Jong & hoortoestel

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

darkadia

Re: Jong & hoortoestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 18:48

Ai das naar... Hoop dat het mee valt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 19:12

Nou hij maakte zich nergens druk om, gewoon vocht achter trommelvlies doordat alles vol zit, klieren opgezet enz. Andere oor had hij meer werk mee, blijkbaar heeft mijn vorige kno arts zich er steeds makkelijk afgemaakt met schoonmaken van de radicaalholte, er was 1 hoek die nooit was meegenomen, nu dus voor beide oren oordruppels en volgende week terugkomen..

Ik voel idd ook nog wel druk op links, dus dan kan hij niet gescheurd zijn (gelukkig)

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 09:15

Ik heb sinds gister m'n hoortoestel. WoW dat is echt gek ineens haha.
Maar het dopje doet een beetje pijn in m'n oor, is dat normaal? Omdat de huid moet wennen?

Maatstukje komt nog, maar audicien wil het zo klein mogelijk.

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 17:56

In het begin kan het oorstukje pijn doen. Als dit zo blijft dan kan de audicien een stukje wegslijpen zodat dit euvel dan verholpen wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 18:00

Dream lot, wat fijn dat je hem inmiddels hebt. Valt het je mee of tegen? En wat merk je vooral qua gehoor?

Doordat ik afgelopen week mijn oor dicht had zitten, nu nog steeds trouwens, ben ik ook meer gaan nadenken over een eventueel apparaat. Ik ben nu zo afhankelijk van 1 oor en vind dat een eng idee.. Nu mijn oor dichtzit ben ik ook zo doof als maar kan, hoor op t werk echt weinig en voelme best gehandicapt nu.. Morgen weer naar de KNO, dus dan maar eens een balletje opgooien. Zal dan wel zo'n baha worden.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 19:46

@ kaatje64 ik heb nog geen maatstukje, enkel dopje

@relaxed
De eerste twee dagen had ik wel enorme hoofdpijn van alle geluiden. Nu heb ik hem zo'n 6 uur per dag in en dat bouw ik op. Ik ben er wel heel blij mee en heb ook echt het gevoel dat ik nu twee oren gebruik inplaats van één.

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:59

Misschien dat het dopje een beetje te groot is? Kan ook huidirritatie zijn. Wel fijn dat je echt het gevoel hebt dat je nu twee oren gebruikt i.p.v. één. Hopelijk blijft je gehoor nu stabiel.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:45

Je oren moeten wel wennen aan het dopje uiteraard.
Ik had daar ook last van, had zelfs in eerste instantie te smalle gekozen, deze leken eerst prettiger te zitten maar doordat ze te smal waren gingen ze te diep in het oor, wat weer irritaties opleverde. :+

Verder ben ik zelf wel blij dat ik in samenspraak met de audicien het aanschaffen van het hoortoestel naar dit jaar heb kunnen overhevelen. Scheelt dat de zorgaanbieders dit jaar veelal de eigen bijdrage van 25% vergoeden!

Hiermee heb ik mijzelf €540 bespaart. :)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:57

Hier twijfel ik ook nog over een gehoorapparaat. Hoor al jaren slechter met links, en na laatste operatie dus nog verder verslechterd, maar kan me er nog steeds prima mee redden, en het lijkt me ook heel raar om ineens weer heel veel te horen...Kan me voorstellen dat je er dan idd ook hoofdpijn van krijgt... Lichaam past zich toch aan aan zon handicap.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-15 07:21

Quad schreef:
Je oren moeten wel wennen aan het dopje uiteraard.
Ik had daar ook last van, had zelfs in eerste instantie te smalle gekozen, deze leken eerst prettiger te zitten maar doordat ze te smal waren gingen ze te diep in het oor, wat weer irritaties opleverde. :+

Verder ben ik zelf wel blij dat ik in samenspraak met de audicien het aanschaffen van het hoortoestel naar dit jaar heb kunnen overhevelen. Scheelt dat de zorgaanbieders dit jaar veelal de eigen bijdrage van 25% vergoeden!

Hiermee heb ik mijzelf €540 bespaart. :)

Specsavers vergoed het idd. Maar schoonenberg niet :p
Het audiologisch centrum werkt hier alleen met schoonenberg samen, dus helaas ik wel 25%

darkadia schreef:
Hier twijfel ik ook nog over een gehoorapparaat. Hoor al jaren slechter met links, en na laatste operatie dus nog verder verslechterd, maar kan me er nog steeds prima mee redden, en het lijkt me ook heel raar om ineens weer heel veel te horen...Kan me voorstellen dat je er dan idd ook hoofdpijn van krijgt... Lichaam past zich toch aan aan zon handicap.

Ik redde het ook prima ermee al 19 jaar. Maar ik wilde kijken of het voor mij iets was en het is grandioos het verschil.
Je kan gewoon gratis proberen en werkt het voor jou niet dan weet je dat ook :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 18:01

Ik heb het zojuist ook besproken met mijn KNO, maar hij wil eerst de boel weer rustig krijgen (radicaalholte is nog steeds niet goed schoon en andere oor zit nog dicht door verkoudheid :( ) Dan weer hoortest en dan verder kijken..

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 19:04

Relaxed hoe lang is operatie nu geleden bij jou? Ik ben 1,5 week terug voor controle geweest en radicaalholte eindelijk rustig en schoon!! :) operatie was in augustus en loop al sinds 2006 bij KNO.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 19:14

Ik ga als ik de laptop weer heb even mijn verhaal vertellen, maar voor nu even voor relaxed. Je weet dat er "cross over" toestellen zijn, en dat dan het apparaat in het dove oor de geluiden doorgeeft aan het goed oor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 19:43

darkadia schreef:
Relaxed hoe lang is operatie nu geleden bij jou? Ik ben 1,5 week terug voor controle geweest en radicaalholte eindelijk rustig en schoon!! :) operatie was in augustus en loop al sinds 2006 bij KNO.

In 2008 is er een radicaalholte gemaakt, hierna ging ik netjes elk kaar naar de KNO en stond altijd binnen no time weer buiten. Nu heb ik een andere KNO en blijkt die holte dus nooit goed schoongemaakt te zijn.. Nu icm mijn zware verkoudheid/griep van vorige week is alles ineens heel onrustig. 's nachts steeds looporen aan beide kanten. Vandaag voor de 2e keer geweest en hij kon nog niet alles schoon krijgen, moet nu weer een week druppelen om het los te weken en ontstekingen te voorkomen.

Wendy, dat zou idd ook een optie zijn, heb ik ook eens iets over gelezen. Zo'n Baha zou voor mij ook werken, ik weet dat mijn slakkenhuis nog goed is.

Bmamavan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 13:07

Hey, ik kwam dit topic tegen aangezien ik zelf donderdag mijn eerste afspraak bij Schoonenberg heb.
Ik ben al langere ttijd slechthorend maar wilde niet aan het idee van een hoorapparaatje, vond dat zo erg omdat je dan zo oud lijkt :o Mijn vorige kno arts was ook een erg vervelende man die vond dat het door mezelf kwam want ik zou wel te vaak onbeschermd naar harde muziek hebben geluisterd |o
Maar ja de laatste tijd merkte ik dat mijn gehoor een steeds grotere handicap werd en dus bij mijn huidige kno arts maar weer om een test gevraag.
Blijk links een verlies van 40/50% te hebben en rechts nog iets meer. Hij gaf wel aan dat ik een erfelijke en toenemende mate van slechthorendheid heb dus ja....
Ik merk ook met paardrijden dat ik sommige instructeurs/instructrices slecht versta. Hopelijk wordt dat straks beter. Hoe zijn jullie ervaringen met rijden en een hoorapparaat?

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 13:20

Nou, ik heb 18 augustus een operatie gepland staan... Geen garanties en kans op gehoorverlies. Maarja, dit is ook niks.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 13:34

Ik heb al twintig jaar hoortoestellen (ben nu 25). Bij mij is het aangeboren, maar pas op mijn vijfde ontdekt.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 06:36

Bmamavan2 schreef:
Ik merk ook met paardrijden dat ik sommige instructeurs/instructrices slecht versta. Hopelijk wordt dat straks beter. Hoe zijn jullie ervaringen met rijden en een hoorapparaat?

Ik heb tot hiertoe nooit een hoorapparaat gedragen bij het paardrijden. Er kan veel stof enz in het hoorapparaat komen. Echt erg is dat niet omdat je het wel kan laten kuisen, maar toch... Mijn instructrice heeft telkens een oortje bij zodat ze niet moet roepen en ik haar kan verstaan. Mijn rechtse oor is mijn slechte kant (met mijn linkeroor hoor ik nog normaal). Ik draag het oortje dus steeds links.
Binnenkort ga ik een ander hoortoestel testen, misschien dat ik dat wel ga dragen als ik ga rijden. Zal er ook van afhangen welk het uiteindelijk wordt. Ik heb geen baat meer bij een "klassiek" hoortoestel omdat mijn gehoor rechts zodanig slecht is (rechts ben ik nl functioneel doof en mijn gehoor gaat dan ook nog eens in sneltreintempo achteruit rechts-.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 08:00

Ik zit op dit moment in een proefperiode met een dubbel hoortoestel. Moet donderdag terug voor controle. Ik weet nog niet zo goed wat ik ervan vind eerlijk gezegd. Sommige momenten merk ik wel dat ik mensen echt beter versta maar het merendeel van de tijd vind ik eigenlijk dat ik m niet nodig heb. In kantoor omgeving is ie best handig hoewel ik soms schrik van rare geluiden. Ik hen forse beschadiging op beide oren als gevolg van langdurige oorontstekingen, concerten, harde muziek, brommer en motor, duiken kortom het hele lijstje kon ik aanvinken

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 08:10

Misschien is je hoortoestel nog niet helemaal optimaal aangepast op jou situatie. Dat kan meestal wel bijgeregeld worden (bv volume of scherpte aanpassen).

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 20:30

Ik meld me ook!

Ook cholesteatoom met radicaalholte,
ik heb ook een hoortoestel.
Nu zo'n 2 jaar maar ik kan er niet aan wennen. heb hem zeker een half jaar gedragen maar toch word ik ee gillend gek van.
Hij is helemaal afgesteld bij het audiologisch centrum maar toch worden mijn phillipsoorbel en ik het niet echt eens met elkaar :n

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 22:27

Heeft er hier iemand van jullie misschien ervaring met een BAHA of bonebridge? Zoja, wat zijn de ervaringen?

LSnuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 11:35

Hoi! Ik meld me ook. ik ben slechthorend geboren, maar heb pas gehoorapparaten sinds ik 4 jaar ben. Met gehoorapparaten hoor ik zo'n 65 procent :)