Misselijk & niet slapen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AshleyRol

Re: Misselijk & niet slapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 20:10

Na het eten is echt daardoor, dan krijg ik het ook wek vaak omhoog en dat kan k dan hopelijk verhelpen door een dieet op te stellen!

Ik vind me ook echt helemaal in jouw verhaal Cheyenne. Ik durf het eigenlijk nooit echt te zeggen maar ben ook altijd bang om over te geven en raak daardoor in paniek. Ik geloof dan ook wel dat dat 's avonds tussen mijn oren zit maar kom daar echt niet vanaf. Vind het heel lastig om daar dan over te praten maar als een psycholoog mij kan helpen moet dat maar! Ik reken ook vaak mijn uren uit hoe lang ik nog kan slapen enzo en dat veroorzaakt dan ook weer stress.

Mijn ontlasting is verder normaal alleen als ik echt een misselijkheid aanval heb krijg ik ook echt buikkramp.

Drink wel veel thee en verder water , eigenlijk nooit fris enzo dus leef heel gezond ook qua eten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 00:02

Ik denk zeker dat het de moeite waard is om te kijken of het tussen je oren zit. Vooral omdat je bang bent dat je moet overgeven. Je hersenen kunnen je echt goed voor de gek houden.

_cheyenne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:49

Ashley, je bent echt niet de enige! Emetofobie heet het. Ik heb het er ook niet makkelijk mee gehad maar kan iig weer normaal functioneren en slapen. En ja, ik werd ook echt misselijk van angst mijn darmen gingen dan lucht vasthouden en dat doet erg pijn! Rennie deflatine helpt daar goed bij. Zoek in ieder geval hulp! Praat er over, maar krop het niet op!
Dikke knuffel!

melle_odet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 20:55

Hier heel lang hetzelfde probleem gehad. Nu gelukkig alleen af en toe.
Ik gebruik altijd zantac of te wel ranitidine. Is ook in eigen merk bij de drogisterij verkrijgbaar.
Voor mij ideaal.
Rennie worrd ik alleen nog maar slechter van en omeprazol hielp voor mij niet genoeg.
Ik raad je dus ranitidine aan.

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 21:31

Slik je de pil??

Ik heb dit ook een hele poos gehad, bleek achteraf dat ik een goedkopere/ander merk had gekregen. Ik slikte toen ruim 2 jaar 'dezelfde' pil. Ging echt tot spugen aan toe. Na het eten werd het nog erger, omdat ik al misselijk was.

AshleyRol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 21:48

Ik slik de pil ja maar daar heb ik geen last van eigenlijk al 5 jaar zoiets!

Heel erg bedankt voor alle lieve reacties en hulp!
Vind het lastig maar ga er hulp voor zoeken mijn buurvrouw is pshycholoog dus misschien ga ik daar wel heen, dat is dan in ieder ggeval vertrouwt :)

PPeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 22:27

Ik heb dit ook al jaren. In de winterperiode is het erger. Waarschijnlijk omdat je ook vermoeider bent. Wel merk ik dat een groot deel toch stress-gerelateerd is en bij mij heeft een psycholoog ook wel iets geholpen. Verder regelmatig kleine beetjes eten zodat je maag niet leeg is. Ik heb zelfs voor snachts een broodje naast mijn bed zodat ik direct wat kan eten bij een aanval en dan kan ik sneller weer slapen. Voor de hele erge aanvallen heb ik domperidon. Dit helpt ook wel. Al moet ik vlak daarna wel goed eten, want anders wordt ik alleen maar misselijker omdat het je maag leegt. Wat ook goed helpt (vooral als het nog niet erg extreem is, maar begint) is okugest van vsm. Als ik misselijk wordt voor het naar bed gaan en ik neem daar 1 of 2 tabletten van, kan ik vaak doorslapen en een stuk gezonder dan de domperidon. Verder inderdaad bepaald eten zoals paprika, tomaat, sinaasappel, rauwe vis, vet etc beperken.
En ondanks dat er bij mij geen lactose allergie uit kwam, ben ik wel veel minder misselijk sinds ik lactosevrij eet en de boter heb vervangen door kokosolie.

En je moet juist de momenten naar je paard en zo niet gaan schrappen en je leven er niet door laten leiden. Afleiding is goed, beweging ook en juist ontspanning. Je paard is ontspanning. Van op de bank zitten wordt het alleen erger. Dan ga je er aan denken en is het nog erger. Gewoon eruit gaan!

Succes in ieder geval!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 11:31

Probeer eens om het hoofdeinde van je matras wat op te hogen. Dat je niet helemaal plat ligt.

Heb op mijn 11e veel last gehad van schommelingen in mijn maag qua maagzuur. Te hoog, te laag enz. Hierdoor kreeg ik enorme misselijkheid en overgeven. Na de juiste medicatie en het hoofdeinde van mijn matras op te hogen trok het weg. :) succes!

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 11:43

ik las net je topic en stond toch even stil bij het feit dat je niet langer wil slapen dan 9u omdat je daar moe van kan worden. Slaap gewoon zo veel je wil. Niet iedereen heeft dezelfde hoeveelheid slaap nodig. Ik heb bv eigenlijk 9u slaap nodig per nacht en heb ik dat niet gehad, dan slaap ik in het weekend bij en lig ik gemakkelijk 10u in mijn bed. Pin je dus niet te veel vast op cijfers en bekijk gewoon hoe je je voelt.

De tip ivm je hoofdeinde naar omhoog te doen vind ik ook een goede, kan je gemakkelijk bereiken met iets onder de poten van je bed te zetten.
succes met het vinden van een oplossing, want misselijk zijn is niet fijn.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 12:29

Matras omhoog en er een kussen onderleggen is vaak al voldoende! :) als je het onder de poten van het bed doet dan lig je in zijn geheel schuin denk ik! :D

AshleyRol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 17:24

Bij die aanvallen lig ik ook al op 2 kussens en dat is al een stuk fijner inderdaad :) In de winter is het idd veel erger maar dat zal dan wel komen door de vermoeidheid dan!