Oefeningen bekkenspieren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 10:33

Ik heb een instabiele bekken in combinatie met een verschoven SI-gewricht (wil niet meer op z'n juiste plaats blijven staan). Ik zit daarom ook niet recht op een paard, wanneer ik dit wel doe kan ik daarna twee dagen niet fatsoenlijk lopen.

Ik heb destijds veel aan mijn manueeltherapeut gehad. Aan fysiotherapie had ik dan weer niets, maar ik kon die vrouw ook niet uitstaan.

Zet je er gewoon overheen en laat je even nakijken. Als je er niets aan laat doen worden je klachten uiteindelijk alleen maar erger.

Pijnloos paardrijden zit er voor mij (voorlopig) gewoon niet meer in, tenzij ik weer heeeeeeeel fanatiek met fysio- en manueeltherapie aan de stag ga.
Nu heb ik de behoefte niet om te rijden en ga ik veel liever mennen, maar ik kan me niet voorstellen dat je ook zo wil eindigen terwijl je rijden leuk vindt. :+

Fysiotherapeuten zien tientallen mensen in hun ondergoed, denk je nou echt dat ze jou dan raar gaan vinden?
En trek je niets aan van die bangmaak vehalen 'een bekkentherapeut mag vaginaal onderzoek doen', ja dat mag hij/zij maar dat wordt nooooit gedaan zonder toestemming van de patiënt.

Ik zou dus iemand zoeken die jou hierin kan begeleiden en de oorzaak kan vinden in plaats van zelf maar een beetje oefeningen gaan proberen. Je weet niet wat de oorzaak is, als je dan random oefeningen gaat doen kun je het ook verergeren.

Art_Ificious

Re: Oefeningen bekkenspieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-15 12:39

N ja rijden is leuk hoewel ik nu al maanden naast het paard sta ipv erop te zitten. Mijn hengst is te jong en de haflinger Bokt steeds ( zadel probleem). Dus doe ik enkel grondwerk nu.

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 12:48

Interessant, ik volg even omdat ik hetzelfde probleem gehad heb.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 13:26

Gehad heb NRJ? Hoe heb je het opgelost dan.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 14:30

Is het dan niet juist fijn om het nu op te lossen zodat je straks weer fijn kunt gaan rijden als je hengst hier oud genoeg voor is?

Misschien zit er wel iets niet goed, ben je scheef o.i.d. Als je daar dan niets aan doet en mee door blijft lopen, lijkt het mij dat het erger wordt in plaats van minder erg. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 14:38

_Cowgirl schreef:
Ik heb een instabiele bekken in combinatie met een verschoven SI-gewricht (wil niet meer op z'n juiste plaats blijven staan). Ik zit daarom ook niet recht op een paard, wanneer ik dit wel doe kan ik daarna twee dagen niet fatsoenlijk lopen.

Ik heb destijds veel aan mijn manueeltherapeut gehad. Aan fysiotherapie had ik dan weer niets, maar ik kon die vrouw ook niet uitstaan.

Zet je er gewoon overheen en laat je even nakijken. Als je er niets aan laat doen worden je klachten uiteindelijk alleen maar erger.

Pijnloos paardrijden zit er voor mij (voorlopig) gewoon niet meer in, tenzij ik weer heeeeeeeel fanatiek met fysio- en manueeltherapie aan de stag ga.
Nu heb ik de behoefte niet om te rijden en ga ik veel liever mennen, maar ik kan me niet voorstellen dat je ook zo wil eindigen terwijl je rijden leuk vindt. :+

Fysiotherapeuten zien tientallen mensen in hun ondergoed, denk je nou echt dat ze jou dan raar gaan vinden?
En trek je niets aan van die bangmaak vehalen 'een bekkentherapeut mag vaginaal onderzoek doen', ja dat mag hij/zij maar dat wordt nooooit gedaan zonder toestemming van de patiënt.

Ik zou dus iemand zoeken die jou hierin kan begeleiden en de oorzaak kan vinden in plaats van zelf maar een beetje oefeningen gaan proberen. Je weet niet wat de oorzaak is, als je dan random oefeningen gaat doen kun je het ook verergeren.

Ik ben het hier helemaal mee eens. Fysiotherapeuten hebben geleerd om zulke problemen op te lossen, dus ik zou daar ook gebruik van maken. Je moet jezelf niet verkeerd dingen aanleren.

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 15:07

Allejandro schreef:
Gehad heb NRJ? Hoe heb je het opgelost dan.

Ik heb een heel traject doorlopen: osteopaat, fysiotherapie en wat me uiteindelijk echt geholpen heeft is acupressuur. Hier heb ik het langst profijt van en heb ik ook oefeningen bij gekregen die goed werken.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-15 15:10

Wat is acupressuur? Acupunctuur ken ik wel.