Hoofdpijn gaat recht door pijnstilling

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 13:14

lieveli schreef:
Die oscillococcinum is gewoon ganzenlever, doet niks voor je. Bij mij helpt ibu, stomen en een koud washandje op mijn hoofd.

en dan ook nog maar 0,01% of zo, was een keer bij keuringsdienst van waarde, stelde geen fluit voor dat 'medicijn'

ik zou gewoon het zekere voor het onzekere nemen en toch naar de huisarts gaan of de huisartsenpost.

Armaris

Re: Hoofdpijn gaat recht door pijnstilling

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 20:50

Ik snap niet waarom Bokt zo vrolijk Ibuprofen 'voorschrijft' ?
Niet iedereen kan tegen NSAID's en kan zo even een anafylactische reactie krijgen, wat levensbedreigend kan zijn. Heel fijn hoor...bokt

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 20:59

Armaris schreef:
Niet iedereen kan tegen NSAID's en kan zo even een anafylactische reactie krijgen, wat levensbedreigend kan zijn. Heel fijn hoor...bokt

Over het algemeen weet iemand die een anafylactische reactie op nsaid's krijgt dit zelf heel goed en gaat dan niet zomaar even slikken.
En kans op eerste anafylactische reactie op een medicijn is bij ieder medicijn even groot dus moet je niks meer slikken

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 21:26

genja schreef:
Armaris schreef:

Over het algemeen weet iemand die een anafylactische reactie op nsaid's krijgt dit zelf heel goed en gaat dan niet zomaar even slikken.
En kans op eerste anafylactische reactie op een medicijn is bij ieder medicijn even groot dus moet je niks meer slikken

Of alleen in opdracht van de HA.
En niet iedereen weet of dat hij/zij allergisch is voor een bepaald medicijn.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 21:35

ik lees een heleboel reacties hier met: stomen!
als je astma hebt, absoluut NIET doen! (ik weet niet of je dat hebt? )

ik leer dit namelijk op school, stomen kan een astma aanval uitlokken -O-

verder: altijd je huisarts om raad vragen bij medicatie, kan ook aan de assistente aan de telefoon, maar hun hebben je dossier en kunnen zien of je allergisch bent voor een bestanddeel

beterschap!

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 21:59

[/quote]

En kans op eerste anafylactische reactie op een medicijn is bij ieder medicijn even groot dus moet je niks meer slikken[/quote]

En niet iedereen weet of dat hij/zij allergisch is voor een bepaald medicijn.[/quote]

Nogmaals ik kan je vertellen als je echt een anafylactische reactie heb gehad op een medicijn vergeet je nooit meer welk medicijn dit was.
Zo reactie is zo heftig dat je dit echt niet vergeet.
En zoals ik al schreef kan je op iedere medicijn een anafylactische reactie krijgen dit kan een huisarts ook niet voorspellen.
(Ik ben apothekers assistente en zelfs naar 20 jaar weet een patient nog te vertellen welk medicijn het was. Bij een echte anafylactische reactie mag de arts met alle toeters en bellen komen dan weet je echt welk medicijn dit was)

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 23:03

genja schreef:

En kans op eerste anafylactische reactie op een medicijn is bij ieder medicijn even groot dus moet je niks meer slikken[/quote]

En niet iedereen weet of dat hij/zij allergisch is voor een bepaald medicijn.[/quote]

Nogmaals ik kan je vertellen als je echt een anafylactische reactie heb gehad op een medicijn vergeet je nooit meer welk medicijn dit was.
Zo reactie is zo heftig dat je dit echt niet vergeet.
En zoals ik al schreef kan je op iedere medicijn een anafylactische reactie krijgen dit kan een huisarts ook niet voorspellen.
(Ik ben apothekers assistente en zelfs naar 20 jaar weet een patient nog te vertellen welk medicijn het was. Bij een echte anafylactische reactie mag de arts met alle toeters en bellen komen dan weet je echt welk medicijn dit was)[/quote]

Nogmaals, als je nog nooit een medicijn hebt geslikt weet je niet of je er allergisch voor bent of niet.
DAN kan je een anafylactische reactie hebben.

Een HA kan dat inderdaad ook niet voorspellen maar ik wil niet op mijn geweten hebben dat ik iemand een medicijn aanraad (zoals de Ibuprofen door bokkers) en deze hierop reageert.
Ik zie in mijn beroep (verpleegkundige) genoeg patiënten die reageren op medicijnen maar dan ben je er wel bij! Als je op eigen houtje een medicijn uitprobeert niet.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 08:52

Nachtlampje schreef:
Bang voor niet zoveel, vooral uiterst geërgerd door de pijn.

De huisarts zei me dat ze niet zoveel meer wist (helaas, geen wondermiddeltje speciaal voor nekpijn/stijfheid) en nog even zou zoeken (homeopathische + reguliere huisarts) maar dat ik wel regelmatig moest checken of ik mijn kin nog op mijn borst kan leggen. Hele kleine kans natuurlijk, maar als dat niet mogelijk is heb ik mogelijk een hersenvliesontsteking.
Mijn kin en borst kunnen gelukkig nog gezellig met elkaar sjansen :')

nu wel checken is belangrijk! :j ,( maar ik wilde reageren op druk in de holtes dat hoeft niet altijd bij een ontsteking dat heb ik nu al 3 jaar chronisch ik voel echt geen druk heb wel knallende hoofdpijn waar dus ook niet tegen helpt en met algehele malaise koorts ziek etc en de etter die er uit komt stinkt naar n vismijnen is gif groen.walgelijk maar ook met opereren 4x heeft het niet geholpen dus wees er tijdig bij met naar de huisarts te gaan ik was zo stom om te denken dat het wel overging)
-O-

Saab99

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 08:57

Mijn moeder en ik hadden hier ook last van, dit was na 5 dagen over

Kala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 09:01

Ow die heb ik ook in december gehad... Is een fijne ja. Waarschijnlijk een virusinfectie.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 09:42

Ik ben gelukkig niet allergisch voor ibuprofen, wel voor een hoop andere dingen :p

Koorts is nu weer over, nu heb ik duidelijk wél een holteontsteking :') aan de linkerkant van mijn neus/jukbeen klapt het zowat uit elkaar -O-
Samen met de lekkere diepe hoest waardoor ik mn hoofd rood hoest zorgt dit voor constant uiterst prettig (kuch) gezelschap.....

Zo maar even stomen (geen astma gelukkig!) en hopen dat ibu en para samen wat willen onderdrukken.

Wat is het toch fijn om je malaise even op bokt te kunnen zetten :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 09:43

Heb je al een zoutoplossing door je holtes gespoeld? Lucht enorm op! :D

Ik ben een expert in pijn door / rond je holtes... heb er al 5 jaar last van. *\o/*
En geen enkele arts weet waar het weg komt.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 10:05

Hoe kom je bij je holtes dan? 0.o Een handleiding is welkom :D

Wat een drama lijkt het me als je er altijd last van hebt...