Mannen en hun kwaaltjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 09:42

Geen last van hier. Vriend ging een aantal jaar geleden nog werken met een beginnende longontsteking. Zijn moeder heeft toen een afspraak gemaakt bij de ha. en hem verplicht te gaan. :=

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 09:53

Ayasha schreef:
Ik heb eens gelezen dat mannen ook gewoon echt zieker zijn dan ons.

Geen idee. Lijkt me vreemd.
'Ze' lopen gemiddeld wel meer risico. Zowel door werk als macho hobbies, met daarbij minder zorgvuldig risiscogedrag.
Dus vaker ja, maar zieker juist niet omdat het immuunsysteem juist goed bij de les blijft daardoor. Lijkt me.

Ik loop zelf ook continue blutsen op, permanent lekken/lekjes in verschillende staten van herstel op mijn handen/scheenbenen, door overal te makkelijk mee te zijn.
Ditto de ernst van watdanook. Probeer altijd ongerustheid te voorkomen.

Zeur nooit en mijn vriendin maakt als er was is niet alleen de doctersafspraak, maar wil vaak zelfs mee omdat ik het nooit serieus neem en het bagettaliseer. Ze laat zich soms gewoon niet tegenhouden. Best genant, maar het is <3 bedoeld en soms is een beetje betutteld worden wel ERG luxe :o

Voor wie een man met 'man flu' in huis heeft; is zoals net opgemerkt een vorm van aandacht vragen. Kan een hint zijn ter reflectie.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-15 10:02

Mijn vriend krijgt genoeg aandacht hoor, maar hij weet ook dat deze manier van 'aandacht vragen' bij mij averechts werkt. Ik merk gelukkig snel genoeg wanneer er ook echt iets is, maar het gaat me er meer om dat hij het wel 20x keer op een dag moet melden, of flink loopt te steunen.
Vers fruit wil hij niet, in plaats daarvan grijpt hij naar de vitaminepilletjes en hoestdropjes.

Ayasha
Blogger

Re: Mannen en hun kwaaltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 10:49

HC: Zou iets te maken hebben met oestrogeen wat vrouwen 'beschermd' tegen de symptomen.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 11:01

Wat een watjes hebben jullie allemaal zeg pfff, waar zijn de echte mannen gebleven?

Mannengriepjes nee gelukkig geen last van, daar kun je immers prima mee werken. Een leeglopende neus als ik aan het werk ben, gaat ook prima :)

Lig net als HC altijd overal open door het werk, m'n handen zijn een slagveld van littekens, daar waar ik sneeën etc gewoon even dicht druk tot het niet meer bloed want dan kunnen we weer verder.
Ontstekingen knijp je even uit en dan gaat het wel weer over toch? ;)

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 11:10

haha, herkenbaar topic...Deed de mijne ook altijd, was ook altijd veel zieker dan ik..
Toen hij een keer een flinke griep had, en ik het klagen niet meer kon aanhoren, gaf ik hem een boodschappen lijstje.. Wat eten we?? of hij mijn werkkleding even wilde wassen en de kleine uit school halen...Toen keek hij me aan alsof ik niet goed geworden was: verwacht jij toch ook van mij lieverd als ik ziek ben doe ik dat ook gewoon allemaal nog even tussendoor, en vraag jij toch ook wat eten we als je uit je werk komt? Jij zorgt toch ook niet voor hulp als ik ziek ben?

Hij klaagt nu niet meer als hij ziek is ( en ik maak lekker een groentensoeppie voor m )

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 11:25

_O- haahha herkenbaar!

We hebben de hele zondag in bed gelegen omdat hij wat 'licht in zijn hoofd was'
Naar buiten gaan zag hij echt niet zitten.
Vervolgens ben ik, met hoofdpijn, was ook niet lekker, dag ervoor drie uur geslapen, en al, naar de supermarkt in een ander dorp gefietst om zijn boodschappen te halen.
Vervolgens toen ik terug kwam zei die 'maar jij bent toch ook ziek'. Ja lieverd, dat klopt, maar je moet toch je boodschappen hebben?
Daar had ik wel gelijk in :j
Mannen... :?

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 11:30

Hhaha zeker herkenbaar inderdaad :=

Vind dat het bij mijn vriend gelukkig niet zo is, die is ook niet vaak ziek.
Maar mijn vader heeft er inderdaad een handje van om zo zielig te doen wanneer die eens ziek is.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 11:33

_O-

Ik heb 2 uitersten. Vriendlief loopt de hele tijd heel overdreven te doen als hij iets heeft, maar als je dan zegt "Ga dan naar de huisarts/tandarts/fysio" is dat echt niet nodig, maar hij blijft wel de hele tijd miepen :') Kan daar zo slecht tegen haha.
Mijn vader daarentegen zit echt bij het minste geringste bij de huisarts, zo'n hypochonder :')

Maar inderdaad dat hele overdreven zielig doen, doen ze allebei :')

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 11:36

*lol, ben ik gelukkig niet de enige met zo'n ...'grrrr' .... hahahaah.
Mijn man is gelukkig ook niet vaak ziek... het is alleen vreselijk dat HIJ met griep half dood gaat en ik alsnog in die stallen sta met dezelfde griep dan he ;-). Hij zucht en steunt als ik eens iets vraag te komen brengen als ik koorts heb...maar andersom verwacht hij soort privebutler als hij ziek ligt :+
Vrouwen zijn gewoon het sterke geslacht.
Ik heb reuma en fibromyalgie maar sta toch elke dag mijn mannetje, ondanks meestal vreselijke pijn, een man wordt geveld door 1 pijntje ( oei, kijk eens, ik heb een WOND... ik moest kijken naar een sneetje in zijn vinger...zucht...)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 11:46

Mijn man kruipt de zetel op als ie zich niet goed voelt en slaap het van zich af. Als ie klaagt, mag ie lekker klagen, als hij daar nood aan heeft, dan heeft hij daar nood aan. :) Ik breng 'm dan rustig z'n drank/eten naar boven. Hij apprecieerd dat ik dat doe, ik vind dat als hij zich slecht voelt, hij dat mag uiten. Andersom, als ik me niet lekker voel, zeg ik gewoon "ik voel me niet lekker" en verder klaag ik niet maar hij kent me, van het moment dat ik toe geef dat ik me niet goed voel weet ie dat ik me ook echt niet goed voel en word ik naar de zetel gedirigeerd en pakt hij het eten maken enz over en krijg ik een tasje thee boven enz.
Komt dus van twee kanten hier, dat zorgzame. :D

Ik vind het beetje geinig om te lezen hoe vrouwen hier "klagen" over het geklaag van hun man en tegelijkertijd heel verongelijkt doen over hoe zij "verwaarloost worden" als ze ziek zijn.... :D

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 11:47

Afbeelding

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 11:47

Dat is dus een van de dingen die ik zoooooo niet mis aan het niet meer samenwonen _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 11:51

Als ik dit zo lees. Wat ben ik blij vrijgezel te zijn.

Mijn vader is bijna nooit ziek. Dus weinig last van.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 12:08

Er is een verschil tussen butsen, blauwe plekken, wondjes etc en ziek zijn. De eerste genoemde zijn mannen niet zo moeilijk in. Maar ziek zijn! Of nouja, een verkoudheid hebben is al heel erg ziek hoor!
Laten we wel wezen. Het is algemeen bekend dus ontkennen heeft geen zin :P

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 12:39

Ik ben pas ziek als ik niets meer kan en daar valt een griepjes niet onder.
Bij hele erge hoofdpijn (migraine) kan ik idd niet zo veel, maar dat is bij vrouwen precies het zelfde..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 12:41

palousa_boy schreef:
Ik ben pas ziek als ik niets meer kan en daar valt een griepjes niet onder.
Bij hele erge hoofdpijn (migraine) kan ik idd niet zo veel, maar dat is bij vrouwen precies het zelfde..

Migraine is inderdaad vreselijk....ik heb het in redelijk lichte mate dus rommel gewoon.Onder de pijnstillers en vrij wazig...heb het weiland schoongemaakt en na een uur wil ik het weer gaan doen.Ben ik het helemaal kwijt. :+ (of alzheimer komt aankloppen :7 )

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 12:54

Ugh migraine is zó naar. Ik heb meestal een keer of 5 per jaar een aanval, niet zo vaak dus. Heb wel medicijnen ervoor, soms komt het op school opzetten en dan wil ik wel graag naar huis kunnen reizen.. Heb er ook medicijnen naast tegen de misselijkheid. Kan dan niet meer recht uit m'n ogen kijken.

Mijn vriend zegt als 'ie hoofdpijn ook wel eens dat hij denkt dat 'ie migraine heeft. Vervolgens neemt hij een paracetamol en een half uurtje later zit 'ie weer te gamen.

Ik denk niet dat dat migraine is, schat _O-

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 12:59

Ik probeer hier een huis te bouwen :) dan is het wel fijn als ik nog een beetje kan nadenken en niet alles overnieuw kan doen als het weer over is.

Helaas gaan zaken als honden uitlaten, paarden/kippen/konijnen voeren gewoon door bij dat soort dingen :( niet zo fijn maar kan ze moeilijk niet doen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:00

Warboel schreef:
Ugh migraine is zó naar. Ik heb meestal een keer of 5 per jaar een aanval, niet zo vaak dus. Heb wel medicijnen ervoor, soms komt het op school opzetten en dan wil ik wel graag naar huis kunnen reizen.. Heb er ook medicijnen naast tegen de misselijkheid. Kan dan niet meer recht uit m'n ogen kijken.

Mijn vriend zegt als 'ie hoofdpijn ook wel eens dat hij denkt dat 'ie migraine heeft. Vervolgens neemt hij een paracetamol en een half uurtje later zit 'ie weer te gamen.

ach ja...mannen :D
Migraine is herkenbaar aan iemand die met een hele zware hamer bij je slaap mept.Aan een kant.Hoe meer je beweegt of een trap oploopt hoe harder de mokerslag aankomt :+

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:04

Nee ik ben ook absoluut geen piepert. Verkoudheid? Ik kleed mij wat dikker aan en zweet het er wel uit, heb ik 1 keer een uitbrander gehad omdat ik met een buikgriep aan het werk ging en 2 jaar terug ben ik gewoon gaan werken met een been wat van mijn lies tot enkel in het gips zat :P

Maar bij mijn vorige baas waten er inderdaad jongens die al thuis bleven als ze een snottebel hadden :/

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:07

geerke schreef:
Warboel schreef:

Migraine is herkenbaar aan iemand die met een hele zware hamer bij je slaap mept.Aan een kant.Hoe meer je beweegt of een trap oploopt hoe harder de mokerslag aankomt :+

Bij mij zit dat mannetje achter m'n linkeroog :+ die ik er bij een flinke aanval het liefst uit zou rukken _O-

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:10

geerke schreef:
Warboel schreef:

Verrek dat heb ik ook wel eens maar nooit herkend als migraine.
Doe meestal maar gewoon rustig aan en ga tijdens de lunch en na het werk gelijk plat.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:11

Ayasha schreef:
HC: Zou iets te maken hebben met oestrogeen wat vrouwen 'beschermd' tegen de symptomen.

Ja dit heb ik ook gezien in het middelbaar. Oestrogeen beschermd ons daadwerkelijk meer tegen ziektes, daarom zijn mannen als kind ook vaker ziek dan meisjes, vrouwen zijn letterlijk het sterkere geslacht :')

Ik heb er zelf eentje die nooit wilt toegeven dat hij ziek is, dan gaat hij met een snotkop toch lekker fitnessen met als resultaat zich erna nog ellendiger te voelen.

Mijn vader daarentegen is meer het type dat de hele dag klaagt en zeurt over hoe slecht hij zich wel niet voelt, maar nooit naar de dokter wilt gaan :+