Allergie tandpasta

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 12:03

Mijn dochter kan bv niet tegen aquafresh, prodent etc, maar juist wel weer tegen de gewone oral b.
Van andere soorten tandpasta krijgt ze allemaal aften in haar mond. Met oral b niks geen last.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 12:05

Ik heb dit ook! Maar de grap is dat ik allergisch ben voor bepaalde varianten van de Sensodyne. Dus niet het merk op zich, maar bepaalde stoffen in sommige varianten.
Dus daar kan je ook nog naar kijken. Ik kan wel tegen de Sensodyne gevoeligheid en tandvlees, dus ik koop alleen maar die. Anders ook van dat rauwe tandvlees en steeds meer pijn.

raket

Re: Allergie tandpasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 12:17

Elmex zonder menthol vind ik naar banaan smaken en dat vind ik niet lekker.

In veel zwarte tandpasta zit geen menthol.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 12:24

Ik zou wel aanraden om een tandpasta met fluoride te blijven gebruiken. Niet alle natuurpasta's hebben die

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 09:56

Blij dat ik dit topic tegen kom !
Ik heb dus een nare reactie op oral B pro expert.Hele fijne frisse tandpasta lekker fris mond gevoel.Maar mijn slijmvliezen gaan er dus kapot door.Mijn tandvlees maar ook mijn tong en lip bandje en de binnenkant van mijn lippen.
Duurde even voordat ik dat ontdekte.Dacht eerst dat ik iets scherps gegeten had en toen dacht ik dat mijn elektrische tandenborstel een te harde borstel had.
Maar het lijkt dus de tandpasta te zijn.Hoop ik want ik was al bang dat ik een verminderde weerstand had ofzo.
Ben dus de enige niet je moet het maar even weten.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 10:00

Alleen sensodyne geen whitening gaat goed en elmex kinder tandpasta de rest is vragen om ontstekingen, pijn vieze smaak en meer ellende

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 10:06

Ik heb die reactie op Oral B ook gehad. Volgens de tandarts zien ze dat vaker dat mensen problemen met slijmvliezen krijgen door Oral B. Ik heb een tijdje Sensodyne gebruikt en heb nu Duraphat op recept en dat gaat goed.

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 10:29

Ik had er nog nooit over gehoord mede daarom duurde het twee tubes eer dat ik het in de gaten kreeg.Jammer want ik had wel frisse tanden voor mijn gevoel.

novita13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 10:41

Ik heb ook een allergie voor toevoegingen in bepaalde tandpasta’s. Heb dit in het amc laten onderzoeken. Wat het lastige is dat ze niet alle bestanddelen op de verpakkingen zetten.

Maar advies van allergoloog en dermatoloog was de groene elmex sensitive te gebruiken. Hier worden de minste toevoegingen toegevoegd. En dit gaat jaren alweer goed bij mij.

Wel had ik begin van het jaar weer klachten. Toen dacht ik hoe kan dit nou… had ik blijkbaar de verkeerde groene elmex te pakken. Je hebt dus nu ook de elmex sensitieve professional. Die geeft dus weer klachten bij mijn mond en toen ik weer terug ging naar de gewone elmex waren de klachten met 4/5 dagen weer weg!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 16:22

Hier ook snel mondbrand na tandpasta.
Vitis roze, zendium sensitive en Oxyfresh gaan goed.

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 16:38

Fijne tips ik dacht echt dat ik weer als enige iets raars had maar dat is dus niet zo.
Het lijkt wel alsof ik me in z’n geheel beter voel nu ik twee dagen met een ander merk tandpasta poets.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 16:49

Vitis roze (voor gevoelig tandvlees) en ook de mond spoeling vind ik erg fijn.
Ik heb geen allergie. Maar de smaak vind ik neutraal. Dus misschien ook minder rare toevoegingen?

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 17:11

Herken ik! Ik gebruik al zo’n 15 jaar verschillende soorten whitening tandpasta, volgens de tandarts kon ik beter gaan poetsen met een tandpasta met glazuurbescherming dus dat braaf gedaan. Na 2 weken zo’n verschrikkelijke pijn in mn mond dat ik er wakker van lag ‘s nachts, duurde even voordat ik doorhad dat het aan de tandpasta lag := Geen idee welk bestanddeel het is waar ik op reageer, maar ik krijg het van alle tandpasta die claimt goed te zijn voor je glazuur.

E4D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 17:49

Interessant topic omdat ik zelf ook wel eens wat heftiger op sommige tandpasta reageer. Zelf gebruik ik al een tijd de Sensitive van Zendium zonder klachten tot nu toe. Deze is mij ook door meerdere mondhygiënisten aangeraden. Het is niet officieel getest maar waarschijnlijk ben ik (niet extreem) allergisch voor menthol/munt en bij deze tandpasta heb ik nooit last. :D

Wel bijzonder dat juist Oral b veel allergische reacties geeft terwijl je daar zo vaak reclames van ziet.

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 11:40

Grappig dat er zoveel op orale B reageren. Die is voor mij juist een van de weinige die goed gaat met mn gevoelige tanden.

Sensodyne krijg ik juist enorm veel aften van.

Enige nadeel vind ik dat bijna alle tandpasta een enorm overdreven "frisse smaak" hebben. Waarom hebben ze voor volwassenen niet ook tandpasta met smaakjes :j

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 12:56

Vroeger, ergens half jaren '90 denk ik zo, had je glitter tandpasta. Als ik eraan terugdenk dan proef ik heb weer. Die was zo ontzettend lekker qua smaak, de tandarts was er iets minder over te spreken helaas.

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 14:28

Ik had wel de oral B professional tandpasta waar ik op reageerde.De gewone weet ik niet .
Ik had wel wittere en frisse tanden maar voor mij is het te agressief blijkbaar.Misschien zou een enkele keer gebruiken wel goedgaan .Het was echt de tandpasta want nu zijn mijn klachten helemaal weg .