Ziekte van Pfeiffer overbrengen zonder het zelf te hebben?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LoveGlove

Re: Ziekte van Pfeiffer overbrengen zonder het zelf te hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 23:40

Klopt maar ik zit nu te denken volgens mij heb ik al ooit Pfeiffer gehad dus dat kan niet. Toen was er geen griepgolf ofzo maar ik had echt meer dan de griep. Ja dus de griep, hele zware keel ontsteking, zelfs lichte bronchitis. Heeeeel erg moe dus ja... Maar toen dachten we gewoon dat ik de griep had. Maar nu ik erover nadenk... Dat was toen ook echt meer dan 2 weken...

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 00:25

Bloed laten controleren dus :j
ze kunnen ook zien als je het gehad hebt dacht ik....

Je kunt idd drager zijn van maar het hoeft zich niet te uiten ik heb 2 keer pfeiffer gehad in mn leven en het komt idd op bij enorm veel stres enz
Mijn arts zegt ook eens een drager altijd een drager
Zo goed als iedereen is drager en heeft het al eens gehad (wat niet merkbaar hoef te zijn)

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 06:15

drawerlover schreef:
Ik heb een paar sites opgezocht over de symptomen van Pfeiffer. Deze komen op vrijwel alle sites die ik heb bekeken voor

Keelpijn (het hoeft niet maar meestal wel)
Vermoeidheid (merk je het beste vaak)
Opgezette en pijnlijke klieren voor en achter in je hals (kan ook wel eens ergens anders)
Gevoelige lever
Geel zien (weet niet wat het inhoud) en dubbel zien
Hoofdpijn
Misselijkheid
Transpireren
Hoesten

Dat zijn dus wat verschijnselen
Nu moet ik zeggen dat ik er ook wel wat van heb. De meest opvallende en de meest voorkomende zijn de bovenste 3
Vaak duurt het een paar weken maar het kan ook langer duren. En her is wel zo dat er mensen zijn die er nooit helemaal vannaf komen en je kunt het ook geen 2e keer krijgen

Laat me moeder toch niet doen

Ik heb al 4x in mijn leven pfeiffer gehad. Toen ik 3, 8/9, 12/13 was en afgelopen april/mei. Ik heb de vermoeidheidsklachten chronisch, maar geloof mij maar dat het heel anders is als ik pfeiffer heb. Dan lig ik de hele dag op bed en kan ik misschien een half uurtje iets doen. Niet dat ik niet wil, maar mijn hele zijn (fysiek, psychisch en spiritueel) gaat gewoon in de staak. In het geval van de laatste keer heb ik er zo'n 6 weken echt last van gehad en toen zwakte het weer af. Dus je kunt het absoluut vaker krijgen. Je moet er maar net vatbaar zijn. Ik heb een zwakke lever en pfeiffer heeft een link met de lever.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 07:17

Heb twee jaar geleden pfeiffer gehad maar merk het nog steeds. De één heeft het en nooit ergens last van.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 12:14

Ja nee dat verschilt dus bij iedereen. Als je 4 keer Pfeiffer hebt gehad denk ik eerder dat het gwn 1x is geweest en die andere keren gewoon griep of ziek ofzo dat je dan Pfeiffer half terug krijgt want als je het eens hebt gehad en je hebt er echt last van gehad kom je er nooit meer helemaal vannaf en dus kun je als je ziek bent een soort van opnieuw Pfeiffer krijgen. Zoeits heb ik gelezen.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 14:52

drawerlover schreef:
Ja nee dat verschilt dus bij iedereen. Als je 4 keer Pfeiffer hebt gehad denk ik eerder dat het gwn 1x is geweest en die andere keren gewoon griep of ziek ofzo dat je dan Pfeiffer half terug krijgt want als je het eens hebt gehad en je hebt er echt last van gehad kom je er nooit meer helemaal vannaf en dus kun je als je ziek bent een soort van opnieuw Pfeiffer krijgen. Zoeits heb ik gelezen.

Ja en dat is dus bullshit. Het griepvirus blijft ook niet in je zitten. Ik heb nooit griep en ik was ook niet gewoon ziek. Ik weet heel goed hoe dit voelt en ik weet ook welke klachten ik had.

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 14:58

Heb hier niet alle berichten door gelezen, maar wat ik zelf weet over de ziekte kanker:
Die wordt veroorzaakt omdat het DNA niet goed wordt overgeschreven naar het RNA. Het is dus een 'kopieerfout'. Dit gebeurt in de cellen.
Iedereen draagt cellen bij zich, dus zou jou vriendin kunnen zeggen dat iedereen kanker heeft.
Hier ben ik het persoonlijk niet mee eens.
Want dan zou iedereen, iedere ziekte, op ieder moment hebben. Wat gewoonweg niet kan.
Ik weet niet hoe dit met pfeifer zit.
Ik zou dus zeggen dat jouw vriendin ongelijk heeft.
Ik weet wel dat je pfeifer bij je kan dragen zonder het te merken.
Maar dat is wat anders dan de ziekte niet hebben (of juist wel hebben).

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 15:49

kimberly1995 schreef:
drawerlover schreef:

Ja en dat is dus bullshit. Het griepvirus blijft ook niet in je zitten. Ik heb nooit griep en ik was ook niet gewoon ziek. Ik weet heel goed hoe dit voelt en ik weet ook welke klachten ik had.

Het griepvirus niet nee, maar virussen als Pfeiffer(het Epstein Barr-virus), waterpokken en herpes blijven wel altijd sluimerend in je lijf achter en kunnen door bepaalde triggers weer actief worden. Geen bullshit dus.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-15 16:01

Bedankt :D

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 17:04

Volgens mij zijn de artsen er nog niet eens uit hoe het nou precies werkt.

Ik heb 2x pfeiffer gehad (positief geprikt op actieve pfeiffer). 2e x ben ik besmet door een vriendin waarmee ik op vakantie was. Ik werd dus niet ziek doordat ik het nog bij me zou dragen maar echt opnieuw besmet. Dat zou dus eigenlijk niet moeten kunnen als je er immuun voor zou worden...

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 17:24

Maar hoe weet je dan dat je opnieuw bent besmet en je sluimerende pfeiffer niet werd getriggerd doordat het virus van je vriendin bij jou binnenkwam?

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 19:21

MairiMacBran schreef:
kimberly1995 schreef:

Het griepvirus niet nee, maar virussen als Pfeiffer(het Epstein Barr-virus), waterpokken en herpes blijven wel altijd sluimerend in je lijf achter en kunnen door bepaalde triggers weer actief worden. Geen bullshit dus.

Nou sorry, maar ik geloof dat niet zonder een goed onderzoek en het klinkt voor mij als ontzettende bullshit.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 19:23

Ik vind dat sowieso altijd zo raar. Het griepvirus evolueert zeggen de artsen en het HIV-virus doet dat ook (die doet dat extreem snel), maar het virus wat Pfeiffer veroorzaakt kan dat niet. Nou, bewijs maar waarom die dat niet zou doen dan.. Dat geloof ik dus niet.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 19:28

Lang niet elk virus is hetzelfde hoor

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 19:31

kimberly1995 schreef:
MairiMacBran schreef:

Nou sorry, maar ik geloof dat niet zonder een goed onderzoek en het klinkt voor mij als ontzettende bullshit.

Wat jij bullshit noemt is gewoon wetenschappelijk bewezen en zo te vinden op internet :Y)

Edit een virus gaat ook niet veranderen als dat niet nodig is, zelfde principe als de evolutietheorie, het virus maakt zichzelf sterker (en zo dus imuum voor medicijnen) zolang het virus goed werkt zoals ie is blijft ie zo
Laatst bijgewerkt door Maleficent op 09-02-15 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 19:32

Maleficent schreef:
kimberly1995 schreef:

Wat jij bullshit noemt is gewoon wetenschappelijk bewezen en zo te vinden op internet :Y)

Er is zoveel 'wetenschappelijk bewezen', maar dat betekent niet dat ik daar geen vraagtekens bij heb. ;)

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 19:34

Nouja als er een legioen aan onderzoeken is met dezelfde uitkomst en er geen een is die het tegendeel kan bewijzen dan lijkt het met toch wel een kern van waarheid te bevatten
Laatst bijgewerkt door Maleficent op 09-02-15 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 19:35

Maleficent schreef:
Nouja als er een dozijn aan onderzoeken is met dezelfde uitkomst en er geen een is die het tegendeel kan bewijzen dan lijkt het met toch wel een kern van waarheid te bevatten

Grappig dat artsen uit het dagelijks leven me dan nog steeds niet kunnen vertellen hoe het nou daadwerkelijk zit. :')

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 19:38

Maar dan zou bijvoorbeeld HIV volgens jou ook een ziekte zijn die verdwijnt en terugkeert? ;) Je kan imo ook HIV dragen zonder het zelf door te hebben.
Hetzelfde als een koortslip, speelt weer op als je weerstand verlaagd is en is alleen in die periode besmettelijk. Moeten we daarvan dan ook maar aannemen dat je elke keer heel toevallig opnieuw besmet word?

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 19:45

Ik denk dat jij niet helemaal weet wat HIV inhoudt, als je die opmerking zo noemt..

Hiv of humaan immunodeficiëntievirus (Engels: human immunodeficiency virus) is een snel muterend retrovirus, verantwoordelijk voor aids (acquired immunodeficiency syndrome - verworven immunodeficiëntiesyndroom).

Je immuunsysteem krijgt dus letterlijk geen grip op het virus, omdat het sneller muteerd dan dat je geschikte antistoffen aan kan maken om het virus onschadelijk te maken. Daarom blijf je dat houden, niet omdat het verdwijnt en terugkeert. Dat is bij dat virus simpelweg onmogelijk.

Daarnaast denk ik waarschijnlijk iets anders over gezondheid en ziekte dan jij en ik kan die koortslip dan ook op een heel andere manier verklaren. Hetzelfde als het al dan wel/niet krijgen van Pfeiffer. Dat is echter een vak apart en behoorlijk offtopic. Mocht je dat willen bespreken, dan mag je me pb'en. Ga er maar vanuit dat ik me bezig houd met alternatieve geneeskunde en ook de kijk daarvan op ziekte en gezondheid, welliswaar mijn kijk.

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 19:49

Ik denk dat je me niet helemaal snapt, ik zeg niet dat het verdwijnt en terugkeert (had ik misschien anders moeten formuleren) maar ik doelde er meer op dat je het bij je kan dragen zonder het zelf door te hebben en zo andere kan besmetten.

Zo werkt dat bij Pfeiffer ook, je draagt het bij je ook als je er zelf geen last meer van hebt. Maar dat is mijn zicht hierop :)

Terug ontopic!
Laatst bijgewerkt door Maleficent op 09-02-15 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 19:50

Dat is algemeen bekend van virussen.