hooikoorts, meer mensen nu al last van?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 12:42

Zeker ik nies me de pleuris (en bloedneuzen). Voor mijn hooikoorts was ik in behandeling bij het UMCG omdat mijn ogen opzwollen en er niet eens meer te zien was dat ik ogen had. Ik heb om de 4 weken 2 prikken moeten krijgen 5 jaar lang. December was de laatste behandeling en nu afwachten hoe het gaat dit jaar! Ben benieuwd hoeveel medicijnen ik nodig heb. Tot nu toe af en toe een tabletje en mijn oogdruppels met hormonen. Maar het valt me heel erg mee. Merk wel dat als ik een half uurtje buiten ben met het paard dat ik dan helemaal kapot ga van het niezen en jeukende ogen. Dus niet veel naar buiten op dit moment :')

edit: hooikoorts heeft eigelijk weinig te maken met hooi zelf maar hooikoorts is vernoemd naar de tijd dat men begon met het hooien van het land. Dat de meeste mensen in die periode last kregen van de pollen.

Mizora

Re: hooikoorts, meer mensen nu al last van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 12:44

De hond heeft er al weer iets last van gehad (pollenallergie). Dus bij hem zijn we begonnen met behandelen met een homeopathisch middel. Daardoor zouden de jeukklachten veel minder moeten worden/blijven. Vorig jaar heeft hij uiteindelijk op prednison ervoor gestaan. Dat willen we dit jaar voorkomen.

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 12:48

Ja hoor, hooikoorts seizoen is al los. Ik heb momenteel alleen wat last van plakkerige ogen, snotteren, dichte oren en niezen, gelukkig. Komt een periode dan is het veel erger. Dan begin ik weer aan mijn anti allergie spulletjes.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 14:00

Hier ook de eerste kriebels, nog niet "full blown" maar het is alweer begonnen. Vermoeidheidsklachten vooral ook, heeft een tijd geduurd voor ik dat verband door had.
Ik vind de prevalin direct neusspray erg prettig voor neus en ogen, voor mij de beste tot nu toe! Het werkt doordat het het slijmvlies met een gellaagje afsluit voor de allergenen, waardoor het dus ook niet geprikkeld wordt. Toch iets eleganter dan de vaseline die ik eerst in m'n neus smeerde :D

AnnaXBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 23:36

Welke medicijnen gebruiken jullie ervoor?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 11:07

Levoceterizine en mometasonfuroaat.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 18:53

Meld me hier ook. Sinds aantal jaar achtergekomen dat ik hooikoorts heb, ene jaar geen last van tot weinig, ander jaar zoals dit jaar heel erg last van!
Begon me al paar dagen niet lekker te voelen, beroerd, jeukende neus, niezen, traan ogen, gevoelig voor licht, en jeukende gehemelte, oren dicht, neus dicht, verkouden, moe!
Dacht eerst dat het een griepje was oid, maar bleek toch maar weer de hooikoorts te zijn, vond het wat vroeg. Maar even op wikipedia gekeken, en blijkt dat de Berk erg in de bloei staat deze maand, en dat is precies ook weer waar ik vorig jaar last van had.

Best gek, want vroeger totaaaal nooit last van hooikoorts gehad, heb het nu sinds een jaartje of 5/6

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 18:57

Ik heb zelf geen last van hooikoorts, maar mijn moeder wel. Zij heeft een supergoede tip gekregen die echt top werkt! Vanaf begin januarie iedere dag een eetlepel honing innemen. Dit moet wel honing uit de buurt zijn, dus wij haalden dit bij de imker hier verderop. +:)+

ItsMeGaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 18:58

aah ik ben dus niet de enige! twee weken geleden ging ik er al helemaal aan onderdoor ;p nu gelukkig weer beetje opgeknapt!