Extra vroeg op staan om paarden op de wei te zetten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 09:12

Hoe oud ben je?
Heb je niet de beschikking over een brommer bvb?
Nu is het al redelijk licht zo vroeg maar ik weet niet hoe je dit in de winter oplost?
Kan me zo voorstellen dat het in het donker en met die kou een stuk minder makkelijk vol te houden gaat zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 09:14

Ajesca: Ik ben 21. Ik ben van plan om eind zomer een autootje te kopen. Dus dan zou het makkelijker zijn. Ik kan ook met de bus naar het station en vanaf het station met de fiets naar stal. Dat is 10 minuten ongeveer.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 09:21

Ik zie eigenlijk het probleem niet.
Als ik er vroege dienst heb moet ik om 7 uur beginnen. Wat betekend dat ik om 6:15 in de auto moet stappen.
Mijn paarden staan dan wel aan huis maar deze hebben dan ook al eerst hooi gekregen voordat ze naar buiten gaan.
Dus dat betekend ook vroeg op. :)

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 09:28

Ik zie het probleem wel. Met name het stuk fietsen.
Ik zou idd kijken naar een brommer/auto. Geeft je meer vrijheid.
Vroeg opstaan voor je paarden is in mijn ogen iets wat erbij hoort, maar van zo'n stuk fietsen elke dag naast je andere verplichtingen zou ik niet blij van worden :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 09:30

Ja klopt Bruintje er zijn heel veel mensen die om 07:00 uur moeten beginnen, dus snap niet waarom ik dit niet eerder heb bedacht.

Ik ga vanavond als het goed is bij een fiets kijken en die op het station plaatsen. Dan kan ik om 06:45 met de bus en kom ik om 7:10 aan, waarschijnlijk iets eerder omdat er natuurlijk geen kip met de bus gaat om die tijd. Of 06:20 dan kom ik om 7:55 aan. Met die eerste tijd moet ik wel haasten denk ik (10 a 15 minuutjes fietsen naar stal, paarden op de wei zetten hooghuit 10 minuten 15 minuten terug fietsen), maar met die hele vroege juist niet, maar dan moet ik er om 20 over 5 uit ofzo, omdat die bushalte ook nog eens verder weg zit. Z'n 5 minuten lopen. Eigenlijk zou er tussen in beter zijn haha.

Als ik maar uiterlijk 5 voor 8 op de fiets zit richting het station. 10 over 7 op het station, 25 over 7 op de manege. (Je moet natuurlijk ook nog uit de bus stappen, je fiets pakken en van het slot doen) Paarden en hooinet mee nemen naar de wei. (10 minuten) Dan is het ongeveer 5 over half 8. Dan heb ik nog 20 minuten over voor als het iets tussen komt, ik eerder weg moet, of harde tegen wind heb. Lijkt me te doen toch dit?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-03-15 09:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 09:31

Majabeestje schreef:
Ik zie het probleem wel. Met name het stuk fietsen.
Ik zou idd kijken naar een brommer/auto. Geeft je meer vrijheid.
Vroeg opstaan voor je paarden is in mijn ogen iets wat erbij hoort, maar van zo'n stuk fietsen elke dag naast je andere verplichtingen zou ik niet blij van worden :')

Daarom dus ook de fiets op het station. Dus is 20 minuutjes hooghuit. (soms 30, soms 15, verschillende bussen) Daarna hoef ik in totaal (heen en terug weg) nog z'n 20 minuutjes te fietsen. Dat klinkt al aangenamer. Maar fietsen is wel beter voor m'n conditie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 17:12

We gaan naar een auto kijken vanavond! *\o/*
Hopelijk wordt het wat zodat ik wat onafhankelijker wordt en het allemaal wat makkelijker.
Wel heel spannend.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 17:14

ja, optijd in bed en wekker zetten

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 17:15

Honden, paarden, kinderen... zonder kon ik rustig tot half 8 blijven liggen en nu om 6 uur uit mn bed als ik ook nog moet werken.... dus op tijd in bed en op tijd uit bed ;)

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 17:17

Wekker zetten :P
Ik zit iedere dag om 06.45u op mijn paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 17:22

bruintje123 schreef:
Ik zie eigenlijk het probleem niet.
Als ik er vroege dienst heb moet ik om 7 uur beginnen. Wat betekend dat ik om 6:15 in de auto moet stappen.
Mijn paarden staan dan wel aan huis maar deze hebben dan ook al eerst hooi gekregen voordat ze naar buiten gaan.
Dus dat betekend ook vroeg op. :)

Eens!

Ik moet soms om 6:00 beginnen, dan krijgen ze om 3.30 hooi en gaan ze om 4:30 naar buiten.....

Gewoon een uurtje (of 2) eerder op staan. En 's avonds op tijd naar je bed.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 17:26

half zeven moet ik ook meestal opstaan, maar dan om gewoon naar school te gaan (als ik pech heb is het zelfs 6 uur).
Ik vind het goed te doen, maar ik merk wel dat ik dan echt om 10 uur 's avonds in bed moet liggen, anders trek ik het niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 17:27

Of een stal dichterbij zoeken
Of een stal waar ze het voor je doen
Misschien iets duurder maar benzine is straks ook niet gratis

DianXX

Re: Extra vroeg op staan om paarden op de wei te zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 17:32

Tuurlijk heb je dat voor je paard over, neem ik aan?
Ik moet voor school om 6 uur opstaan. Kan gewoon als je maar niet te laat naar bed gaat.
Voordeel voor mij is dat de paarden aan huis staan en ik dus 'sochtends niets hoef te doen. Ze staan 24/7 buiten. Dus als je het er niet voor over hebt, zoek dan een stalling met 24/7 buiten.
Ik zou het niet eerlijk vinden voor je paardje om zo lang op stal te staan omdat jij niet eerder je bed uit wil.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 17:34

ik moet om 8 uur op kantoor zijn, sta om half 6 op en sta om 7 uur op mijn landje: paddock uitmesten, hooi/brok voeren en katten voeren, dan zit ik om kwart voor 8 in de auto en duim dat er geen file staat.... na mijn werk weer zo'n rondje.
Ze staan 24/7 buiten bij mij, maar uitmesten moet ik toch 2 x per dag. Anders wordt het een zootje.
Dit doe ik overigens alle dagen van het jaar, ook in het weekend en in vakanties. Ik geloof in regelmaat.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 20:27

Is het gelukt met de auto?

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 20:31

Ik sta half 7 op.
De paarden worden om 7 uur buiten gezet, maar op dit moment staan ze al weer 24/7 buiten met schuilstal :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 21:21

Nee de auto is niet door gegaan, dus maar opzoek maar een andere.
Vandaag weer om 7 uur op stal om de paarden buiten te zetten.
Heerlijk! Vanaf volgende week elke dag om 20 over 5 de wekker en om kwart over 6 met de bus. Het voelt veel minder erg omdat ik weet dat ik naar stal ga.
Mijn paard liep ook heerlijk vandaag!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 21:24

Heerlijk topic is dit, wordt er helemaal blij van.

Dacht eerst; dat is zo'n verwend meisje die wel de lusten wil maar niet de lasten....

Maar geweldig om je zo enthousiast te zien TS en dat het op dit moment zo goed gaat.
Hopelijk straks een autootje zodat je ook bij minder weer (regen/wind/glad) lekker op tijd op pad kan en je wat meer vrijheid hebt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 21:38

Dankje Marlies!

Ze heeft een tijd op stal gestaan omdat ik geen mensen om me heen had die haar buiten kon zetten en ik zelf niet dacht dat ik het in de ochtend zou redden, dat voelde voor mijn gevoel totaal niet fijn.

Veel mensen om mij heen, niet de stal genomen maar bijvoorbeeld collega's met paarden en of klasgenoten met paarden keken ook altijd raar op als ik zei dat mijn paard amper buiten kwam.

Maar voor sommigen is dat normaal, maar dat is hun keuze. Ik sta liever wat eerder op, dat gevoel dat je paard de hele dag lekker buiten staat weegt zwaarder dan dat moment dat je er om half 6 uit moet. Ben ook wel een ochtend mens, vindt het heerlijk in de ochtend. Afgelopen twee dagen ook, kom je op de manege en is er nog helemaal niemand (stal met z'n 80 paarden), de paarden hinniken je tegemoet, er is heerlijke rust, je hoort vogels fluiten.

Het mooiste momentje van de dag wordt het!

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 21:41

Poeh vroeg hoor. Respect dat je het doet.

Kun je de paarden in de zomer niet buiten laten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 21:45

Ik heb het nog nooit gedaan, is ook niet gebruikelijk bij ons op stal om het te doen.

Morgen kwart over 7 op staan. "uitslapen" dus. :+

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 22:28

Juist heerlijk Om zo je dag te beginnen.
Toen ik nog thuis woonde en de paarden aan huis had reed ik voor school alvast een paard.
En zomers in het weekend vaak dauwtrappen rond 6 uur in de ochtend.
Dan barst je de rest van de dag van de energie.

Top dat het je goed beviel en dat je dit doet voor je paard.

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 22:37

Wij rouleren met 10 mensen. Maar wij doen alles zelf, voeren, buiten zetten, voeren, wisselen( gaan in 2 ploegen op de paddock) , voeren+binnen halen en dan s avonds laat nog voeren.

Zodra ze de wei op gaan veranderd het schema dan heb je ook geen ploegen. Iedereen doet wat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 22:38

Heerlijk Czarina! Misschien dat ik ook een keer een buitenritje ga maken in de ochtend als ik een auto heb en de eerste paar uur vrij heb.

Moet er in het weekend ook vroeg uit, naja morgen half 8 en zondag half 10, maar zaterdagnacht ben ik pas uur of 2 thuis vanwege werk. (en ben nu nog op), dus dat is wel een beetje een tegenvaller.

Merk wel dat ik tegen een uur of 3/4 in de middag begin te gapen. Ik moet natuurlijk ook nog in het ritme komen. Misschien ook wel goed om er in het weekend vroeg uit te gaan ipv uit te slapen.