Prutsmuts schreef:
je schrijft nu dat het voorzichtig opspeelt. Een duidelijk kenmerk van CH is dat het vanuit het niets opkomt en in enkele minuten op zijn hoogtepunt is.
Tijdens een aanval van CH een berichtje typen zal je ook nevernooitniet lukken, althans dat is mij nog nooit gelukt;-)
Dus denk dat het geen CH is...
bij mij is dat niet het geval.. ik voel het niet aankomen, maar het begint wel lichter, of 'anders'..
vaak druk achter het oog hier.. en heel in het begin toen het net spelde, zelfs zonder uberhaupt 'hoofdpijn' te krijgen, een 'knetterende zenuw boven mijn oog' (achteraf begreep ik dat dit ook al 'clusterhoofdpijn is, zonder dat je hoofdpijn ervaart zelfs). Sinds het frequenter voorkomt is de knetterzenuw overigens helemaal verdwenen..
Soms kan de druk op mijn oog, enkele uren volhouden, soms veranderd het in een knallende koppijn achter het oog, of verplaatst het naar de zijkant na een tijdje. In ieder geval duurt het hier altijd even een tijd voor het het hoogtepunt bereikt..
wel zakt het niet af, het is in 1x weg aan het einde van de aanval.
Je moet sowieso even langs de huisarts ermee.. Want migraine kun je bijvoorbeeld bestrijden met pijnstilling, rust en donker.. Clusterhoofdpijn moet eigenlijk uit zichzelf wegtrekken en bij erge overlast helpt zuivere zuurstof. daarnaast zijn er natuurlijk ook nog veel andere oorzaken die tot hoofdpijn kunnen leiden, die veel ernstiger van aard zijn dan chronische hoofdpijn.