Ziek na eten van curry

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 07:28

Dat kan heel goed hoor. Ik ken iemand die geen frikandel speciaal kan eten omdat ze dan ook vreselijke krampen en diarree krijgt. Dat kan ook de combinatie curry met uien zijn natuurlijk.

tiwi1969

Re: Ziek na eten van curry

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 07:48

Ik hoop dat TS goed geslapen heeft en zich inmiddels beter voelt.

Ik heb ook PDS, al 25 jaar, maar ik kan wel goed tegen curry's gelukkig, zelfs 3 weken in India nergens last van.
Waarschijnlijk ging het daar zo goed omdat je daar geen brood eet, zelfs ontbijt met rijst of havermout.

Triggers voor mij zijn roodvlees (varken, rund, lam etc eet je overigens ook niet in India) brood vooral die met gist bereid zijn. En over-eten dan maakt het niet uit wat maar is de hoeveelheid de trigger.

Als de diaree uit de hand loopt mag ik dat stoppen met Immodium, 2 capsules en zo nodig een uur later nog 2.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-15 09:56

Na een nacht van kleine powernaps en veel gewandel heb ik het gered haha. Momenteel is het al wat beter en heb ik weer gigantische honger dus buikgriep zal het niet zijn.

Gelukkig moet ik maar een halve dag werken zodat ik nog wat slaap kan inhalen. Echt bedankt voor jullie reacties.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 09:59

Klinkt precies naar wat ik had. 1 dag alles eruit gelopen, volgende dag weer fit.
Mijn man en kind hebben het inmiddels ook gehad.
Het hoofd van kinderopvang heeft het vandaag. Gisteren nog fit, vandaag loopt ze leeg.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-15 19:02

Nu begin ik ook te twijfelen naar wat het was. Maar ik ben blij dat het ergste voorbij is. Ik voel me nog steeds niet optimaal maar het is leefbaar. Hopelijk is het na een nacht met veel rust over zodat ik morgen fris en fruitig ben om naar Flanders Horse Expo te gaan. :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 22:14

Er heerst een vreemde "buikgriep", toevallig vandaag nig met huisarts besproken. Ik heb hem ook net gehad, voelde me alle dagen kiplekker, behalve misselijkheid 2 dagen en daarna gigantisch diarree. Dus dat kan zeker een optie zijn.

Ook kan je door je PDS op beoaalde zaken reageren, dat is voor iedereen anders dus moeilijk om te bepalen..

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-15 14:00

Ik heb nog eens een milde vorm van curry gegeten en hier heb ik niet op gereageerd. Dus denk inderdaad dat ik met een griepje zat. Echter voel ik me nu ook niet zo lekker, maar dat ligt denk ik aan de pannenkoeken die al meer dan een week in de koelkast lagen. Oeps :o