wie kan longfoto van 3 jarig meisje beoordelen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 13:44

Wat een vriendelijke berichten van jullie, ben ik erg mee geholpen.

Medische gegevens, tja dat mijn dochtertje astma heeft.
Denk dat bokt wel vol staat met wel ergere dingen.

Ik vraag ook niet om een second opinion. Ik vertrouw volledig op onze longarts.
Maar aangezien het nu weekend is en de desbetreffende longarts alleen op woensdag tot vrijdag werkt moet ik nog 5 dagen wachten op antwoord.

Mijn dochter krijgt alle medische zorg die ze nodig heeft en ik ga dan ook niet zelf dokteren.

Bedankt liselot.

Science90 waar slaat die afbeelding op. Ik heb al lang aangegeven van hoe en wat.
we zitten maandelijks in het ziekenhuis op controle dus lijkt me uitgemaakte zaak van wat er op doet.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 14:02

Liselot schreef:
Jeetje mina, wat wordt hier weer mega hard geoordeeld. TS heeft al meerdere malen aangegeven dat ze haar arts vertrouwt en dat de diagnose gesteld is en dat er een behandelplan is wat ze gaan volgen.

Ik kan me zo voorstellen dat als je kleine meisje ziek is en je de arts net niet helemaal goed begrepen hebt je antwoord zou willen op nog wat vragen. Gok maar zo dat je dan even niet de rust hebt om te wachten op de 18e tot je de arts weer spreekt
Als hier op bokt radiologen zitten (en waarom zou dat niet zo zijn, kunnen radiologen per definitie niet paardrijden?) kan ze daar een paar, voor zover ik begrijp, simpelere vragen neerleggen en zo is een moederhart weer iets gerustgesteld.

Er wordt hier op bokt zoveel neergezet, zo veel vragen gesteld over de meest uiteenlopende onderwerpen. Waarom is dit dan taboe?

Ik ben het volledig met Liselot eens!

Er zijn ongetwijfeld radiologen op bokt actief. Ik duim voor TS dat een van deze deskundigen op dit topic reageert of TS een pb stuurt.

Sterkte TS!

Duhelo

Re: wie kan longfoto van 3 jarig meisje beoordelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 09:07

Moderatoropmerking:
ik wil vragen om hier respectvol te blijven reageren én ontopic te blijven. Ts vraagt of er iemand die foto wil beoordelen. Ts kan volgens mij prima zelf inschatten of ze de fotos en gegevens van haar dochter wel of niet wil delen online. Nuttige tips zijn dus geen probleem,maar graag ontopic en vriendelijk!

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 09:33

sjoert pegge de fotograaf (sjoert.com) is radioloog. Die zit ook op bokt toch?

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 11:41

czarina schreef:
Science90 waar slaat die afbeelding op. Ik heb al lang aangegeven van hoe en wat.
we zitten maandelijks in het ziekenhuis op controle dus lijkt me uitgemaakte zaak van wat er op doet.

Dat slaat erop dat het onzinnig is dit soort vragen op internet te gooien waar iedereen interessant wil zijn en een andere mening uit. Hier zijn artsen voor, het is geen studie van een jaartje, maar van 6 tot 9 jaar. Zij krijgen dagelijks te maken met dit soort gevallen dus kunnen het je ook prima uitleggen.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 11:49

En waarom zouden er geen radiologen hier op bokt zitten die mij een paar simpele antwoorden kunnen geven?

We komen hier massaal met juridische, financiele en lichamelijke klachten, beoordelingen via foto etc.

Ik vraag niet om "wat mijn dochter zou kunnen hebben, want dat is al lang bekend. Ik vraag alleen maar wat meer inzicht in een mooie zwart/wit foto.

Bedankt mod en degene die behulpvaardig zijn. :)

Edit:toevoeging
Laatst bijgewerkt door czarina op 08-02-15 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 11:50

Je weet niet of het antwoord waardevol of waardeloos zal zijn.
Van mij mag bokt hier een grens trekken. Het betreft een kind.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 11:54

Als het een waardeloos antwoord is heb ik pech. Dit heeft verder niks geen consequenties voor mijn dochtertje.

En als ik een waardevol antwoord krijg heb ik weer wat geleerd. En meer inzicht.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 11:58

Het is internet. Dat zou genoeg moeten zeggen.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 11:59

Boras schreef:
Je weet niet of het antwoord waardevol of waardeloos zal zijn.
Van mij mag bokt hier een grens trekken. Het betreft een kind.

Maar aangezien TS al heeft aangegeven het behandelplan van de arts te blijven volgen en vertrouwen te hebben in de longarts, is de veiligheid van haar dochter niet in het geding. Dus waarom iedereen hier zo bovenop springt, is me een raadsel.

Helaas geen kennis, TS, ik hoop dat iemand je kan helpen.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 12:06

Juist internet. Heel handig omdat daar heel veel mensen op zitten met allemaal hun eigen vakgebied.en zo nodig met veel kennis.

Bedankt Djinni

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 12:10

En er zitten een hoop onbetrouwbare malloten op het internet die zich anders voordoen dan ze zijn.

Longfoto's laten beoordelen door wildvreemden gaat te ver. Helemaal die van een kind.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 12:16

Maar Boras, wat is dan precies het probleem? Het dochtertje van TS is niet herkenbaar aan haar longfoto. Het behandelplan wordt niet gewijzigd. TS heeft vertrouwen in de longarts. Ze heeft echter gewoon wat vragen waar ze de artsen niet in het weekend mee wil lastig vallen.

Dus of henkie van de buren nu net doet of hij een volleerd longarts is en TS wijsmaakt dat de longfoto vol zit met rotzooi, zolang TS de kop erbij houdt èn vertrouwen houdt in de arts en het behandelplan niet wijzigt, zijn die malloten voor TS zelf. Ze zal moeten 'schiften' in reacties. Gevaar zie ik echter niet.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 12:19

Boras schreef:
En er zitten een hoop onbetrouwbare malloten op het internet die zich anders voordoen dan ze zijn.

Longfoto's laten beoordelen door wildvreemden gaat te ver. Helemaal die van een kind.

Dat gevoel heb ik dus ook heel sterk.

Als je al weet wat het is, dan kun je toch gewoon de naam van de ziekte googlen? Wat is het verschil tussen 'toevallig' en radioloog op internet treffen en het vragen aan de radioloog die je dochter behandelt? Nummer 2 lijkt mij betrouwbaarder en bovendien krijgt die voor jou betaald door de verzekering. De 'radioloog' op bokt krijgt er niks voor en je mag nog hopen dát je inderdaad met een radioloog te maken hebt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 12:21

Boras schreef:
Het is internet. Dat zou genoeg moeten zeggen.

Ja en? internet is een staats geheim?
Iedereen mag toch zeker zelf weten wat voor vragen ze stellen?
Ben je het er niet mee eens? reageer dan gewoon niet en sla dit topic over.

TS wat voor AB krijgt je dochter nu? of heeft ze geen AB?
Ik heb ook een dochter met Luchtweg/Long problemen,miss. kan ik bepaalde vragen beantwoorden?

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 12:24

Misschien moet ik titel even aanpassen. Maar denk dat het verhaal duidelijk genoeg is in het topic zelf.
Boras als jij vind dat ik stom bezig ben en mijn dochter in gevaar breng, prima. Dan klik je rechtsboven en ga je verder naar een ander topic.

Ik hoef de naam niet te googlen, dat is een algemeen bekende ziekte.
Ik wil gewoon meer inzicht in een foto.

Als ik een rontgenfoto van mijn paard er op zou zetten zou niemand er over struikelen en iedereen ook reuze nieuwsgierig zijn.

Wat is er mis met extra kennis opdoen?

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 12:28

czarina schreef:
Misschien moet ik titel even aanpassen. Maar denk dat het verhaal duidelijk genoeg is in het topic zelf.
Boras als jij vind dat ik stom bezig ben en mijn dochter in gevaar breng, prima. Dan klik je rechtsboven en ga je verder naar een ander topic.

Ik hoef de naam niet te googlen, dat is een algemeen bekende ziekte.
Ik wil gewoon meer inzicht in een foto.

Als ik een rontgenfoto van mijn paard er op zou zetten zou niemand er over struikelen en iedereen ook reuze nieuwsgierig zijn.

Wat is er mis met extra kennis opdoen?

Grappig dat je over een röntgenfoto van een paard begint. Ik heb namelijk ook een longfoto van m'n paard en daarover heb ik ook getwijfeld of ik het op bokt zou vragen. Heb ik niet gedaan, omdat ik geen wichelroede-diagnoses wilde van wildvreemden.

Wat er mis is met extra kennis opdoen? Helemaal niks, maar (betrouwbare) medische kennis doe je niet op via bokt. In de bibliotheek zijn hele interessante boeken te vinden, dan kun je ook plaatjes vergelijken en zelf conclusies trekken. Klinkt al een stuk beter.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 12:28

Whatever, goya. Je begrijpt me niet en ts ook niet. Daarom maak ik me juist zorgen.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 12:57

Om mijn dochter hoef jij je geen zorgen te maken.
In een boekje kan ik me zeker ook inlezen maar dat is veelal gebaseerd op volwassenen en bij kinderen schijnt he tweer anders te liggen.

De reden dat ze nu slechter staat is dat notebene mijn eigen huisarts gefaald heeft(dus zo goed is de kennis.)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 13:19

Waarin heeft hij gefaald?

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 13:20

Boras, geloof dat er allang een modje is geweest om ontopic en respectvol reageren te vragen ;) Ik adviseer je het kruisje.
En afgezien van 2 longen zijn er op die foto helemaal geen gegevens oid te zien, dus doe niet zo ontiegelijk moeilijk zeg. Ze zegt toch dat ze de arts volgt en vertrouwd? Misschien is het je opgevallen dat het weekeind is, en ze dus niet even de radioloog/arts kan bellen voor uitleg. Ideetje ;)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 13:28

Kan je niet naar de HAP bellen in het weekend? Er zijn altijd artsen die weekend dienst hebben.
Kunnen zij op basis van jouw verhaal en foto's geen advies geven?

Hier zelf zeer ervaren met astma, allergien etc bij mijzelf en zoon (beide vanaf geboorte) Dus als je vragen hebt dan leef je je maar uit ;)

Sterkte met je dochter!!

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 13:33

Echt waar wat kunnen mensen moeilijk doen! Helaas kan ik zelf je niet verder helpen! Mocht ik iemand tegen komen dan stuur ik je in PB wel even de naam door! Heb zelf vroeger ook zware astma gehad als klein kind! Heel veel beterschap!!

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 13:35

bloembloem, verkeerde conclusie tijdens controle. En niet mee willen werken aan een nieuwe longfoto omdat hij dat onzin vond.

Dimple, de hap is meer spoedeisend, die zitten er ook niet op te wachten om voor mij een foto uit te leggen. Maar toch bedankt :-)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 13:52

Nou joh........spoedeisend........als jij vragen hebt die toch heel belangrijk zijn, zou ik mooi bellen. Nee heb je......ja, kan je krijgen.

Daar betaal je nou zorgverzekering voor, maar dat is mijn mening ;)