Anoeska27 schreef:chanicha schreef:Ik zou niet zolang wachten omdat het risico van een achteruitgaande placenta best wel groot is en je toch graag een gezond kindje wil.
Sorry, maar deze opmerking schiet bij mij toch wel heel erg verkeerd. Natuurlijk wil iedere moeder een gezond kindje. Geen enkele moeder kiest voor een ongezond kindje omdat ze liever eigenwijs is. Maar het is wetenschappelijk bewezen dat langer wachten geen grotere risico's oplevert dan een inleiding. Er is inderdaad een hele kleine kans dat de werking van de placenta kan verminderen als je langer doorloopt. Er is echter een hele grote kans dat de bevalling eindigt in een kunstverlossing als je wel gaat inleiden.
Ik wil eigenlijk nog heel veel meer typen, maar ben echt heel boos na die opmerking en merk dat ik niet helder krijg wat ik eigenlijk wil zeggen.
Als je haar hele reactie hebt gelezen dan zie je dat ze dit met een reden zegt en niet 'zomaar'.
Zij heeft dus wél 43 weken gelopen en heeft dat als nadelig gezien, is haar goed recht dat te vertellen en ik vind niet dat je daar zo boos om hoeft te worden.
Net zoals geen moeder kiest voor een ongezond kindje, is er ook geen verloskundige die kiest voor een ongezond kindje. Het heeft een reden dat er is besloten dat vrouwen worden ingeleid met 42 weken, dat is echt niet omdat de verloskundige of gynacoloog geen zin heeft om langer te wachten, zij kennen de voor en nadelen en de nadelen van inleiden wegen schijnbaar niet op tegen de nadelen van langer doorlopen.
show me.