Zeer droge huid

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:59

Liesje89 schreef:
Wat minder heet douchen hoe moeilijk ook nu het kouder is en een hete douche juist zo lekker kan zijn, en het beste is vaseline met olie smeren na het douchen. Deze vind ik zelf het beste werken:
[ Afbeelding ]

En idd gewoon geen zeep gebruiken want dat droogt ook gigantisch uit.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 17:00

Ik heb ook een droge huid en ik gebruik sinds enige jaren nu de producten van Arise, te koop via http://www.swissnaturals.nl
Dit is de enige bodylotion waar mijn schilverachtige geschubde huid in de winter weer lekker zacht van wordt en stopt met jeuken.

Ook de gezichtsproducten van Arise Swiss Alpine Cosmetic bevallen mij erg goed.

De producten hebben een prijskaartje, maar ze zijn wel heel zuinig in gebruik. Ik doe met een flesje bodylotion zo een half jaar of langer.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 17:10

safina schreef:
Ben je al eens langs de huisarts geweest? Want met jeuk en ringwom-achtige plekkien zou het ook in de eczeem- en/of allergische hoek kunnen zitten. Ik heb zelf eczeemklachten. Dat wil zeggen: rode huid, jeuk en soms ook schilfers. Het wordt bij mij absoluut getriggerd door droge lucht en koud weer. Allergie voor parfumstoffen speelt ook een rol, bleek na testen.
Ik heb er heel lang mee gelopen omdat ik dacht dat ik simpelweg een droge huid had. En vol goede bedoelingen smeerde ik liters van allerlei vette cremes, terwijl de parfumstoffen daarin alleen nog maar erger maakten. 8)7

De huisarts gaf me hetzelfde advies als iedereen hier. Ik zal morgen eens foto's plaatsen.

Puchje

Re: Zeer droge huid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 17:26

Een hele belangrijke tip is om GEEN vaseline te smeren. Dit is een petrochemisch product en smeert de huid dus alleen maar dicht. Daardoor kunnen de afvalstoffen je lijf niet uit en slaat het naar binnen om later veel heftiger terug te komen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 17:33

Zorgen dat de luchtvochtigheid in je woning en indien mogelijk op je werk zo hoog mogelijk is, dus bakjes aan de verwarming. Veel mensen zetten vaak de airco in de auto hoog tegen de beslagen ruiten maar ook dit is niet fijn voor je huid. Ik heb hetzelfde en altijd in de winter. Zorg dat je shampoo en douchespul vrij is van allerlei toevoegingen, vooral de parabenen veroorzaken vaak jeuk.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 17:38

Je reageert een beetje hetzelfde als ik na het douchen.. Ik ben (o.a.) allergisch voor
methylisothiazolinone. En alle isothiazolinone varianten. Dat zit in heeeeeel veel shampoo en zeep zooi. En vloeibaar wasmiddel. Sinds ik alles voor te douchen en smeren van the bodyshop gebruik is het veel minder. Die stof die ik noemde is een conserveringsmiddel voor bijna alle vloeistoffen maar vooral voor shampoo en zeep en smeersels

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 17:59

Niet met zeep douchen, dat is echt nergens voor nodig, tenzij je ontzettend vies bent. Zeep lost, hoewel goedbedoeld, alle huidvetten op waardoor je je eigen huidbarriere nog even extra kapot maakt. Evt. kan je naar de huisarts gaan, ik heb precies hetzelfde en kreeg een hormooncreme mee. Dit werkt goed, maar je mag het niet al te lang gebruiken, dus ik hou het maar gewoon bij fijne voedende bodylotions en eens in de zoveel tijd insmeren met hormooncreme. Niet iedere dag douchen en niet te lang. Na het douchen van top tot teen insmeren met een bodylotion vol met boters/olien/vetten en niet met minerale olie (parrafinium liquidum), dit sluit je huid namelijk af maar voedt verder niet. Probeer parfum en alcohol op je huid te vermijden, deze drogen erg uit. Ik heb zelf veel baat bij de creme van 'yes to carrots'. Niet super voedend, maar als je gewoon iedere dag braaf smeert kan je het ermee uithouden.
Ik kom er de winter in ieder geval mee door :). Fijn is anders, maar het is nu in ieder geval te overzien en ik scheur niet meer letterlijk uit elkaar.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 18:07

Ik heb zelf vrij ernstig eczeem. Laat je aub niks door de huisarts aanpraten als in crèmes, zeker geen hormoonzalf gaan gebruiken tegen de jeuk! Eczeem is echt niet zomaar 'een droge huid' maar ligt veel dieper dan dat.

Verder zo min mogelijk douchen, zo kort mogelijk douchen en zo koud mogelijk douchen. Ik gebruik een organische doucheolie op basis van argan olie. De bodylotion van balneum doet daarnaast redelijk zijn werk.

XMandylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 18:54

Nivea Soft is geweldig! Het is niet erg vet, en het helpt erg goed! Louis Widmer is ook een aanrader :)

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 18:58

Laatst bijgewerkt door Rindin op 05-02-15 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 18:58

Ik weet niet of het al genoemd is, maar ik heb erg last van eczeem. Daar krijg ik ook hele droge plekken door.
Ik las op internet om een bad te nemen van ongeveer 36 graden en dan met dode zeezout. Zelf heb ik er nog wat druppels olie bij gedaan maar na 2dagen is mijn huidje super zacht geworden en geen droge plek meer te bekennen!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 19:01

Natures glory helpt ook bij eczeem. N aantal Posts hierboven hen de link geplaatst. Werkt als n speer.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 20:37

Vitaplus clearing complex - MD Formulations
Afbeelding

Ik behandel mijn huid met alle producten van deze lijn (anti blemish) (had last van acné) & mijn huid reageert hier fantastisch op. Dit pompje bevat een gel die je huid voedt, is absoluut niet vet en trekt meteen in. Vind ik zelf echt veel fijner dan creme oid. Heb het hele jaar nog geen last van schrale of trekkerige huid gehad.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 16:23

Meet de luchtvochtigheid in huis. En zorg dat deze omhoog komt. Bakjes aan de verwarming zijn leuk... maar zijn vaak een druppel op een gloeiende plaat. Ik heb zelf luchtbevochtigers.

Verder werkt bij mij de Moisterizing lotion van Forever Living en een onbekend merkje van de aldi