Zwerte schreef:Ik lees hier nu een paar keer heel veel frustratie over dat de omgeving er geen rekening mee houd. Maken jullie het voor jezelf niet nog moeilijker door dat van je omgeving te verwachten?
Ik kan me voorstellen dat het vreselijk moeilijk is, ook al heb ik het zelf niet. Ik heb wel adhd en veel moeite met prikkelverwerking en weet wat het is om iets irritants niet te kunnen 'uitschakelen'. Gewoon niet op letten werkt niet. Ik heb alleen de woede er dus niet bij. Maar ik verwacht niet dat andere mensen snappen wat ik voel en daar rekening mee gaan houden, omdat het mijn eigen probleem is. Scheelt al een hoop frustratie hoor. Want je kan anderen niet veranderen! Verwacht je dat wel, dan krijg je keer op keer een teleurstelling te verwerken.
Als het gaat om uitgebreid smakken dan snap ik het wel, daar mag je ook altijd van vragen of diegene er op kan letten lijkt mij, dat is voor niemand gewenst. Maar gewone eetgeluiden? Wat moet je daar aan doen dan, behalve stoppen met eten? Ik heb bijv best vaak knakkende kaken, komt omdat ik hypermobiel ben. Kan dr niks aan doen, behalve mn kaken niet meer bewegen.
Voor mij klinkt het als ontzettend smakken, maar voor anderen dus niet. Ik kan niet inschatten wanneer iemand dus écht smakt of voor mijn gevoel smakt.