Vaak een blaasontsteking, wat te doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Miryamk

Re: Vaak een blaasontsteking, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 15:32

Goede ervaringen met Beredruif (gekocht bij de Tuinen, na 1,5 dag van fikse klachten naar niks geen last meer) en een goede vitamine C bv van Solgar (1000 mg) die wordt goed opgenomen. En veel drinken, water water water..

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 18:00

bigone schreef:
Dan nu in ieder geval een liter jus naar binnen werken.

Alleen vers geperste helpt , de jus uit pakken of flessen is meestal helemaal omgezet naar suikers en suiker maakt je blaas gevoeliger voor de ontsteking. Dus alleen vers geperst met fruitsuikers en niet een pak met toegevoegde suikers

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 09:24

en ook weer niet teveel water drinken, ik ging op een end van mijn stokkie omdat ik te veel water dronk.

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 18:04

Als ik te veel water drink ga ik mij naar voelden, dan klotst mijn buik zeg maar en ik voel ik mijn net zo naar als wanneer ik te veel gegeten heb. Ik zal niet snel van mijn stokje gaan mijn lijf geeft het duidelijk aan als het te veel is. Heb jij dat niet, of had je je lichaam genegeerd?

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 06:11

Sinds ik iedere morgen een smoothie maak met zelf geperst sinaasappel sap, een flinke hand diepvries cranberry's (ah) en een kiwi of wat frambozen voor de smaak, ben ik klachten vrij. Werkt beter dan al die pilletjes.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 08:58

Yes! Hier ook. Ik altijd een blaasontsteking icm een schimmel. Heel gezellig...

Wat voor mij goed helpt is gezond eten en dan voornamelijk zo puur mogelijk. Geen suikers vooral. Ik lees nu trouw etiketjes en bak/kook bijna alles zelf. Die controle is soms pittig maar werkt erg goed.

Verder ga ik ook naar een bekkenfysiotherapeute. Ik zit nog in de begin van de behandeling, maar ik merk wel dat je bewuster wordt van je plaspatroon. Ik span mijn bekken bijvoorbeeld standaard te strak aan.Hierdoor blijft er urine achter, waardoor ik dus niet goed kan uitplassen.

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 09:07

Ik denk ook dat je je eet/drinkpatroon moet aanpassen, kijk bijvoorbeeld eens naar het candida dieet. Een van de gevolgen van candida is een (chronische) blaasontsteking. Het betekent geen suikers meer, geen zetmeel meer en zo min mogelijk koolhydraten. Het is een zwaar dieet, maar ik voelde me met 2 weken al een stuk beter. Mijn lichaam voelde lichter, alsof het minder hard van binnen hoefde te werken en mijn blaas heb ik geen last meer van... Succes!

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 09:15

Hier nog een slachtoffer van de blaasontsteking. Jarenlang echt heel vaak last van gehad, veel ab gehad (en daar ook last van gehad) en de laatste paar jaar is het onder controle. Ik slik als onderhoud nu capsules van Blasecare. zit d-mannose in, vit.c en cranberry. Dit bevalt mij goed. Op momenten dat ik me niet fit voel verhoog ik tijdelijk de doses, tot nu toe blijft het beperkt tot 1 a 2 blaasontstekingen per jaar en daar valt prima mee te leven :D

Aanvulling: ik merk inderdaad positief verschil als ik een tijdje let op de suikers die ik binnen krijg. Extra voordeel, ik ben dan ook minder moe!

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 10:23

En hier nog een slachtoffer :') Echt zo ontzettend vervelend en frustrerend!
Ik heb een nierafwijking en al een aantal operaties gehad om me van mijn blaasontsteking af te helpen, helaas telkens tevergeefs. Ik heb jarenlang dagelijks antibiotica geslikt (onderhoudskuur), stopte ik hiermee dan had ik binnen vier dagen weer blaasontsteking (die megasnel richting nieren ging en dat doet ook zooo'n pijn ;( ;( ).

Ik heb urologen in 3 academische ziekenhuizen gezien, homeopaat, osteopaat, bioresonantie, orthomoleculair arts, noem het maar op. Vitamine C en D-mannose deed ook niks voor mij, en cranberry had ik uiteraard ook al geprobeerd.
Ik las ergens dat een hele hoge dosering cranberrypillen toch zou kunnen helpen, dus uiteindelijk als laatste poging heel hoog gedoseerde cranberrypillen geprobeerd. 6000mg per pil, twee keer daags. Ik slik ze sinds januari 2014 en ik heb sindsdien een keer of 5, 6 een ontsteking gehad! Voorheen was dit 20x per jaar dus een hele verbetering *\o/* Sprak laatst met mijn nieuwe huisarts hierover en zij gaf ook aan dat het belangrijk is dat de cranberrypillen de juiste dosering hebben. Soms probeer ik af te bouwen want geen idee of die pillen kwaad kunnen als je ze zo lang gebruikt, maar als ik naar 1 pil per dag ga voelt het gelijk al niet helemaal lekker meer. Dus ik blijf voorlopig maar op deze dosis!
Ik koop mijn pillen via selecthealthy.com, €25 per kwartaal dus dikke prima!

Dus mocht je volledig ten einde raad zijn, wie weet helpen deze pillen je ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 10:52

Cranberry heeft bij mij nooit geholpen. Ik nam vitamine C-1000 bruistabletten. Als ik een blaasontsteking voelde opkomen dan nam ik twee vitamine C-1000 bruistabletten.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 20:52

Ik heb vorig jaar 9 keer een blaasontsteking gehad. Momenteel heb ik zelfs een nierbekkeninfectie, ook al de derde keer dat ik dat heb.
Bij mij zijn de blaasonstekingen begonnen toen ik voor de eerste keer zwanger was en na drie zwangerschappen is het helaas nooit meer weggegaan. Ik slik ook cranberrytabletten maar dat D-mannose klinkt wel goed dus dat ga ik ook proberen. Toen ik voor de tweede keer een nierbekkeninfectie had is er ook een echo gemaakt van mijn nieren en blaas maar dat was allemaal goed. Ook is de urine al vaak op kweek gezet in het ziekenhuis maar daar zijn ook geen rare bacteriën gevonden dus waarom ik het zo vaak heb is niet duidelijk. Meestal voel ik het vanaf de eerste seconde dat ik een blaasontsteking heb en dan ga ik extra veel drinken. Soms is dat genoeg om er weer vanaf te komen zonder antibioticakuur maar af en toe voel ik het helemaal niet opkomen en dan krijg ik ineens hoge koorts en vreselijke rugpijn en dan zit het dus alweer bij mijn nieren en daar kom ik zonder kuur niet vanaf.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 21:13

Wat ik persoonlijk wel vind is dat het met d mannose het beste is om echt meerdere keren per dag om de paar uur een theelepel (ong 2 gram) weg te werken tot de infectie ruim weg is en daarna bijv 1x een theelepel per dag als onderhoud.
Doe ik dat niet en heb ik een infectie dan blijft het soms best nog een tijdje aanmodderen dus ff flinke dosis er tegenaan tot het weg is.

Wel werkt d mannose alleen bij een infectie met e-coli. Daarom werkt het ook maar in ong 90% van de gevallen..

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 14:06

D-mannose is een bestanddeel van cranberry. Dus als cranberrypillen niet werken heb je een kans dat D-mannose ook niet gaat werken, mits je een goede (hoge) dosering van cranberry of D-mannose slikt.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 16:33

D mannose is een suiker waaraan e-coli zich bind en dat prefereert boven de blaaswand. Echter is de dosis in cranberry pillen zodanig laag dat wanneer je het puur in een hogere dosering gebruikt het vaak veel beter werkt.

De aanbevolen hoeveelheid op een potje DM pillen van de Tuinen is voor mij namelijk ook veel te laag dus gebruik ik los de poeder (goedkoper) en sindsdien geen last meer van gehad :)

Werkt d mannose niet is hoogstwaarschijnlijk de dosis te laag óf het is geen e-coli ;)

laauraax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 17:29

Ik heb de laatste maanden ook 5 a 6 keer een blaasontsteking gehad. Was helemaal klaar met al die antibiotica´s. Heb nu sinds 3 maand ofzo D mannose poeder van schoneblaas.nl en ik denk dat dit voor mij HET wondermiddel is. Ik heb dit ook toen hier gelezen en heb het toen besteld. Mijn dokter heeft me wel door verwezen naar het ziekenhuis deze maand, maar ik denk dat een groot deel van mijn blaasontstekingen hier mee is opgelost. Ik heb dit nu al 3 keer opnieuw besteld en geen last meer gehad.

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 18:30

Ga je veel naar het zwembad/bubbelbad? Als ik in een bubbelbad ben geweest heb ik kort daarna altijd blaasontsteking, dokter zegt dat het niet kan maar het is toch echt zo. Die vermijd ik dus voortaan ;) Weet niet of jij vaak zwemt maar je zou ook daar is op kunnen letten.

Jane_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 14:20

Ik heb inmiddels na afname van het gevoel dat ik een ontsteking had en veel gezeur met mijn huisarts, nu een goede blaasontsteking te pakken, ik mag gelukkig morgen weer mijn plas inleveren en aan een kuur beginnen, omdat ik onwijs krampen heb, ik heb dit nog nooit eerder gehad, iemand er bekend mee? Het lijkt op die krampen als je ongesteld bent, maar dan een tikje sterker.

Ik heb D-Mannose besteld, ben benieuwd! Mijn plas wordt weer op kweek gezet en nu goed uitgeplozen en heb daarop volgend een afspraak met mijn huisarts om te kijken naar wat er moet veranderen of gebeuren.

Ik wil jullie bedanken voor de reacties! Het heeft mij zeker geholpen! Ik hoop nu dat het snel wordt opgelost, want ik las hier een verhaal van een nierbekkenontsteking en wil daar echt niet naartoe.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 14:24

Ik gebruik Cystinyl van Bonusan als ik het mis voel gaan en weet het zo nu 99 van de 100 keer te voorkomen. Aantal jaar bijna chronisch blaasontstekingen gehad (en helaas ook een aantal keer nierbekken). Uiteindelijk hebben ze besloten de urinebuis wat op te rekken. Niet tof... maar heeft wel geholpen. Nu stukken minder vaak last.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 14:56

Jane_ schreef:
Ik heb inmiddels na afname van het gevoel dat ik een ontsteking had en veel gezeur met mijn huisarts, nu een goede blaasontsteking te pakken, ik mag gelukkig morgen weer mijn plas inleveren en aan een kuur beginnen, omdat ik onwijs krampen heb, ik heb dit nog nooit eerder gehad, iemand er bekend mee? Het lijkt op die krampen als je ongesteld bent, maar dan een tikje sterker.

Jep, heb dr in Canada wel eens mee op de eerste hulp gezeten. En dan alsnog niet luisteren en antibiotica meekrijgen waar ik resistent voor ben. Heb wel 5 weken lopen klooien toen...
En het kwam ook zomaar "uit het niks" opzetten.