Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Simoonzel schreef:Ik vind het een heel cool idee. Maar ben je niet veel te stijf na het overlijden om nog in een foetushouding te worden gelegd?
JoyCiej007 schreef:Dank voor de site met meer info, TS. Misschien een idee om die ook even in je beginpost te zetten?
Wat ik me dan nog wel af vraag, is hoeveel dit geintje moet gaan kosten......... ik bedoel, een normale kist kost soms al een hele hoop, zou dit vergelijkbaar zijn, juist duurder of juist minder duur?
hannah41 schreef:Wat apart, een beetje een luguber maar toch ook wel erg mooi idee. Vraag me alleen af hoe het gaat als de persoon in kwestie veel medicijnen heeft geslikt voor zijn dood. Of wat als de boom gelijk overlijd, dat is ook zo erg voor de nabestaanden dan.
Vjestagirl schreef:Simoonzel schreef:Ik vind het een heel cool idee. Maar ben je niet veel te stijf na het overlijden om nog in een foetushouding te worden gelegd?
Nee. Rigor Mortis duurt maar eventjes, daarna is een lichaam gewoon weer te bewegen.
Vroeger werd grafroof ook gepleegd door een gat te graven achter de steen, de kist te breken en een jong kind een lus om de nek van de overledene te laten leggen, waardoor het lichaam gewoon zo uit het gat getrokken kon worden. Dan moet een lichaam wel flexibel zijn...

Suzanne F. schreef:Klinkt wel mooi. Maar ik moet eerst nog zien dat dit in Nederland kan. Dan moet er inderdaad een soort bos worden aangelegd hiervoor.
Vjestagirl schreef:Rigor mortis duurt idd maar eventjes en daarna is een lichaam gewoon weer beweegbaar.
En onder een boom kan je ook bloemetjes leggen en is toch een stuk minder grauw dan een blok beton. 
koetjeboe schreef:Vjestagirl schreef:Rigor mortis duurt idd maar eventjes en daarna is een lichaam gewoon weer beweegbaar.
Ik werk in de zorg en kom redelijk vaak met de dood in aanraking.
Mijn ervaring is dat als mensen zijn opgebaard op hun bed bijv. en ze moeten na 6 dagen hun kist in dat ze zo stijf als een plank zijn nog.

koetjeboe schreef:Vjestagirl schreef:Rigor mortis duurt idd maar eventjes en daarna is een lichaam gewoon weer beweegbaar.
Ik werk in de zorg en kom redelijk vaak met de dood in aanraking.
Mijn ervaring is dat als mensen zijn opgebaard op hun bed bijv. en ze moeten na 6 dagen hun kist in dat ze zo stijf als een plank zijn nog.
Amaris schreef:koetjeboe schreef:Ik werk in de zorg en kom redelijk vaak met de dood in aanraking.
Maar is dat niet zo omdat een dood lichaam heel erg gekoeld wordt om het goed te houden?
Ben je dan niet letterlijk stijf van de kou?
_Ekenna schreef:Vind dit topic duidelijker dan het andere topic.
Vind het wel een mooi idee, maar wat nou als er een boom ziek of zwak wordt en voor de veiligheid moet worden omgezaagd? Denk dat er dan een hele hoop heibel van kan komen.
Amaris schreef:_Ekenna schreef:Vind dit topic duidelijker dan het andere topic.
Vind het wel een mooi idee, maar wat nou als er een boom ziek of zwak wordt en voor de veiligheid moet worden omgezaagd? Denk dat er dan een hele hoop heibel van kan komen.
mwoahhh ik hoor ook nooit heibel als een graf wordt opgeruimd eigenlijk.