Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
amandananana schreef:Heftig verhaal meid, ik wil je heel veel sterkte wensen. Qua therapie kan ik je vanuit mijn werk een training vanuit de Dialectische Gedragstherapie aanraden. Ik heb dit vorig jaar een jaar lang aan jongeren met Borderline gegeven, die erg suïcidaal waren en zichzelf ernstig beschadigden. Ik heb nog nooit zo snel resultaat gezien. Misschien kun je je hier eens in verdiepen.
amandananana schreef:Ik heb geen idee of ze het overal geven, bij mij was in Barendrecht. Deeltijd opname, 5 middagen per week. Er zijn ook ambulante behandelingen van. Behandeling bestaat uit 4 modules, aandachtsvaardigheden, omgaan met emoties, omgaan met relaties en crisisvaardigheden. Elke week heb je een training die gaat over een bepaald onderwerp en die hele week gaan alle therapieën hier over. Er wordt veel gewerkt met g-schema's. Ik kan er echt een heleboel over vertellen, als je nog iets wil weten hoor ik het wel.
Metellica schreef:Lieve Lotte, heb je laatst op een andere manier mogen leren kennen. Ik kan je helaas niet helpen met adviezen van therapieën want daar ben ik zeker niet in thuis. Ik hoop dat je snel keuze kunt maken wat betreft een passende therapie en dat je je paardjes kan blijven zien. Heb gezien hoe belangrijk die voor je zijn.
Zodra het hier allemaal rustiger is met verhuizen en wat anderen dingen maken we die strandrit!
Succes meis! Laat je niet kisten
WendyLotte schreef:Ik ken een beetje de gedachte gang van iemand met borderline, al is niemand het zelfde, dat snap ik, maar heb je zelf je tekst terug gelezen....?
Je springt van de hak op de tak en wilt vanalles en toch ook weer niet. Het is vaak de schuld van andere en niet die van jou.
Wat ik zeg zal je niet bevallen, ook dat begrijp ik, maar kijk nou eens wat je het eerste wil.
Vaste woonstek ?
Therapie ?
Rust + beter worden dan nu ?
Vakantie ?
Die eerste 2 zullen gecombineerd moeten worden.
Je zegt dat ze jouw uit je woonplek gezet hebben. Dat doen ze bijna overal. Niemand wil op zijn geweten hebben wat jij met jezelf doet. Je kunt als zorg verlener niet 24uur p. dag met je werk bezig zijn. Het is al moeilijk genoeg om zulke dingen mee te maken en zo machteloos te zijn bij iemand die zulke dingen wil en doet.
Iemand had moeten reageren op jouw hulp geroep, dat was niet goed. Maar je kunt niet verwachten dat mensen hun prive opzij zetten. De mensen die dienst hadden, hadden moeten reageren.
Als jij beter wilt zijn dan dat je nu bent, moet je niet om hulp roepen en je dan vervolgens terug trekken.
Dan zul je ook je schouders er onder moeten zetten !
Je kunt niet verwachten dat mensen zich aan jou aanpassen : Jij hebt hulp nodig.
Mandyy schreef:Ah Lot, heb je hele verhaal gelezen. Heel veel wist ik natuurlijk al.
Echt ontzettend heftig wat je door maakt. Ik hoop dat je een geschikte therapie kunt vinden, waarna het allemaal een stuk beter met je gaat en je lekker kunt genieten van alle mooie dingen in het leven (o.a. van je paardjes en je lieve familie)!
Hopelijk werkt het weer mee zondag, dan kom ik je ophalen en gaan we even lekker met de paardjes naar het bos. Even afleiding.
Ilona schreef:Jeetje wat een verhaal.. Ik weet niet zo goed hoe of wat ik zou moeten reageren.. Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je er uitkomt.. Geniet van je pracht paardjes en probeer een therapie te vinden die je aanstaat en kan helpen..