Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
TamaraFloor schreef:Ja is ook wel zo slina.
Wel vervelend al die verschillende informatie. Wijs word je er niet uit Dan heb je informatie van ziekenhuizen en die wisselen nog aan alle kanten!
Milord schreef:De eerste paar dagen geen tampon gebruiken. Dit in verband met infectie gevaar. Ze hebben tenslotte je baarmoederhals moeten openen om die spiraal er in te krijgen. Als je nu dus die tampon inbrengt heb je het risico dat je ook bacteriën mee naar binnen schuift die verder door kunnen naar je baarmoeder. Liever een paar dagen vies voelen dan dat je een ontstoken baarmoeder hebt toch? Bij je volgende ongesteldheid kan je wel weer tampons gebruiken.

Thesserd schreef:Ik zie het probleem van een paar daagjes maandverband eigenlijk niet zo? Ben net zo'n muts als Slina: altijd het zekere voor het onzekere
Enneh dit topic heeft er echt voor gezorgd dat ik nooit een spiraaltje wil laten zetten
Tangetjes in mijn baarmoederwond en dagen platliggen van de kramp? Thanks but no thanks 

Sommige mensen zweren bij maandverband, heb ik ook heel lang gedaan. Anderen vinden het een vies gevoel of reageren er niet goed op en lopen de hele dag met tampons, is maar net afhankelijk van wat je lekkerder vindt zitten. TamaraFloor schreef:Met gewoon lopen voel ik het al schuren helaas.
.
Anders gaat hij aan het begin heel erg schuiven en dat is echt een heel rottig gevoel. Als je er toch voor kiest om tampons te gebruiken zou ik persoonlijk gewoon voor het formaat gaan wat je normaal ook gebruikt.