Zweten...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 21:16

Ik moest altijd drie kwartier fietsen naar school toe, nam altijd een extra shirtje en hempje mee. Doe ik nu nog met sporten. Wat eerder van huis gaan zodat je wat rustiger aan kan doen is ook een idee. Kleren zonder capuchon en je tas niet op je rug doen wil bij mij ook wel helpen, mijn rug is echt een broeiplek.
Daarnaast heb ik odorex deo gekocht, ik heb het idee dat dit toch wel wat werkt.
En zorgen dat je je warmte ergens kwijt kunt. Dus bijvoorbeeld je sjaal halverwege af doen. En ik heb een jas met ritsjes onder m'n oksels, daar zit gaas achter, waardoor dat ook wat meer kan luchten.

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 21:26

Ik heb hier regelmatig ook last vam, maar alleen naar school kom ik zo extreem oververhit aan. Ook als ik rustig fiets (ben ook een doortrapper haha). Als ik naar de paarden ga fiets ik even hard, maar heb ik nergens last van. Ik denk dus dat dit een kwestie van stress is omdat ik op tijd op school wil zijn. Dus mijn truc is, veeel deo (heb overal deo, in al mn tassen, mn kluis, badkamer, slaapkamer, hal, overal) en shirts en truien dragen waar zweetplekken onder de armen niet opvallen. En tip; veel water drinken, dan ruik je minder. :)

Saar4

Re: Zweten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 11:55

Heb je niet teveel aan? Ik fiets elke dag naar mijn werk en doe dan een t-shirt aan onder mijn jas en mijn trui in mijn tas. Als ik net op de fiets stap heb ik het dan koud maar onderweg krijg ik het aangenaam warm en ik kom droog aan.

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 13:08

Lastig is het, na mijn pubertijd ging het zweet minder stinken maar zweten doe ik alsnog. Odorex heb ik een tijd gebruikt, met als gevolg dat mijn rug en bilnaad :+ erger gingen zweten.. :(

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 13:14

Ik heb het zelfs als ik loop nog met regelmaat, bezweette rug. Ik vind het verschrikkelijk, maar ja, je doet er niks aan.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 16:48

Het zweten is niet het probleem want dat is puur functioneel bij inspanning maar het feit dat je of te veel kleding aan hebt of te slecht ventilerende kleding. Bij goede ventilerende kleding wordt je namelijk tijdens inspanning niet echt nat maar wordt het zweet afgevoerd. Dus goede kleding aanschaffen en niet te veel laagjes want bij inspanning heb je natuurlijk veel minder lagen nodig dan dat je gewoon buiten wandelt.

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 17:01

Polyester kleding helpt niet, (bio) katoen zweet ook minder

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 18:22

katoen neemt het zweet goed op, gevolg je wordt drijfnat en dat lijkt me nu net niet de bedoeling.

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 18:29

Bij mij werkt rol deo ipv spuitdeo ook erg goed!

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 18:33

Je hebt van odorex een middeltje, dat moet je dan 1x in de drie dagen onder je oksel smeren en dan wordt de geur geneutraliseerd. Dat werkte bij mij erg goed. Ik heb een periode gehad dat ik erg last had van veel zwetend en ook stinkend zweet. Ik douchte 2x p/d maar rook alsof ik een week niet gedoucht had. Is nu helemaal over!