dan gewoon zien zitten.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 12:10

Kevertje heb je misschien last van langer aanwezig zijnde spanning of stress?

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-15 12:30

Ik heb een kleine anderhalf jaar met een depressie rondgelopen en ondervind lichte spanning onder druk, met name bij prestaties (vooral qua school maar ook mezelf presenteren en in vriendschappen).
Tijdens mijn mondeling Nederlands voelde ik bijvoorbeeld de druppels langs mn armen lopen. Zodra ik ieders aandachtspunt ben, wordt het erger.
Neemt echter niet weg dat het er zonder al die prikkels óók is: ik hoef maar op een stoel te zitten en naar buiten te kijken of mn oksels zijn al nat.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 13:11

Odorex werkte bij mij dus ook totaal niet, ook niet de depper. Alleen syneo5 helpt een beetje dus als ik jou was zou ik die proberen!

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 16:55

Ik had, onbewust, ook erg veel spanning als gevolg van een verwaarloosde ptss.
Ik zweette echt vreselijk, ook als ik het koud had. Stress en spanning belasten je autonome zenuwstelsel, waardoor je dus enorm kunt gaan zweten. Het stonk bij mij ook soms vreselijk, hoeveel deo ik ook gebruikte. Geen typische zweetlucht, maar zurig. Angstzweet.
Nu ik het probleem heb aangepakt, ben ik veel minder gaan zweten en ook de geur is weg. Vandaar dat ik er even naar vroeg
Ik hoop dat je een goede oplossing kunt vinden, want het is een vervelend probleem.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 12:38

Ik heb jarenlang hetzelfde probleem gehad en het enige wat bij mij werkt is de antitranspirant van Therme 5 dagen. Voor je gaat slapen sprayen en inderdaad niet na het scheren (al kan ik dat tegenwoordig ook prima handelen). Ik gebruik het al zeker 10 jaar en blijf tevreden over het resultaat. Veel vrienden van mij zijn er ook goed mee geholpen.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 12:54

Maar als je syneo5, odorex, therme etc. Erop smeert/dept, moet je dan niet na elke douche beurt opnieuw smeren/deppen of blijft het gewoon zitten?