Pfeiffer of ijzer tekort, spannend!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 20:06

drawerlover schreef:
Mensen die Pfeiffer hebben/hadden waar hebben/hadden jullie het meeste last van?? Moeheid je nek of wat dan ook??

Ik was vooral moe. Ik kon echt niets meer. 1 dag per week ging ik 2 of 3 uurtjes werken, maar dat was al zwaar. Daarna kwam er nog misselijkheid en voedselintoleranties bij.
de misselijkheid is nu ver weg, maar de voedselintoleranties he ik nog steeds en deze lijken nog steeds erger te worden. De moeheid is een heel stuk minder, maar 100%beter zal ik niet meer worden. Al geld dat niet voor iedereen. De meeste mensen zijn na een laar weken uitzieken gewoon weer beter. Neem je rust en ga niet over je grenzen heen.
Ik hoop dat het geen pfeiffer is (of iets anders ernstigs), maar wens je veel sterkte.

LoveGlove

Re: Pfeiffer of ijzer tekort, spannend!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-15 22:51

dankje :)

Vanaf het avondeten voel ik me echt moe, ik heb nergens zin in, geen puf en dat gedoe. Misschien komt het omdat ik eerst naar de dokter moest, toen naar het ziekenhuis en ook nog eens naar de tandarts. Pfff en nu blijkt dat er een spier in mijn kaak is overbelast. En ik zal wel oorontsteking hebben omdat ik al zoveel snotter en mijn oren de hele tijd ploppen als ik moet snuiten en ik oorpijn heb. Niet leuk maarja moet er mee leven. Ik durf dus nog niet zomaar te gaan slapen want dalijk is het niets en dan slaap ik teveel en ben ik nog heel moe. Ik bewonder hoe ik nu gewoon wakker blijf :oo
Ik ga even nog op bokt rondkijken en dan ga ik weer slapen. (sliep van 8 tot 9 nog even omdat ik dus echt niet meer kon)

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 22:55

Ik lag er dus al om half acht in en ben net een uurtje geleden wakker geworden, haha. Zo erg is het bij mij. Ik slaap gerust twaalf uur in een nacht. We dachten eerst dat ik teveel sliep, dus heb eens uitgeprobeerd als ik 5,6,7,8 uur etc sliep maar was altijd nog een hopeloos wrak.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-15 22:59

Nou nee ik durf dat dus niet. Als het nodig is ga ik wel even een uurtje slapen maar ik denk dat als ik echt volledig zou uitslapen dat ik uiteindelijk meer dan de halve dag slaap. echt waar dit zitten typen in mijn bed is al zo moeilijk. :Z

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-15 08:05

Ja het is officieel ik heb oorontsteking. Ben er niet voor naar de HA geweest maar dat heb ik op school geleerd. Eigenlijk mogen we onze neus niet snuiten want als je dat teveel doet krijg je oorontsteking omdat je dus eigenlijk alles naar boven toe blaast via de buis van Eustachius. Kijk heb ik er toch nog wat aan gehad aan al die lessen :P
Nee maar serieus ik werd gewoon wakker van de pijn en ik heb maar een tissue in me oor gestopt. Vroeger had ik daar druppeltjes voor maar ik denk niet meer dat we die hebben. En of je die zomaar ergens kan krijgen weet ik ook niet. En druppeltjes zijn niet fijn maar het is wel het beste anders wordt het alleen maar erger. Dat weet ik dus uit ervaring van toen ik klein was (ik moest ook buisjes dus daarna was alle ellende weg)

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 08:21

Die druppeltjes kan je gewoon bij de apotheek halen, beterschap! :D

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 08:45

Ik hoop in ieder geval dat het alleen een ijzertekort is..

Ik heb het ook gehad en precies in de periode dat ik mijn paard aan het beleren was. Ik ben steeds met het werk bijna in slaap gevallen. Op een gegeven moment om vier de paarden wat eten gegeven en buiten gezet en dan een paar uur slapen. Wekke gesteld en paarden weer naar binnen en voeren. Me wassen/douchen en weer in bed. Ik heb nu nog geslapen maar uitgerust was ik niet..
Mijn moeder heeft me naar de dokter gesleept, ik wou eerst niet. Bloed weggenomen en paar dagen later resultaat; pfeiffer.. Ja leuk en nu? De dokter heeft me gevraagt, ben je ziek geweest? Nee, niet 1 keer ook niet verkouden. Keel niet opgeze helemaal niks. Alleen heel erg moe..
Volgens de dokter zou ik het al een paar maanden hebben, ik heb gedacht ja.en? Gewoon doorwerken en verder leven. Uh nee dat was niet verstandig ga jezel uitrusten.. Ik heb echt gedacht nee, ik kan niet thuis blijven dan wordt ik gek! Ik ben naar mijn werkgever gegaan en heb gezegt wat er aan de hand is, hij heeft gezegt dat ik dan thuis moet blijven. Ik heb hem aangekeken, en dan heeft hij me gezegt dat het misschien beter is wanneer ik een verkort rooster mee draai omdat ik geen mens ben die graag thuis zit (en ja hij kent me).
Ik ben dan twee uur later begonnen om acht uur tot 2 of drie uur. Dat was goed.
Na 2 weken heb ik weer normaal rooster mee gedraaid.
Ik had de ziekte behoorlijk te pakken en ben dom geweest om niet of ja dan te laat naar de dokte te gaan. Ik heb een paar maanden mee rondgelopen.
Het nadeel is dat het dan mogelijk is dat je er nooit meer van af komt.
Gelukkig ben ik weer gezond, af en toe nog.perioden overdreven moe maar dan slaap ik vroeger en sta later op.

Ik ben niet ziek geweest, ik heb het niet 'gemerkt'. Maar ik weet wel dag het een vervelende ziekte is. Ik hoop in ieder geval dat je deze ziekte niet hebt.
Als j het toch hebt dan moet j veel slapen en het beste een vaste tijd opstaat wat gaan doen, paar uurtjea school ofthuis leren en dan een vaste middagtijd een uurtje of twee in bed. En dan avonds een vaste uur de nacht doorslapen. Als je je beter voelt kun je de middag langzaam weglaten. Dat in ieder geval je lichaam uitrusten kan en een vaste tijd me opstaan en slapen aanneemt dat het dan ook uitrust. Dit heeft bij mij erg goed geholpen. En luister naar je lichaam, wanneer je niet mee kan kan j niet meer, ga dan liever even liggen.

Heel veel sterkte!

Ik lees net dat je oorontsteking hebt? Krijg je nog uitslag van dokter of nu niet meer?

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-15 09:08

Ja maandag krijg ik de uitslag van het bloed. Mama gaat straks even druppeltjes halen voor mijn oor. Ik zei zo ik kan je verzekeren dat het andere oor morgen is. Mam en pap zeiden toen ik onder kwam, volgens mij heb jij het echt flink te pakken. Ik zei ja het voelt ook zo. En voordat ik langer ga slapen enzo Wil ik eerst zeker weten wat ik heb wat ik dus al eerder zei. Als ik het maandag weet en het zou Pfeiffer zijn dan kan ik jou advies wel volgen denk ik. Dus ja bedankt :)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-15 12:33

Zo alweer druppeltjes gehad. Heb net van 11 tot 12 toch even bijgeslapen. Ik was echt kapot.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 12:45

Beterschap.
Ik hoop ook dat het geen pfeiffer is, dat is zo rot.
Ik had het een jaar of 3 terug, ik was echt zo slap als een vaatdoek, vreselijk. Ik ben pas na een half jaar weer volledig gaan werken. Nu na 3 jaar heb ik nog steeds momenten dat het de kop opsteekt volgens mij. Ik heb soms periodes dat ik me weer net zo voel als toen, zo ellendig.
Tip; mocht het pfeiffer zijn, rus goed uit. Niet meer doen dan je lichaam aangeeft en niet te snel weer dingen gaan doen.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-15 13:44

Dankje dat zal ik zeker doen. Ik heb nu weer koorts. Hoeveel graden weet ik niet maar het is koorts

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 14:38

drawerlover schreef:
Zo alweer druppeltjes gehad. Heb net van 11 tot 12 toch even bijgeslapen. Ik was echt kapot.

Als je echt oorontsteking hebt zijn die druppels (otalgan?) helemaal niet goed om te gebruiken en als je ze gebruikt hebt kan de huisarts ook niet emer zien of je echt een oorontsteking hebt. Beste is om neusspray te gebruiken zodat je enus open blijft en hierdoor minder druk op je oren. En pijnstillers te slikken helpt dit niet voldoende dan weer naar de huisarts.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-15 16:16

Ik doe ook neusspray ja. Nou de druppeltjes werken best goed

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 20:09

drawerlover schreef:
Mensen die Pfeiffer hebben/hadden waar hebben/hadden jullie het meeste last van?? Moeheid je nek of wat dan ook??

Ik was tijdens de kerstvakantie ziek geworden. Eerste leek het gewoon griep met koorts, toen kreeg ik er keel ontsteking bij en nog hogere koorts. Toen de koorts na een goede week niet over was ben ik naar de HA geweest. Toen kreeg in antibiotica te mijn keelontsteking. Alle klachten op de koorts en keelontsteking na ging weg.. Dus weer heen na een week, bloed test gedaan. En binnen en dag al de uitslag dat ik pfeiffer had.

Eigenlijk heb ik nog steeds vakantie :+
Te moe om naar school te gaan, ga één keer per week een paar uurtjes heen.
Veel hoofdpijn
Veel spierpijn
Snel buiten adem
Buikpijn (mijn mild en lever zjin ook vergroot)
Geen eetlust, alles valt zwaar op de maag
Gewoon zo slap als een dweil :(

Dit is bij mij op dit moment, nu na 2 maanden, het geval :(
Ik baal echt als een stekker dan ik niet kan rijden en wat ook maar..
Zit ook nog in mijn examen jaar van het mbo :(
Maar heb ook nergens de puf voor.
Ik hoop dat jij het niet hebt!

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-15 00:04

pff ja de moeheid word hier alleen maar erger en ik en mijn ouders zijn er ook steeds zekerder van dat het pfeiffer is. Nu ga ik in golven maar dat komt denk ik ook door de paracetemollen. Dan voel ik me best goed en dan ben ik ineens supermoe en zo gaat dat. Hetzelfde met de koorts. En ook met andere dingen. Beetje vreemd. Nu is er bezoek dus moet even door de zure appel heen (zit een kind van 7 bij die ik bezig moet houden) bijten maar komt hoop ik goed. Ben al het hele weekend zenuwachtig over de uitslag. Wat zou het toch zijn?? Pff wist ik het nu maar. :(

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 00:10

Ik heb pfeiffer het is verschrikkelijk... Zo gaat het weken goed. En dan ben je weer heel moe enz.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-15 00:14

ja kijk en dat heb ik niet in weken maar in uren :')

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 00:25

drawerlover schreef:
ja kijk en dat heb ik niet in weken maar in uren :')

Vorige week niks aan de hand maar afgelopen week was echt gewoon verselijk. Na +/- 10 uur slaap tegen de middag weer moe zijn.

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 00:59

Hoop voor je dat het niks ernstigs is. Zal even een positiever verhaal vertellen over pfeifer. Ik heb het ook gehad een jaar of 2 geleden. Had dezelfde symtomen als jij, heel moe, koorts en een opgezette nek. Ben naar de dokter geweest om bloed te prikken en daar kwam dus pfeifer uit. Ik heb toen een week in m'n bed gelegen tot de loorts weg was, toen een week rustig aan gedaan en daarna was het over. heb er nooit meer last van gehad.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 02:36

Ilayla schreef:
Hoop voor je dat het niks ernstigs is. Zal even een positiever verhaal vertellen over pfeifer. Ik heb het ook gehad een jaar of 2 geleden. Had dezelfde symtomen als jij, heel moe, koorts en een opgezette nek. Ben naar de dokter geweest om bloed te prikken en daar kwam dus pfeifer uit. Ik heb toen een week in m'n bed gelegen tot de loorts weg was, toen een week rustig aan gedaan en daarna was het over. heb er nooit meer last van gehad.

Dat is echt beter,
Ik had alleen en opgezette klier in mijn nek meer niet. Ja ik was heel moe enz maar meer symptomen had ik niet.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 12:10

Ik hoop voor je dat het mee valt.
Ik heb soms een goede dag en daarna weer moe..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 12:12

TS, mocht je je vervelen:
[MWS] Pfeiffer

Dit topic opende ik toen, dan kan je zien hoe lang het bij ons duurde en hoe het verliep. Niet heel hoopvol, maar dan weet je wat er wellicht nog komen gaat :')

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-15 17:36

Oké dankje

Ik heb eens internet doorgekeken (weet het niet goed maarja krijg je ervan) en ik zag dat je bij Pfeiffer ook geel kunt zien ofzo. Wat is dat?? Voor de rest zijn er best veel dingen bij die ik ook heb

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 17:38

drawerlover schreef:
Oké dankje

Ik heb eens internet doorgekeken (weet het niet goed maarja krijg je ervan) en ik zag dat je bij Pfeiffer ook geel kunt zien ofzo. Wat is dat?? Voor de rest zijn er best veel dingen bij die ik ook heb

Ik denk dat ze daarmee bedoelen dat je huid, tandvlees en oogwit een beetje geel kan zijn.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-15 17:42

O door de lever natuurlijk bedankt :)
Nou nee dat heb ik dan weer niet. Wel soms buikpijn op de plek waar de milt en lever zitten. Biologie is zo handig