Ik ben een beetje te beweegelijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 00:14

Heb je weleens gehoord van Sensorische integratie?
Je hebt daar verschillende gradaties bij,maar niet door hebben dat je beweegt kan je ondergevoelig voor prikkels zijn bijvoorbeeld. Mocht je meer willen weten mag je me altijd een pbtje sturen.

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 17:43

Ik heb het ook met mijn benen! Heel erg op en neer bewegen voornamelijk, maar ook heen en weer. En mijn handen handen ook, met pen klikken of met de vingers op een tafel trommelen.
Bij enthousiasme beweegt af en toe mijn hele lichaam mee, en bij luisteren van muziek beweegt mn hoofd mee op het ritme.
Ik heb het ook niet echt in de hand ofzo..

Het is vooral heel erg bij verveling of enthousiasme..

Mijn vriend wijst mij hier altijd wel op, omdat hij het zwaar iritant vindt. Hij geeft dan bijvoorbeeld een tik op mijn bovenbeen als ik weer eens zit te trillen met mijn benen of voeten.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 19:06

Waar ik aan moet denken is

http://www.inpp.nl/moro

vooral vanwege de combi van hooggevoelig voor prikkels en 'moeten' bewegen.
(Een moro mens kan zonder integratie best "leren stilzitten", maar gelukkig word je er niet van en er is maar een klein flubbertje voor nodig om weer 'los' te gaan. Na integratie werkt het totaal anders en vooral rustiger.)

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-16 14:51

Hoi allemaal,

het topic is al vrij oud, maar aangezien we nu weten wat het is wilde ik het toch nog even posten (misschien heeft iemand er wat aan?)

Ik ben uiteindelijk toch naar de ha geweest.
Uiteindelijk zijn we (nog vrij vlot) uitgekomen bij tourette / een ticstoornis. Ik val net niet binnen de officiele criteria van tourette, maar zit er erg dichtbij. Volgens de neuroloog is tourette of een ticstoornis voor iedereen anders, en ik val dus net buiten de boot.
Ik ga binnenkort beginnen met een traject om te leren om de tic(s) om te vormen of te onderdrukken.

Wat ik wil zeggen is: tourette of een ticstoornis is niet altijd veel knipperen, grimassen trekken, ongecontroleerd schelden of dierengeluiden maken. Er kunnen ook hele andere (en hele "grote") bewegingen tics zijn, dat verschilt echt per persoon. Ook vocale tics kunnen hele "rare" dingen zijn die je nooit leest op het internet of in foldertjes.
Ik had zo'n ander beeld bij tics, dat ik daar gewoon nooit op ben gekomen dat dat het zou kunnen zijn.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 22:36

Fijn dat je nog even een update geeft, TS. Ook wel interessant om te lezen dat het waarschijnlijk bij Tourette of een ticstoornis uitkomt. Dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht, dacht ook aan ADHD of iets in de richting. Misschien kan jouw uitkomst ook andere mensen in dit topic helpen.

Hoop dat het traject gaat werken om het te onderdrukken of in ieder geval ermee om te gaan, sterkte!