Rekening van Fysiotherapeut

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 15:14

Ok, ff duidelijkheid scheppen.
Fysio met een chronische indicatie komt vanaf de 21ste behandeling uit de BV. Je ER is dan van toepassing. De eerste 20 komen uit je AV, of, als je die niet hebt, betaal je zelf. ER is dan niet van toepassing.

Dit hele verhaal doet echter niet ter zake want bij bekkenfysiotherapie ligt het anders. Bij bekkenfysiotherapie bij urine incontinentie heb je recht op 9 behandelingen vanuit de BV. dit betekend dat je ER van toepassing is. Zijn er meer behandelingen nodig dan wordt er aanspraak op je AV gemaakt.

Mocht je zorgverzekeraar met gecontracteerde zorg werken kan het zijn dan ze bij een niet gecontracteerde therapeut niet het volledige bedrag vergoeden.

Groetjes, medewerker klantenservice zorgverzekering ;)

Tazzey

Re: Rekening van Fysiotherapeut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 15:24

Ah LadyMadonna, dat ben ik niet met je eens. Ik heb een chronische indicatie, geen AV en toch nog nooit een cent hoeven betalen aan de fysio. Hoe dat zit met het ER weet in niet, die ben ik meestal in de eerste maand al kwijt aan andere zaken. -O-
Ik denk dat het per maatschappij verschilt wat ze wel en niet vergoeden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 15:29

LadyMadonna schreef:
Ok, ff duidelijkheid scheppen.
Fysio met een chronische indicatie komt vanaf de 21ste behandeling uit de BV. Je ER is dan van toepassing. De eerste 20 komen uit je AV, of, als je die niet hebt, betaal je zelf. ER is dan niet van toepassing.

Groetjes, medewerker klantenservice zorgverzekering ;)

:j Zo heb ik het afgelopen jaar ook ervaren. Schouderoperatie gehad, fysio nodig bij revalidatie. Krijg er 6 uit mijn AV, daarna moet ik tot de 21e behandeling zelf betalen en mocht ik daarna nog fysio nodig hebben dan gaat het vanuit mijn BV. Mijn eigen risico is volledig opgegaan aan het ziekenhuis en de operatie :D . En de rekening van de fysiotherapeut heb ik daarna gewoon zelf betaald.

Weet iemand eigenlijk of dergelijke kosten nog aftrekbaar zijn bij mijn aangifte inkomsten belasting?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 15:32

Ik kan bepaalde kosten aftrekken van de Belastingdienst inderdaad. Ik ben echter wel een apart geval dus ik denk dat je aan mijn informatie niet veel hebt. Je kunt het beste even de belastingtelefoon bellen.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 15:36

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 15:38

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 15:53

Tazzey schreef:
Ah LadyMadonna, dat ben ik niet met je eens. Ik heb een chronische indicatie, geen AV en toch nog nooit een cent hoeven betalen aan de fysio. Hoe dat zit met het ER weet in niet, die ben ik meestal in de eerste maand al kwijt aan andere zaken. -O-

Je hoeft het niet met me eens te zijn, maar dan ben je het niet met de wet eens. Dit is namelijk wettelijk vastgelegd in de zorgverzekeringswet. Die eerste 20 is overigens niet per jaar ofzo he, als je een doorlopende indicatie hebt, krijg je niet elk jaar de eerste 20 voor eigen rekening.
De BV is bij élke maatschappij inhoudelijk gelijk. Dit wordt nl door de overheid bepaald

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 15:59

Toch heb ik echt nog nooit betaald voor een fysio behandeling...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 16:01

Ik kan niet in jouw gegevens kijken, dus daar heb ik zo geen antwoord op. Wellicht had je, toen de indicatie gesteld werd, wel een AV? Is een mogelijkheid

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 17:17

LZP -> MWS

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 17:21

LadyMadonna schreef:
Ik kan niet in jouw gegevens kijken, dus daar heb ik zo geen antwoord op. Wellicht had je, toen de indicatie gesteld werd, wel een AV? Is een mogelijkheid

Of fysio vanuit een revalidatieafdeling. Dit gaat volgens mij ten laste van de AWBZ. Tenminste... Als ik goed voorgelicht ben ;-)

Mijn vader heeft vorig jaar ergotherapie op een revalidatieafdeling gehad. Ik dacht dat deze zorg ten laste van het eigen risico zou gaan. Hij had het maximale eigen risico nog niet betaald.

De ergotherapie ging niet ten lasten van het eigen risico. Navraag bij de zorgverzekeraar leerde dat dit vanuit de AWBZ betaald werd. Volgens de medewerker van de zorgverzekering werd alle revalidatiezorg vanuit het ziekenhuis door de AWBZ gefinancierd.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 17:50

luuntje schreef:
Verootje ligt aan je indicatie.
Mijn ziekte staat op de lijst van Borst, onbeperkt fysio dus.
Degene die als eerste declareert bij zorgverzekering (fysio of ziekenhuis) die zie ik terug op lijstje eigen risico. Ben ik door eigen risico heen wordt fysio weer betaald.

Ts: bel even met je zorgverzekering. Zij kennen je polis.

Indicaties op de lijst borst worden pas ná de 20e behandeling uit de BV vergoed. 1e 20 komen uit de AV, daarna uit de bv en moet je ER betalen als het nog niet op is.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 17:52

Tazzey schreef:

Nee, jij hebt in een revalidatiecentrum gezeten, dan gaat het niet van je zorgverzekering af.

Het ging altijd van de AWBZ af, maar tegenwoordig ook niet meer. Nu krijg je een DBC van je zorgverzekering en daaruit worden alle behandelingen betaald.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 18:01

Dit was voordat ik in het revalidatiecentrum kwam. Het verblijf in het revalidatiecentrum is wel degelijk betaald uit mijn zorgverzekering. Ik kan inloggen bij de verzekering en daar kan ik zien wat er betaald is en daar staat ook een rekening van dik €62.000 van het revalidatiecentrum tussen.