Ik heb destijds veel aan mijn manueeltherapeut gehad. Aan fysiotherapie had ik dan weer niets, maar ik kon die vrouw ook niet uitstaan.
Zet je er gewoon overheen en laat je even nakijken. Als je er niets aan laat doen worden je klachten uiteindelijk alleen maar erger.
Pijnloos paardrijden zit er voor mij (voorlopig) gewoon niet meer in, tenzij ik weer heeeeeeeel fanatiek met fysio- en manueeltherapie aan de stag ga.
Nu heb ik de behoefte niet om te rijden en ga ik veel liever mennen, maar ik kan me niet voorstellen dat je ook zo wil eindigen terwijl je rijden leuk vindt.

Fysiotherapeuten zien tientallen mensen in hun ondergoed, denk je nou echt dat ze jou dan raar gaan vinden?
En trek je niets aan van die bangmaak vehalen 'een bekkentherapeut mag vaginaal onderzoek doen', ja dat mag hij/zij maar dat wordt nooooit gedaan zonder toestemming van de patiënt.
Ik zou dus iemand zoeken die jou hierin kan begeleiden en de oorzaak kan vinden in plaats van zelf maar een beetje oefeningen gaan proberen. Je weet niet wat de oorzaak is, als je dan random oefeningen gaat doen kun je het ook verergeren.