Opties interactie mogelijkheden kind 1,5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 15:09

Mijn nichtje gaat een keer per week ook iets van een peuterspeelzaal.
Dat is dan van 9 tot 11, kunnen ze binnen en buiten spelen. ( kun je er gewoon bij blijven )
Kun je bijvoorbeeld niet gaan babyzwemmen? Weet niet tot hoe oud dat is..
Kan ze al lopen? hier in alphen hebben wij bijvoorbeeld peuter-dansen, ook echt super leuk om te doen ! En een hoop kindjes..

Ze is nu 17 maanden trouwens.

Knudd

Re: Opties interactie mogelijkheden kind 1,5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 15:12

Misschien is knuffelzwemmen een optie? Het is jammer dat je helemaal in Leusden woont, maakt het meteen zo'n afstand... Bij ons in het dorp bieden ze dat aan, tot 4 jaar. Het is op woensdagochtend en donderdagochtend. Na knuffelzwemmen kunnen kinderen eventueel gelijk doorstromen naar zwem-ABC.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 15:20

Angeliquee18 schreef:
Mijn nichtje gaat een keer per week ook iets van een peuterspeelzaal.
Dat is dan van 9 tot 11, kunnen ze binnen en buiten spelen. ( kun je er gewoon bij blijven )
Kun je bijvoorbeeld niet gaan babyzwemmen? Weet niet tot hoe oud dat is..
Kan ze al lopen? hier in alphen hebben wij bijvoorbeeld peuter-dansen, ook echt super leuk om te doen ! En een hoop kindjes..

Ze is nu 17 maanden trouwens.

Baby zwemmen doet ze al sinds ze 6 maanden is trouw elke week, ze heeft nu guppie en puppie diploma, maar t is geen vaste groep, ze komen en gaan. Ze is nu 18 maanden, en loopt vanaf 9 maanden. Elke dag door t bos struinen (aangrenzend aan achtertuin) heeft ervoor gezorgt dat ze loopt, klimt, rent en springt. Dansen doen we idd dagelijks! Ik doe zelf aan klassiek ballet en weet dat er ook balletlessen zijn voor moeders met dochters, maar niet gevonden in deze regio..

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 15:22

Mijn zoontje is 1.5 en ik heb 2 x p.w opvangkindjes en zwem iedere week.. Hij vind andere kinderen reuze interresant maar spele gebeurt maar weinig samen nog.. hij ontdekt veelal alleen. Samen met mama en papa spelenbis wel heel leuk, komt jecdan ook echt halen, maar met kindjes nog niet.
Ook in de speeltuin doen ze wel na maar niet met elkaar :)

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 15:25

LenaBaars schreef:
Ok, mijn verwachtingen betreffende het samen spelen zijn niet helemaal reëel dus. Ondanks dat ze tot nu toe voornamelijk met haar ouders is (helaas geen familie in de buurt) , is ze absoluut niet eenkennig of bang bij andere volwassenen. De eerste keer dat ze even noodgedwongen bij mijn instructrice moest blijven keek ze niet eens op of om toen ik afscheid wilde nemen, meer van; heey leuk, andere speelgoedjes, daaag mam!

Zoals ik het nu opvat is de nood op deze leeftijd nog niet heel groot, we gaan elke dag op stap naar t winkelcentrum, kinderboerderij, of slenteren gewoon van speeltuintje naar speeltuintje. Had de verwachting om in een paar weken al een flinke sociale kring voor haar op te bouwen, maar wellicht leg ik er te veel druk op. Haar vader en ik zijn beide nog jong en we keten er dan ook flink op los met z'n 3en. Ik zal het wat los moeten laten, al ga ik t mamma café zeker proberen!

Om samen te kunnen spelen moeten ze eerst het ik-bewustzijn ontwikkeld hebben en ook het gevoel voor de ander. Samenspel start voorzichtig ergens in de periode tussen 2,5 en 3,5 jaar.

Andere plekken ontdekken waar ze andere kinderen kan ontmoeten voldoet op deze leeftijd ook voldoende. Het opbouwen van een sociale kring kan op de psz of nog later op de kleuterschool.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 15:25

bieden ze in Leusden geen baby/peuter gym aan? (of ouder en kind gym?)In Ermelo heb ik dit jaren gedaan. begonnen met de oudste, en over genomen door de middelste en daarna het stokje overgegaan naar de tweeling.
Heel erg leuk, jij speelt met je kind onder leiding van een gymdocent. met allerlei leuke speelse opdrachtjes tussen het spelen door. Langzaamaan, ontstaat er wel contact tussen kinderen.
Heel leuk nu de oudste komt weer kinderen van toen tegen, Nu ze gaan kijken naar voortgezet onderwijs. Terwijl ze elkaar lang niet allemaal zijn blijven zien.

Verder denk ik dat je al wel veel vraagt van je kind, door nu al een echt contact te willen. Dat buurmeisje bijv. wat wel erg assertief is, kan best een leuk speelmaatje worden, al spelen ze nu gewoon naast elkaar (is gewoon voor deze leeftijd.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 15:29

geerke schreef:
Maak een tweede :+
Het leeftijdsverschil is dan net leuk :j

_O- _O- Hele praktische oplossing. En leuk om te doen ;)

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 15:51

[***] schreef:
geerke schreef:
Maak een tweede :+
Het leeftijdsverschil is dan net leuk :j

_O- _O- Hele praktische oplossing. En leuk om te doen ;)

Het maken wel ja :D

Prrrr

Re: Opties interactie mogelijkheden kind 1,5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 16:00

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 16:08

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 16:20

Misschien hebben ze iets van muziek op schoot oid? Heb ik destijds met mijn dochter gedaan. Zingen, muziek instrumenten bespelen, spelletjes op muziek. Na afloop konden de kids nog samen spelen en de moeders koffie.
Overigens spelen kids van 1,5 nog niet samen, meer naast elkaar en ze kijken (en pakken) dingen van elkaar af.