Verschrikkelijke jeuk van Rituals

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 01:31

Ik zou niet graag meer iets smeren. Laat je huid even ademen. De meeste bodylotions bevatten toch weer parfum waardoor je weer reactie kunt krijgen.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 01:34

Even niets erop smeren zou ik doen!

Science90

Re: Verschrikkelijke jeuk van Rituals

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 01:35

Niets smeren, alleen een koude, natte handdoek pakken en op je huid houden tegen de jeuk. Een aspirientje kan ook helpen tegen de jeuk, aangezien het zenuwen verdooft.

Lekker in bed gaan liggen en aan leuke dingen proberen te denken.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-15 01:37

Ik lig momenteel languit op bed met een bak Griekse yoghurt uitgesmeerd over mijn rug en dat is héérlijk! Het is heel koel! Het kriebelt nog wel, maar wel wat minder door de yoghurt, want die is heerlijk koel.
Dit had ik eerder moeten doen.

Nu alleen nog van de jeuk op mijn armen af zien te komen.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 01:38

Jaaaah! Nu ben je een yoghurtsnoepje *\o/* *\o/* *\o/*
Is er nog een beetje voor op je armen?

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-15 01:42

minikatje schreef:
Jaaaah! Nu ben je een yoghurtsnoepje *\o/* *\o/* *\o/*
Is er nog een beetje voor op je armen?

We bekijken het positief! :D
Ik probeer één hand vrij te houden, anders ben ik straks helemaal onthand en kan ik niets. Wil nog wel kunnen bellen en deuren openmaken zonder dat ik alles beyoghurt. :')

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 01:46

Badjas eroverheen of een katoenen longshirt.
Kan allemaal in de was :P

Mijn huid reageert extreem op insectenbeten dus ik voel met je mee.
(Plus dat er altijd minstens 2 pakken yoghurt en azijn in huis zijn :') )

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-15 01:59

Ik begin nu weer ontzettende jeuk te krijgen, dus probeer ik een beetje blijven smeren met de soeplepel. Als die yoghurt wat warmer wordt, moet je direct weer smeren, dat is wel lastig.
f*ck man, ik word hier helemaal gestoord van.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 02:11

Griekse yoghurt werkt inderdaad ook erg goed! De vriendin van mijn neef was een paar jaar geleden verschrikkelijk verbrand door de Griekse zon. De Grieken zelf hadden toen ook aangeraden het in te smeren met Griekse yoghurt. Ik geloof dat we er ook nog plakjes komkommer op hadden gelegd.

Heb je niet nog nivea crème toevallig? Denk dat dat wel moet gaan, als je het graag wilt insmeren.

Edit; zij heeft echt een paar uur met de yoghurt over haar lichaam gelegen.
Laatst bijgewerkt door DewiRox op 15-02-15 02:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Syb_sem

Ohh dat klinkt echt vreselijk. Ik heb het helaas ook veel met bodylotions. Helaas ook met waspoeder. Ben er eindelijk achter dat ik alleen tegen dreftwasmiddel kan. Bij mij hielp douchen en handen wassen gelukkig heel erg bij de body lotions en kleren uittrekken bij de wasmiddel. Sterke

Rintah

Als het echt zo heftig is zou ik op zijn minst toch even de huisartsenpost bellen. En het liefst er ook even langsgaan ter controle, of anders in ieder geval wat voor tegen de jeuk willen hebben.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-15 02:17

DewiRox schreef:
Griekse yoghurt werkt inderdaad ook erg goed! De vriendin van mijn neef was een paar jaar geleden verschrikkelijk verbrand door de Griekse zon. De Grieken zelf hadden toen ook aangeraden het in te smeren met Griekse yoghurt. Ik geloof dat we er ook nog plakjes komkommer op hadden gelegd.

Heb je niet nog nivea crème toevallig? Denk dat dat wel moet gaan, als je het graag wilt insmeren.

Edit; zij heeft echt een paar uur met de yoghurt over haar lichaam gelegen.

Ik heb zo'n blauw blik Niveacrème. Ik denk dat ik toch straks wel even die yoghurt eraf ga spoelen, want ik begin weer ontzettend jeuk te krijgen en op het plekje waar ik het meeste jeuk heb, kan ik niet goed komen. Ook met de lepel is het best lastig.

Ik ga ook maar op zoek naar melatonine, want slaap is volkomen welkom op dit moment. Een stevige neut had ook fijn geweest, maar dat laten we maar even met de huidige situatie. :')

Over waspoeder en kleding... Ik ben een tijd geleden overgestapt van badstof naar katoenen lakens en dat hielp wel wanneer ik netelroos had.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 02:19

Voor mij is nivea crème iets waar ik echt geen uitslag/jeuk van krijg. Je moet het zelf aandurven hoor. Maar mocht je er nog iets op willen smeren dan zou ik inderdaad dat uit die blauwe blik er op smeren.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 02:19

Huisartsen post bellen.
Voor het zelfde geld kunnen ze je wat geven wat het verlicht of zelfs helemaal oplost.
Die gasten zitten niet voor niets er 24/7

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 02:20

Als het nu nog niet minder wordt zou ik even de huisartsenpost bellen, die kunnen je ook adviseren wat helpt tegen de jeuk. Ze geven ook gewoon telefonisch advies hoor, alleen als het nodig is laten ze je langskomen. Je hebt nu 3x gedoucht en azijn en yoghurt geprobeerd, nu mag het ook wel een keer over gaan lijkt me.
Zeker geen andere bodylotion ofzo gaan smeren nu, je huid is al geirriteerd, ook iets waar je eerder wel tegen kon kan nu weer trigger zijn voor meer jeuk. Houd het even helemaal vrij van alles met zeep en parfum.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-15 02:27

Wanneer ik nu de HAP bel, krijg je het advies om paracetamol of ibuprofen te nemen. Eén van mijn kleine nichtjes kwam na een schoolreisje thuis en lag 's nachts ook te kriegelen in haar bed van de jeuk. Mams belt de HAP en het advies was om paracetamol te voeren. Bleek ook een allergische reactie in combinatie met netelroos te zijn.

Maandag ga ik zeker naar de huisarts, maar voorlopig hoop ik dat ik snel in slaap val. Als ik nu nog naar de HAP moet, ben ik nog drie uur kwijt. De laatste keer dat ik 's nachts bij de HAP zat, duurde het allemaal zo lang. Hopelijk val ik gewoon vlug in slaap. De dokter weet dat ik last heb van netelroos en maandag zal ik ook zeker aankaarten of er iets mogelijk is qua medicijnen. Normaliter is het gewoon oké als ik geen walnoten eet. Ik vrees alleen dat dit ook weer een vorm van netelroos is. Wellicht iets milder, maar net zo verschrikkelijk vervelend.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 02:30

Kijk eens naar de ingrediënten van de rituals.
Zit daar niet iets in van walnoot olie?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 02:32

ik heb 2 weken geleden een heel heftige allergishe reactie gehad na het zetten van een tattoo (netelroos over mijn hele lichaam, al echt helemaal onder) en die pillen van kruidvat hielpen en koud douchen. toen het escaleerde heb ik tavegyl gekregen en cortosteroide ijecties. hoop dat je er inmiddels vanaf bent, ik weet hoe je je voelt...

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 02:49

Pff hoop dar je ervan af bent!! Anders idd even HAP bellen!! En je gewoon niet laten afschepen voor je receptje voor allergie medicijn hebt, of heb je een open nacht apotheek in de buurt? Daar kan je misschien los wat kopen?

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 04:36

Hoe is het nu met de jeuk?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 07:26

Het beste is niks noen. Niet te veel smeren ed. Dat stimuleerd de jeuk alleen maar. Verder raad ik je aan als je een allergie voor walnoten hebt om altijd iets van een antihistamine tabletje in huis te hebben. Want zoals je ziet gebeuren deze dingen altijd op een ongelukkig moment.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-15 08:42

Goedemorgen allemaal!
Gelukkig ben ik er vanaf, maar heb nu wel overal rode vlekjes van het krabben. Maandag ga ik naar de ha voor wat medicijnen of plannen, want dit was echt vreselijk!
Toch bedankt allemaal!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 08:57

Oef ik herken je situatie.. Na een dagje zwemmen mag ik 2 weken pijn lijden. :')
hier helpt vaak wel verkoelende gel met aloë vera (die spuit spray van vaseline met aloë werkt fijn, trekt snel in en verkoeld). Verder goed koude washandjes bijv, vooral niet te lang douchen en niet warm dat verergert de jeuk.
En idd talkpoeder kan soms ook nog helpen.
Yoghurt heb je al gedaan zo te lezen haha.

Hopelijk gebeurd dit niet nog een keer :(:)
Met gevoelige huid is het oppassen met geparfumeerde spullen. Kan zelf ook niet tegen alles van rituals. Body shop en lush zijn veiliger haha

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 09:37

Chiave schreef:
Goedemorgen allemaal!
Gelukkig ben ik er vanaf, maar heb nu wel overal rode vlekjes van het krabben. Maandag ga ik naar de ha voor wat medicijnen of plannen, want dit was echt vreselijk!
Toch bedankt allemaal!

dit is wat ik hoopte.