Allergisch voor frituurvet?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Re: Allergisch voor frituurvet?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 11:09

Ik heb geen pijn, het is puur misselijkheid. Die dus ook vrij snel wegzakt nadat ik eenmaal overeind ben gekomen en naar de badkamer ben gelopen voor een emmer.

Ik ga het gewoon in de gaten houden of en wanneer het weer opspeelt en dan kijken wat ik die dag dus heb gegeten.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 11:27

Vertraagde maaglediging kan het ook niet zijn eigenlijk. Dan zou je het ook na andere soorten maaltijden moeten hebben en andere klachten hebben.

Het kan natuurlijk best zijn dat de cafetaria's waar jij komt allemaal goede olie gebruiken, sowieso meten ze daar ook de vetkwaliteit e.d. Dus t is wel logisch dat je daar nooit problemen hebt.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 11:52

Kijk eens bij de spirituele betekenis van de organen.

donsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 12:02

Maar als je diepvriesfriet koopt, dat is ook al voorgebakken in olie toch? Daarna ingevroren zodat je t thuis kan frituren? Friet moet toch eerst op lage temperatuur gefrituurd worden en daarna hoog dacht ik.

Miss dat je reageert op de olie van het voor-'frituren. Miss eens thuis verse frieten maken en kijken of dat verschil maakt?

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 12:09

Ik heb het juist omgekeerd, zodra wij bij de cafetaria halen lig ik krom van de pijn en misselijkheid.
Thuis in gewone zonnebloemolie nergens last van.
Geen idee waar het aan ligt.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 12:22

donsje schreef:
Maar als je diepvriesfriet koopt, dat is ook al voorgebakken in olie toch? Daarna ingevroren zodat je t thuis kan frituren? Friet moet toch eerst op lage temperatuur gefrituurd worden en daarna hoog dacht ik.

Miss dat je reageert op de olie van het voor-'frituren. Miss eens thuis verse frieten maken en kijken of dat verschil maakt?

Daar heb je wel een punt ja, dus als er gewisseld is van merk dan is het misschien ook in andere olie voorgebakken. :)*

@ Marleen: ik heb het net opgezocht, maar kan mij er niet in vinden. Kan aan mijzelf liggen hoor, maar het is mij iets te "zweverig" en te weinig "wetenschappelijk". Niet negatief bedoelt hoor, maar meer "ieder zn eigen ding"

MissMiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 12:26

Hier lees ik even mee. Heb precies dezelfde klachten. Ik heb het ook met friet bij bij sommige cafetaria's, maar niet bij oven friet. Heb je die al geprobeerd?