Goeie schoenen om hele dag op te lopen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Unseen

Re: Goeie schoenen om hele dag op te lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 19:47

Op mijn leren brogues loop ik hele dagen pijnloos. Je moet er wel van houden, want het zijn vrij mannelijke vrouwenschoenen, maar oooh. Voor mij de fijnste en mooiste die er zijn :D
Je hebt ze ook in meerdere kleuren, zwart/wit/rood/etc, niet alleen het klassieke bruin :)

Maar als je op al je schoenen pijn krijgt met lopen, zou ik toch eens naar een podoloog gaan. Misschien loop je op een verkeerde manier waardoor je last krijgt van je voeten of je rug?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 19:55

Hangt af van je budget. Wil je veel uitgeven voor goede schoenen dan kan ik je Timberlands aanraden

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 20:02

Ik zou je ook aanraden je voeten en loop na te laten kijken. Ik heb altijd pijn gehad, kon nooit meer dan een paar uur staan. Bleek dat ik gewoon hele brede voeten heb en dus altijd te smalle schoenen aan had. Als je voeten niet de juiste ruimte krijgen, gaat dat gewoon pijn doen. Breedtemaat gekocht en nergens meer last van! Zoiets simpels kan het dus al zijn.
Ik ga zelf nu altijd naar schutrups in exloo. Hele grote zaak met podologen/podotherapeuten in de aangrenzende praktijk. Daar kan je dus het helemaal laten uitpluizen en ze kunnen je de perfecte schoenen aanraden, want dit is gewoon erg persoonlijk. Ik vind het een hele fijne zaak, vriendelijke mensen die je echt willen helpen ipv alleen iets willen verkopen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 20:08

FjordHorse schreef:
karuna schreef:
Ik heb goede wandelschoenen ervoor. Niet alles is daarvan stug. Een paar is een halfhoge schoen van Decathlon, hun eigen merk van maarliefst 15 euro. Zij hebben een goed gevormd voetbed en zijn stevig genoeg zonder stug te zijn. Het andere paar is een paar lage solomon schoenen. Ook wandel met een goed voetbed.

In beiden heb ik extra gevormde inlegger nodig ivm knieafwijking waardoor mijn voet extra naar buiten moet komen.

Misschien helpt het zowiezo om eens te laten nakijken of je niet misschien platvoeten oid hebt. Daarmee krijg je extra zere en moeie voeten als je niet voldoende tegendruk hebt onder je voet.

Oh ik heb deze dus ook en ik vind ze verschrikkelijk :+ Ik krijg er altijd blaren in, mijn voeten voelen loodzwaar (ook al zijn ze niet zo zwaar, maar ze voelen zo benauwd voor mij). Nochtans maat is juist (de grotere maat was véél te groot).
Denk dat het persoonlijk is ook wat je voorkeur is.. Hangt ook van je voeten af natuurlijk.

Ik heb de mannenversie en die heeft een betere pasvorm. Zijn echt de enige waar ik dagen op kan lopen zonder zere knie of voeten te krijgen. Verslijt er een of twee van per jaar zelfs. :+

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 23:08

Ik loop het makkelijkst en het liefst de hele dag op mijn rijschoenen! Geen last van mijn rug, voeten of benen!

Zijn de mondoni's van divoza

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 23:14

IK heb ecco´s fijne schoen wandelschoenen van de Lidl zijn ook fijn om te lopen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 23:18

Blauwe ariats. Rib uit je lijf maar de enige schoenen waar ik het op volhoud. Ze gaan wel lang mee.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 23:21

Ik zweer ook bij Ariat! :j Loop er nu zo'n 3 jaar op en het is een ware verlichting! Kan hele dagen op stal rondlopen zonder pijnlijke voeten te hebben. Ze lopen ook vanaf het begin fijn, je hoeft ze bijna niet in te lopen.

Voor 'gewoon' loop ik graag op mijn stevige Reebok schoenen (zijn wel erg oud en niet meer te krijgen denk ik) en Nike Rosh Runners. :)

EDIT: soortgelijke reebok's gevonden: http://www.def-shop.nl/reebok-npc-ii-sn ... oCIKHw_wcB

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 23:25

Schoenen zijn heel erg persoonlijk. Daarnaast is kwaliteit toch ook belangrijk. Zo heb ik Ariat gehad op zich fijne schoen maar wel bagger kwaliteit. Voor dat geld valt er wel betere kwaliteit te vinden. Maar gezien je zo'n last hebt van je voeten is het misschien verstandig om eens naar een podotherapeut te gaan?
Wellicht kunnen ze iets voor jouw beteken en ben je gered met een paar zolen.

Ik heb ook al zo veel schoenen gehad op zich heb ik nooit echt problemen met hoe ze zitten meer met het feit dat ze gewoon niet lang mee gaan en ze wel veel geld kosten. Zo zie ik hier iemand timberlands noemen. Daar zou ik niet aan beginnen. Fijne schoen alleen heb ik er erg kort mee gedaan en onzin dat je garantie hebt op de schoenen. Dus voor dat geld kun je beter een goedkopere schoen uitzoeken lopen zeker zo goed en gaan normaal gezien langer mee en vaak heb je een betere garantie als er eens wat aan mankeert.

Ecco is wel een erg goed merk. Maar ook wel wat aan de hogere kant. Zelf draag ik vaak berg schoenen. Maar die zijn dan ook gelijk vrij stug dus dat lijkt me ook niet echt een optie voor jouw.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 23:31

Tigra_ schreef:
Schoenen zijn heel erg persoonlijk. Daarnaast is kwaliteit toch ook belangrijk. Zo heb ik Ariat gehad op zich fijne schoen maar wel bagger kwaliteit. Voor dat geld valt er wel betere kwaliteit te vinden.

Ik hoor juist het tegenover gestelde... Iemand die al meer dan tien jaar met haar ariats doet, en juist de kwaliteit van het merk de hemel in prijst :+

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 08:10

Dat zal Tigra ook bedoelen met persoonlijk! :) de een zweert erbij en de ander vindt het niets.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 08:19

Nirvana_ schreef:
Tigra_ schreef:
Schoenen zijn heel erg persoonlijk. Daarnaast is kwaliteit toch ook belangrijk. Zo heb ik Ariat gehad op zich fijne schoen maar wel bagger kwaliteit. Voor dat geld valt er wel betere kwaliteit te vinden.

Ik hoor juist het tegenover gestelde... Iemand die al meer dan tien jaar met haar ariats doet, en juist de kwaliteit van het merk de hemel in prijst :+

Hoor ik vaker maar de mijne zijn nog geen half jaar mee gegaan en zat ook geen garantie op. Wat je toch zou verwachtte van de duurdere schoenen. Ik denk ook niet dat ik ooit schoenen ga vinden die ik 10 jaar kan dragen. Misschien als ik ze in de kast laat staan. Maar voor mij persoonlijk geldt vaak dat hoe goedkoper de schoen hoe langer ze mee gaan en hoe duurder hoe korter.
Vandaar persoonlijk.

L_alice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 08:23

Ik zweer echt bij Ariat.
Ze zijn waterdicht en lopen super.
Zelfs mee op vakantie naar Costa Rica gehad, waar we flinke wandelingen hebben gemaakt.
Door plassen, geen natte voeten. En ook geen koude voeten in de Winter. Ook niet geheel onbelangrijk!

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 08:26

Ik zou eerder geld uitgeven aan een podotherapeut (let op: is beter dan een podoloog).

De klachten die jij neerzet herken ik heel goed, ik had vroeger hetzelfde. Als ik een hele dag gewerkt had (wat ik iedere dag moest, had ook een staande en lopende baan) had ik pijn in mijn voeten, knieen en enkels. Verschrikkelijk branderig gevoel en echt pijnlijk.
Sinds ik steunzolen heb is dat weg. De eerste 2 weken dat je op de steunzolen moet lopen is minder, maar eens je door de zure appel bent gaat de pijn weg als sneeuw voor de zon.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 08:29

Ariat!!
Zij hebben een speciaal voetbed ontworpen die in de schoen zit (en er evt. uit te halen is ;) ).
Een soepele maar ook stevige schoen waar ik nog nooit vermoeide/zere/vervelende voeten in heb gehad.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 08:29

Ik zweer dan weer wel bij timberlands. Niet de hippe uitvoering, maar de outdoor versie met goretex. Nooit hoeven inlopen. Aan en gaan.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 08:37

Ariat en dan met de blauwe zool, de dure dus.

Zelfs toen ik hele dag in winkel en horeca werkte.

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 08:38

mijn ecco's zijn super

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 08:39

Ten eerste naar een podotherapeut gaan. verder zijn nikes echt hele fijne schoenen :)

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 08:49

Woow wat een reacties alweer!
Ik ben echt aan het overwegen om idd naar een podoloog of therapeut te gaan. Hoe kom ik daar, moet ik doorverwezen worden?

Misschien is ariat toch te proberen, meer goeie ervaringen dan slechte tot nu toe.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 08:51

Volgens mij moet je via de huisarts doorverwezen worden.

charmante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 08:59

Je kunt zelf contact opnemen met een podoloog of podotherapeut voor een afspraak. Ik heb een jaar met pijn aan mijn voeten gelopen en bij mij was dit een overbelaste pees onder mijn voet. Dit gaat niet vanzelf over met goede schoenen, hier helpt alleen een goede aangemeten steunzool.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 09:04

Ik vind Ariat ook heel fijn. Ze zitten fantastisch.
Maar de qualiteit vind ik toch wat minder. Gemiddeld moet er hier elk half jaar een nieuw paar Ariats gekocht worden omdat ze dan echt helemaal kapot zijn. En er wordt niks anders mee gedaan als stallen uitdoen, wat door de wei lopen, rijden. Ik weet niet hoeveel paren Ariats er al doorheen zijn.

Nu zijn we weer toe aan nieuwe schoenen, ik ga toch ook eens buiten de (Ariat)deur kijken. Iets goedkopers, maar het moet natuurlijk nog steeds wel heel lekker zitten.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 09:05

Ik had ook altijd last van mijn voeten op allerlei soorten schoenen. Ik werk in de zorg dus sta en loop behoorlijk veel. Ik kreeg op de kop van moeders omdat ik altijd op goedkope schoenen loop of AllStars (zonder steun) en moest volgens haar maar een keer aan de Nikes... nu heb ik geen enkele moeite meer met mijn 10- of 12-urige werkdagen :-)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 09:06

Nike Airmax! :D Die lopen ook heerlijk!! Ze staan alleen zo lomp vind ik :P