Keelamandelen er uit....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

Re: Keelamandelen er uit....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 10:37

Dank je wel ! Ik hoop ook echt dat ik niet hoef over te geven, kan daar zo slecht tegen haha. Maar goed als het moet, dan moet het...

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 11:00

ik heb niet over hoeven geven gelukkig. Veel sterkte trouwens! :)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 11:01

Succes en sterkte iig vanmiddag!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 11:08

Dank jullie :)

beaniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 11:14

Jeetje wat voel ik me oud, bij mij zijn ze er vorig jaar uitgehaald ik ben 32. Gewoon een dagopname gelukkig. Ik had 3x achtermekaar keelontsteking en toen doorverwezen naar het ziekenhuis. Behalve me amandelen hebben ze ook een abces uit me keel verwijderd. Omdat ik met ijs eten ongelofelijk veel pijn had heb ik veel luchtige frambozen vla gegeten, dat ging er wat beter in dan ijs.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 11:23

Bij mij zijn ze er 3 jaar geleden uit gegaan, toen ik 20 was.
Was vooral omdat ik veel last had van een afwijkende geur en ze waren met regelmaat ontstoken blijkbaar. (En afwijkend groot).

Bij mij was het ook een dagopname en nadat ik wakker werd had ik al ontzettende honger en heb gelijk 3 bakjes vla gegeten haha.

De pijn daarna was met ijsjes goed te doen. En veel zacht eten, spagetti en puree etc.

Succes!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 11:28

Dankje :) honger heb ik nu al haha... Maar goed, t is voor een goed doel als t goed is

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:02

Ja ik heb moeten overgeven omdat ik dus een nabloeding had en dat bloed in maag kwam :r . Had ook best wat pijn maar goed 2 keer in een uur geopereerd worden is niet fijn :x

Zal bij jou vast helemaal goed komen, ik heb meestal pech haha. +:)+

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 23:09

Hoe is het gegaan? Je voelt je nu vast vreselijk, maar hoop dat je je gauw beter voelt.

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 23:19

Ik heb ze op mijn 18de eruit laten halen. Ze waren bij mij ook contstant eigenlijk ontstoken en op sommige momenten keelontsteking met meer dan 41 graden koorts.
Ik moest ook een nachtje blijven omdat het risico op bloeding inderdaad groter is. En het is voor je eigen gemak dan fijner dat je dan niet zelf naar het ziekenhuis moet als dat gebeurt.
Tip veel koud water en ijs gebruiken. Is niet altijd fijn maar helpt uiteindelijk echt! Ik moest na de operatie ook even overgeven maar daarna ging het wel oké. Alleen de pijn werd nadat ik het ziekenhuis uit mocht erger. En heeft wel meer dan een week geduurd dat ik er echt last van had. Na anderhalf week werd ik in de ochtend wakker en opeens was het een stuk beter en een paar dagen later was het zo goed al over de pijn.
Succes met het herstellen! Ik hoop dat alles goed is gegaan

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 23:22

Hoe is het gegaan?

Ik heb ze er op m'n 20e uit laten halen. Was ook alleen dagbehandeling. Had blijkbaar een flinke bloeding gehad tijdens de operatie omdat er littekenweefsel zat van een abces wat er een paar maanden daarvoor had gezeten. Ik heb daardoor wel meerdere malen over moeten geven. Inderdaad wel alleen bloed wat m'n maag niet accepteerde.
Ik heb er ook erg lang last van gehad. Heb voornamelijk baby eten gegeten. En van die baby liga's die smelten in je mond. Vla enzo kreeg ik niet weg omdat ik daar heel veel slijm van kreeg wat ik niet weg kon slikken. Waterijs ging wel heel goed en ijswater ook. Dat gaf de meeste verlichting.

Beterschap! Hopelijk duurt het bij jou niet zo lang.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-15 07:49

Goedemorgen,

Alles is goed gegaan, het moment van wakker worden vond ik echt heel raar. je mist gewoon een gedeelte van de dag. Heel vreemd haha

Ik lig gelukkig op een eenpersoonskamer, dus dat is erg fijn.

Gisteravond had k veel pijn en trok het erg naar mijn oren. Heb daarom een morfine prikje gehad, alleen is dat niet zo goed bevallen want even later kreeg ik het vreselijk warm en moest ik overgeven.

Vannacht op zich goed geslapen, wel steeds wakker door de pijn, dus dan even slokje water nemen maar daarna wel weer kunnen slapen. Vanmorgen om 6u mijn eerste ijsje alweer gehad :)) en vandaag lekker weer naar huis.

Groetjes Nienke

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 09:22

Wat fijn dat het redelijk goed is gegaan. Jammer van de morfine prik :(

Beterschap de komende week!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-15 09:36

Helaas vandaag ook al weer twee keer over gegeven... Ben nu wel lekker weer thuis en zo maar iets proberen te eten, ben helemaal leeg

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 09:52

Waarschijnlijk moet alle troep er even uit, medicatie, bloed evt..... heel naar maar het gaat snel over.

Het gaat nu per dag beter worden, laat je maar lekker vertroetelen. Op de bank met boekje, filmpje en lekker koud drinken!

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 10:06

Ik lees even mee, heb as we speak weer een keelontsteking te pakken. Ik ben bijna 26 maar mijn situatie is wat lastiger gezien ik in Australië zit voor langere tijd. De kosten worden gelukkig wel gedekt, alleen de wachtlijsten zijn hier erg lang. :\
Plus dat ik ook rekening moet houden met dat ik nog wel kan gaan werken e.d. Erg leuk hoor, in je eentje aan de andere kant van de wereld. :D

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:01

Beterschap :(:) het is ook gewoon even heel rot!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 16:21

Na hoeveel dagen gingen jullie weer vast voedsel eten. Ik ben dat vla enz nu al zat

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 16:23

Gewoon proberen, ik al heel snel.....

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 16:26

Ik heb nu danoontje maar dat plakt allemaal zo en daardoor eet ik maar een paar hapjes.

Ben t nu allemaal alweer zat haha

Misschien vanavond knakworstje eten... proberen

Mliiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 16:35

Ik at eigenlijk wel gewoon normaal vanaf t begin, maar prettig was t niet. Normaal eten is wel heel goed voor de wond was mij vertelt in het ziekenhuis. Mijn moeder was zo lief allemaal eten te maken wat ik lekker vind zodat eten nog een beetje leuk was :Y)

xdaniqueee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 17:11

zie heel veel mensen die niet hoefden te spugen :p
ikke dus wel haha :p heel veel zelfs

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 17:18

Mliiesje schreef:
Ik at eigenlijk wel gewoon normaal vanaf t begin, maar prettig was t niet. Normaal eten is wel heel goed voor de wond was mij vertelt in het ziekenhuis. Mijn moeder was zo lief allemaal eten te maken wat ik lekker vind zodat eten nog een beetje leuk was :Y)

Bij mij zeiden ze juist dat ik geen warm eten mocht, heb bijna een week op brood geleefd wat ik na 2 dagen al goed zat was. :+ :=
Na een dag of 4 begon ik wat (afgekoelde) aardappelpuree te eten.

Hoe is het met de pijn TS? :)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 17:26

Over geven heb ik maandag 1x gedaan en gisteren 2x , vandaag gelukkig niet meer...

Pijn gaat.... Ik neem om de 4uur 2 paracetamol en verder rustig aan doen. Slaap veel maar vanmiddag gaat t oké. Heb net paar zachte afgekoelde worteltjes gehad, dat lukte gelukkig goed.

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 17:38

WinSel schreef:
Over geven heb ik maandag 1x gedaan en gisteren 2x , vandaag gelukkig niet meer...

Pijn gaat.... Ik neem om de 4uur 2 paracetamol en verder rustig aan doen. Slaap veel maar vanmiddag gaat t oké. Heb net paar zachte afgekoelde worteltjes gehad, dat lukte gelukkig goed.

Fijn dat je dat kon eten, als je elke keer hetzelfde moet dat word je inderdaad heel gauw zat.
Ik keek altijd uit totdat ik weer pijnstillers in mocht nemen en als ik in de tussentijd nog pijn had nam ik een ijsje want dat hielp wel eventjes. (nog nooit zoveel ijs gegeten in mijn leven) :+

Heb jij geen diclofenac of iets anders meegekregen voor de pijn?