Wortel schieten na de dood

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 15:49

Wat apart, een beetje een luguber maar toch ook wel erg mooi idee. Vraag me alleen af hoe het gaat als de persoon in kwestie veel medicijnen heeft geslikt voor zijn dood. Of wat als de boom gelijk overlijd, dat is ook zo erg voor de nabestaanden dan. :=

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 15:49

Simoonzel schreef:
Ik vind het een heel cool idee. Maar ben je niet veel te stijf na het overlijden om nog in een foetushouding te worden gelegd?

Nee. Rigor Mortis duurt maar eventjes, daarna is een lichaam gewoon weer te bewegen.

Vroeger werd grafroof ook gepleegd door een gat te graven achter de steen, de kist te breken en een jong kind een lus om de nek van de overledene te laten leggen, waardoor het lichaam gewoon zo uit het gat getrokken kon worden. Dan moet een lichaam wel flexibel zijn...

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 15:50

JoyCiej007 schreef:
Dank voor de site met meer info, TS. Misschien een idee om die ook even in je beginpost te zetten?

Wat ik me dan nog wel af vraag, is hoeveel dit geintje moet gaan kosten......... ik bedoel, een normale kist kost soms al een hele hoop, zou dit vergelijkbaar zijn, juist duurder of juist minder duur?

Heb de link geplaatst.

Ben aan het neuzen op de site, ben op de Engelse versie geen prijzen tegen gekomen. Wel kun je op verschillende plaatsen op aarde een boom plaatsen, ik neem aan dat de locatie en het type boom van invloed zijn op de prijs.

Ik ga nu de Italiaanse versie bekijken.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 15:50

hannah41 schreef:
Wat apart, een beetje een luguber maar toch ook wel erg mooi idee. Vraag me alleen af hoe het gaat als de persoon in kwestie veel medicijnen heeft geslikt voor zijn dood. Of wat als de boom gelijk overlijd, dat is ook zo erg voor de nabestaanden dan. :=

Daar zat ik ook aan te denken, stel dat de boom ziek zou worden. Lijkt me nogal pijnlijk -O-

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 15:51

Ik vind het een prachtig idee!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 15:51

Klinkt wel mooi. Maar ik moet eerst nog zien dat dit in Nederland kan. Dan moet er inderdaad een soort bos worden aangelegd hiervoor.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 15:52

Ik vind het ook een prachtig idee. Het maakt de circel echt rond, zoals iemand op de vorige pagina al zei. Je ontstaat in foetushouding en je 'verdwijnt' ook weer in foetushouding. Erg mooi. Zo'n heilig bos is een prachtig idee.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 15:53

Suzanne F. schreef:
Klinkt wel mooi. Maar ik moet eerst nog zien dat dit in Nederland kan. Dan moet er inderdaad een soort bos worden aangelegd hiervoor.

Tja... er zijn/worden ook begraafplaatsen aangelegd dus waarom geen bos.

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 15:53

Vjestagirl schreef:
Simoonzel schreef:
Ik vind het een heel cool idee. Maar ben je niet veel te stijf na het overlijden om nog in een foetushouding te worden gelegd?

Nee. Rigor Mortis duurt maar eventjes, daarna is een lichaam gewoon weer te bewegen.

Vroeger werd grafroof ook gepleegd door een gat te graven achter de steen, de kist te breken en een jong kind een lus om de nek van de overledene te laten leggen, waardoor het lichaam gewoon zo uit het gat getrokken kon worden. Dan moet een lichaam wel flexibel zijn...

Gezellig :+

Moet nog wel heel erg wennen aan het idee! Maar ik vind het zelf geen verkeerd iets. Eigenlijk wel heel creatief!

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 15:55

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 15:57

Vjestagirl schreef:
Rigor mortis duurt idd maar eventjes en daarna is een lichaam gewoon weer beweegbaar.

Ik werk in de zorg en kom redelijk vaak met de dood in aanraking.
Mijn ervaring is dat als mensen zijn opgebaard op hun bed bijv. en ze moeten na 6 dagen hun kist in dat ze zo stijf als een plank zijn nog.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 15:58

nou ja, liever een prachtig 'kerkhof' wat dus eigenlijk een bos wordt dan volknallen met stenen etc.

Ik vind het wel een cool idee en zou het zeker overwegen als ik nu ziek zou worden o.i.d.

Sowieso een kist....het kiosk klauwen vol geld en rot binnen de kortste keren weg. Als je wordt begraven in bepaalde delen van Nederland kan je de pech hebben dat het grondwater hoog staat waardoor je lekker verweekt en in sommige delen van Nederland ga je daarom in een soort plastic hoes. Als je familie de kosten voor het graf niet meer betalen ga je de knekelput in. Ik heb niets met begraven

Mijn oom delft graven (verplaatsen, opgraven, etc) als ik die verhalen hoor, man, man, wat ranzig. Dan maar liever in de hens of zoals dit echt teruggeven aan de natuur

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 15:59

Ik vind het eigenlijk een heel erg mooi idee! Het begraven heeft me zelf nooit aangestaan, lig je daar leuk tussen de doden met een peperdure steen erboven, en dan nog niet te spreken over een peperdure kist. Neemt alleen maar plek in, vergaan ga je toch. Nee, doe mij dan maar liever een aandeel geven in de natuur! :j En onder een boom kan je ook bloemetjes leggen en is toch een stuk minder grauw dan een blok beton. :D
Ik loop ook veel liever tussen de boompjes en fluitende vogels dan een naargeestige begraafplaats.

Al lijkt het me toch een hele klus om een niet-meewerkend lichaam in de foetushouding te krijgen. :')

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:00

Dit of een natuurgraf, absoluut.. Moet er niet aan denken dat ik onder de grond lig en dan vanwege grafrecht weer opgeschoffeld word.

Yucca

Re: Wortel schieten na de dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:04

Natuurbegraafplaatsen zijn er al in Nederland, dit is een meer design manier. Ik vind het prachtig en wil graag zoiets na mijn overlijden. Ik wil niet met een kist de grond in, of verbrand worden. Nee, geef me maar gewoon terug aan de natuur.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:05

koetjeboe schreef:
Vjestagirl schreef:
Rigor mortis duurt idd maar eventjes en daarna is een lichaam gewoon weer beweegbaar.

Mijn ervaring is dat als mensen zijn opgebaard op hun bed bijv. en ze moeten na 6 dagen hun kist in dat ze zo stijf als een plank zijn nog.

Maar is dat niet zo omdat een dood lichaam heel erg gekoeld wordt om het goed te houden?
Ben je dan niet letterlijk stijf van de kou?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:05

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:10

Vind dit topic duidelijker dan het andere topic. :j

Vind het wel een mooi idee, maar wat nou als er een boom ziek of zwak wordt en voor de veiligheid moet worden omgezaagd? Denk dat er dan een hele hoop heibel van kan komen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:10

koetjeboe schreef:
Vjestagirl schreef:

Wikipedia zegt het volgende:
Na het overlijden begint het lichaam koud te worden en vanaf zo'n twee tot zes uur na overlijden beginnen de spieren te verstijven, waarschijnlijk doordat de actine- en myosinefilamenten van de spier in elkaar schuiven. De rigor mortis begint bij de oogleden, kaak en nek en breidt zich dan binnen zes uur langzaam verder uit over alle lichaamsdelen.
In tegenstelling tot wat sommige mensen denken, zal rigor mortis bij hoge omgevingstemperatuur spoediger optreden dan in geval van koude. Dat komt doordat de onderliggende chemische reactie bij hogere temperatuur sneller optreedt.
Afhankelijk van de omgevingstemperatuur houdt de rigor mortis één tot drieënhalve dag aan.

6 dagen is dus eigenlijk niet mogelijk... Hooguit zet jullie begrafenis ondernemer de koeling te koud waardoor een lichaam bevriest, en dat lijkt me ook niet de bedoeling

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:11

Amaris schreef:
koetjeboe schreef:

Maar is dat niet zo omdat een dood lichaam heel erg gekoeld wordt om het goed te houden?
Ben je dan niet letterlijk stijf van de kou?

Kan, maar als het lichaam niet wordt gekoeld wordt deze ook helemaal stijf. Kijk maar naar dode dieren langs de weg.. die zijn zo stijf als een plank.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 16:11

tones

Ik kan nog geen plantje in leven houden, best banketstaaf als iemand dan voor de 2e keer dood gaat. :=

Amaris

_Ekenna schreef:

Vind het wel een mooi idee, maar wat nou als er een boom ziek of zwak wordt en voor de veiligheid moet worden omgezaagd? Denk dat er dan een hele hoop heibel van kan komen.

mwoahhh ik hoor ook nooit heibel als een graf wordt opgeruimd eigenlijk.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:12

Ik vind het stiekem een erg mooi idee. Door het woord 'rotten' klinkt het inderdaad een beetje raar, maar ik vind het best wel gaaf.

Oh, en geplant is met een t, niet met een d. :P

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:13

Amaris schreef:
_Ekenna schreef:

mwoahhh ik hoor ook nooit heibel als een graf wordt opgeruimd eigenlijk.

Ja maar een graf ligt er 30 jaar (toch?) en dan kan je er zelf, tegen betaling, voor kiezen of je 'm langer wilt houden of dat je het goed vind zo en het 'opgeruimd' mag worden.