Zwanger: 2 vragen over rijden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

smurfje

Re: Zwanger: 2 vragen over rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 12:17

Fabel of fictie. Hier zijn de meningen gewoon verdeeld. De meiden die tot lang hebben Door gereden hebben er gewoon veel last van gehad. En de meiden die vroeg gestopt waren hebben het allemaal heel makkelijk Door lopen.

Als tip kan ik mee geven. Zoek een goede fysio die ook dry needling mag zetten. Die kunnen je heel goed helpen met je instabiliteit. Zolang jij nog op je buik kan liggen, mogen ze je helpen.

MarianneW

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 12:23

smurfje schreef:
Fabel of fictie. Hier zijn de meningen gewoon verdeeld. De meiden die tot lang hebben Door gereden hebben er gewoon veel last van gehad. En de meiden die vroeg gestopt waren hebben het allemaal heel makkelijk Door lopen.

Prima, dan zal ik wel een uitzondering zijn :+

manonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 19:30

smurfje schreef:

Denk dat dit per vrouw verschilt.
Ik heb niet lang door gereden, maar wel een heel zware bevalling gehad.

TS: Je voelt zelf wel aan wanneer je moet stoppen met rijden.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 12:11

MarianneW schreef:
smurfje schreef:
Ik hoorde om mijn heen van meiden die tot lang in de zwangerschap zijn blijven rijden dat hun bevallingen ook zwaar waren. Of dat helemaal te herleiden is aan het paardrijden is niet helemaal te achterhalen.

Dat schijnt een fabel te zijn, gelukkig :)

Ik ben in ieder geval zelf met twee vingers in mijn neus bevallen, en ik heb lang gereden.

Wat ik wel eens heb gehoord is dat door het paardrijden de bekkenbodemspieren zo sterk waren geworden, dat ze niet meer genoeg konden meerekken om het kind er door te laten gaan. Alles was veel te strak geworden en fan heb je meer kans op gedoe tijdens de bevalling, Uitscheuren, inknippen, tang- of vacuümverlossing, etc.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 12:21

1. Gewoon doen wat je zelf het prettigst vindt. Die baby zit wel goed beschermd, dus heeft van beiden geen last.

2. Als een uur niet wil, waarom ga je dan een uur rijden.
Je kunt op een gegeven moment misschien wel niet meer rijden. Geniet dan nu liever van 30/45 minuten, dan pijn te krijgen van 60 min.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:14

Marie111 schreef:
Wat ik wel eens heb gehoord is dat door het paardrijden de bekkenbodemspieren zo sterk waren geworden, dat ze niet meer genoeg konden meerekken om het kind er door te laten gaan. Alles was veel te strak geworden en fan heb je meer kans op gedoe tijdens de bevalling, Uitscheuren, inknippen, tang- of vacuümverlossing, etc.

Dit was dus bij mij het geval.... :\

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:22

Ik heb tijdens mijn laatste zwangerschap gemerkt (doorgereden tot 30 weken) dat ik mijn bekken niet meer goed kon kantelen. Als jij dit extra goed moet doen om geen last van je rug te krijgen kan dit natuurlijk zijn dat je last van je rug krijgt. afgezien van het feit dat alles een beetje verweekt.

Overigens:
1e zwangerschap tot 12 weken: beetje last van heupen (symfyse) geen BI)
2e zwangerschap tot 20 weken: veel last van symfyse (geen BI)
3e zwangerschap tot 30 weken: nauwelijks last gehad

Of te wel, lang rijden zegt niks. Op het eind ondersteunde ik mijn buik wel dmv een speciale buikband.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:30

Lekker blijven rijden, als dat goed voelt en veilig kan!
Misschien kun je beter wat vaker kort rijden, dan minder vaak een uur. Ik heb veel mazzel gehad en kon tot 41 weken tijden. Met 20 weken nog een Crosswedstrijd gereden, daarna pastte ik niet meer in het zadel en gingen we op de Barebackpad verder :P

Ik merkte ook dat het na een langere rit niet zo prettig meer voelde. Met 30 weken wilde ik persé nog en lange buitenrit over de Veluwe doen. Toen moest ik er tussendoor wel even af om te lopen en mijn bekken weer 'bij elkaar te rapen' ;)

Je moet er maar net geluk mee hebben, dat je lichaam het trekt. Geniet heel bewust van elke dag dat het kan. En als het niet meer gaat, kun je altijd nog wandelen, of vanuit een stoel grondwerk doen :)