Altijd een piep in je oor

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Aria_zz

Re: Altijd een piep in je oor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 10:16

Jup hier nog iemand.
Linker oor eens 5sec naast een box gehad en sindsdien zit er ruis.
Niet erg sterk maar ik heb een heel erg goed gehoor en dus hoor ik het wel, maar het valt goed te doen.

Ik doe altijd oordoppen in bij uitgaan, maar die ene keer niet.

Maar vind het niet zo erg, heel soms lig ik er van wakker maar meestal hoor ik het niet.

Ik denk dat er hier mensen zullen zijn die het veel erger hebben dan ik dat heb.

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 10:52

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 10:54

SindyKaya schreef:
Supervixen schreef:
Mijn vader heeft al jaren zo'n piep. Hij kan niet slapen zonder muziek aan. Hij slaapt altijd met dopjes in zijn oren. Hij heeft een cd waarop je alle geluiden kunt horen die mensen constant horen. Sommige mensen horen ook scheepstoeters of treinen, echt ongelooflijk. Op de cd heeft hij ons zijn piep laten horen en ook hoe hard hij hem hoort. Dat is wel even confronterend, ik schrok er van. Bij hem is hij gemeten op 60 db. Dat is op gesprekssterkte.

Wow 60db! :oo ik heb echts 5db

Dat valt nog mee, mijn moeder heeft nu al een jaar of 6 tinitus en bij haar wordt de piep pas overstemd bij 110 decibel :\
Zij heeft vanalles geprobeerd, thepariën, speciale hoorapparaten met tegengeluid, maar niets werkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 11:08

Hier een piep niet door gehoorbeschadiging doch door minimale hersenbeschadiging. Al zo'n 25 jaar en het wordt heel geleidelijk erger.
'Klinkt' als het alarm van de koelkast doch dan fiks luider.

Heel vermoeiend.
Drukke ruimtes leiden tot overmaat aan 'druk' en misselijkheid.
Gesprekken in een omgeving met geroezemoes kan ik alleen voeren met direct oogkontakt en liplezen.

Mijn gehoor is verder uitstekend.

Niets aan te doen.
Gewoon extra genieten van het leven.

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 12:16

Huertecilla schreef:
Niets aan te doen.
Gewoon extra genieten van het leven.

Dat vind ik echt een superinstelling :)

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 13:02

LZP >> MWS

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 13:10

Hier ook! Fors gehoorverlies en een constante ruis in mijn linker oor. Bij mij komt het door de ziekte van meniere en zal dan ook met de jaren erger worden. Kan er gelukkig goed mee omgaan. Maar leuk is anders

Uitgaan zit er niet meer in voor mij. Kan gesprekken niet meer volgen, daarbij Is lawaai erg vermoeiend. Verjaardagen vieren betekent dan ook dat ik niet gezellig mee kan doen. Maar daar komt verandering in :) heb straks een apparaat met een richt microfoon en oordoppen! Dan kan ik zelf weer gesproken volgen! Gehoor apparaat krijg ik niet omdat mijn rechteroor nog goed is.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 14:27

Bij mijn vader is het een gevolg van zijn schildklieraandoening. Hij gaat elke middag even naar bed om zichzelf 'uit te zetten' zoals hij dat zegt.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 14:32

ja hier nog een

bij mij komt het zei de kno arts dan doordat mijn trommelvliesen helemaal ingezakt zijn door de vele buisjes die ik gehad heb

ik heb nu ook gehooraparaten helaas maar aan de andere kant ben ik er wel blij mee want hoor nu wel beter

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 14:35

Heb het ook, weet niet meer wanneer het is begonnen, maar de oorzaak is wel duidelijk: jarenlang luide concerten, discotheken, walkman / discman / mp3 loeihard in je oren,...

Met uitgaan had ik nooit oordopjes, daar was toen eigenlijk nog niet echt sprake van, niemand liep met zo'n dingen rond.

Nu probeer ik zoveel mogelijk in stilte te leven :) (al is dat niet makkelijk, ben echt dol op muziek) aan het gepiep ben ik wel gewend intussen, hoop alleen dat het niet erger wordt.

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 14:35

TS zie net in je topic dat je pas 15 bent. Hoe kom je dan nu al aan gehoorbeschadiging? Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat je al wekelijks naar feestjes gaat en discotheken. Ik heb al jaren een flinke ruis in mijn oor maar ik heb in de horeca gewerkt en heg is behoorlijk iritant. Voorkom dat het erger word!

Marie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 14:38

hier ook! ik heb heel gevoelige oren en er zit vaak vocht in, dan is de piep erger. als er weinig vocht in zit is hij bijna weg dus ik weet nog steeds niet zeker of het gehoorschade is...

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 15:04

Ufurio4e schreef:
TS zie net in je topic dat je pas 15 bent. Hoe kom je dan nu al aan gehoorbeschadiging? Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat je al wekelijks naar feestjes gaat en discotheken. Ik heb al jaren een flinke ruis in mijn oor maar ik heb in de horeca gewerkt en heg is behoorlijk iritant. Voorkom dat het erger word!

Staat op vorige pagina.
Het kan trouwens al van 1 feest komen hoor :)
1keer de dicht bij een muziek boks en dan kan het al ontstaan

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 15:11

Ik ben altijd iemand geweest die erg goed hoort, zelfs nu ik een lichte piep in mijn oren heb, hoor ik volgens de audicien nog steeds veel beter dan gemiddeld voor mijn leeftijd.
Ik heb tussen mijn 16e en 18e altijd oordoppen ingehad met uitgaan en met muziek luisteren de muziek niet zo heel hard. Vanaf mijn 18e heb ik oordoppen op maat laten maken.
Voorkomen is beter dan genezen, echter kan het zijn dat op lange termijn de piep blijft..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 15:24

Mijn moeder heeft het ook..
Absoluut geen feestganger, houdt van rust en stilte, maar een keer op een personeelsfeest heeft ze een avond naast een box gestaan, en sindsdien een piep in de oren die steeds luider wordt.. Ze hoort steeds minder en ze verstaat mensen heel slecht als er omgevingsgeluid is.

Beverburcht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 15:37

Wauw, ik schrik wel van het aantal mensen dat zich nu al aanmeldt.
Voor zover ik weet heb ik zelf geen gehoorbeschadiging, maar ik overweeg nu wel om bescherming op maat te laten maken. Wie kan mij vertellen wat dit ongeveer kost?

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 15:43

Ik heb er zelf ongeveer 130 euro voor betaald, ik moet daar wel bij vermelding dat ik 1 van de duurdere versies heb. Deze filteren het geluid zo, dat ik mensen beter hoor in een gesprek, en de muziek zo zuiver mogelijk gefilterd wordt (ideaal voor muzikanten etc.)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 15:50

Romy001996 schreef:
Voor zover ik weet heb ik zelf geen gehoorbeschadiging, maar ik overweeg nu wel om bescherming op maat te laten maken.

Niet nodig. De universele industriele dopjes zijn prima.
Voor vliegtuiggebruik zijn er ook dopjes met een ontluchtingsgaatje en die kunnen iets prettiger zijn voor sommigen.
Beiden kosten geen drol.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 15:53

Mijn vriend heeft er ook die op maat gemaakt zijn, hij is idd ook muzikant. Het schijnt een veel beter geluid te geven dan de normale oordopjes.

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 15:54

Het ligt er maar net aan wat je zelf wil ;)
Ik ben fotograaf, ik fotografeer regelmatig bandjes, muziekvereningingen (fanfares) en festivals.
Vaak sta je dan precies op de verkeerde plaatsen, vandaar dat ik de op maat gemaakte heb.
Ik vind ze prettiger in het gebruik en je ziet ze bijna niet zitten :)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 19:05

Hier ook een piep en ruis helaas. Als kind veel oorontstekingen gehad met de piep als gevolg. Vorig jaar weer een oorontsteking gehad en sindsdien is de piep alleen maar harder geworden. KNO arts kan er niets mee zegt dat het Met een maand of zes wel weg trekt niet dus...

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 19:07

Ufurio4e schreef:

Ik heb mijn gehoorbeschadiging ook al sinds mijn 15e :') kan makkelijk van een weekendje festivallen komen hoor :)

viavialover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 03:11

ik heb nu al een uurtje ofs af en toe een krakend geluid in me oor het ebt steeds meer weg
ik heb hiervoor neus spray genomen wat erg goed helpt
ik was in de tussentijd ook misselijk wat ook bijna weg ik :)
komt ik heb geen piep in me oor meer soort HELE ZACHTE klingel geluid :)
hier valt goed mee te leven

viavialover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 01:59

even een update
ik heb niet meer last van dat rare geluid in mijn oor
geluiden zijn het zelfde gebleven maar daar kan ik met gemak mee leven
:)

LEKKERGEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 02:31

Mijn moeder heeft dit ook. Niks aan te doen. Heeft wel een soort cursus gevolgd via het ziekenhuis om te leren hoe je het dragelijk kan maken. Hier heeft ze wel wat aan gehad. :)