Stoppen met nagelbijten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 18:02

Betrap mezelf net dat ik dit topic lees terwijl ik op mijn nagel zit te bijten :(

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 18:03

Sandyislief schreef:
Ga je nagels vijlen en lakken ipv bijten. Dan ben je er toch mee bezig en als ze er mooi uitzien is het zonde om eraan te gaan bijten. Ik heb 21 jaar mijn nagels gebeten en sinds een paar jaar doe ik dit en zien ze er mooi uit.

Dan moet je er wel eerst net zo lang kunnen afblijven om ze te kunnen vijlen ;)

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 18:08

Ik volg en doe ook mee!!

Ik bijt, scheur, pulk net zo lang totdat het of zeer gaat doen of ik weer aan het werk moet.
Doe het in de auto, op het werk, tijdens het eten, in mn slaap, als ik onder de douche sta ALTIJD!!

Wil er ook graag vanaf.
Tijdje acryl nagels en tijdje gelnagels gehad, maar heb te veel lagen lucht in mn nagels waardoor het er met paardrijden zo af lag...
Als er dan 1 aflag, trok ik alles eraf of begon ik daar op te bijten...

Sandyislief

Re: Stoppen met nagelbijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 18:58

Haha valt wel mee hoor.. Je kan ook vijlen als ze heel kort zijn, gewoon om de scherpe hoekjes eraf te halen enzo.. Ik beet vaak tot bloedens toe en dit is hoe ik het heb afgeleerd, heb alleen wel nog steeds dat als er 1 afscheurt of breekt dat ik eraan wil knagen uit frustratie en me in moet houden dan om ze niet allemaal af te bijten omdat het niet mooi is als er 1 heel kort is. Maar ook dan, vijl pakken, vijlen en afblijven haha

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:00

Nagellak gebruiken of gelnagels nemen!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:54

Ik beet geen nagels, maar ik 'peuterde' er altijd net zo lang aan, dat ze afscheurde en kort waren.

Nu heeft mijn schoonzusje zo'n 'sensationail' apparaat voor gelnagellak. Dit blijft een week of twee zitten en mijn nagels worden dusdanig hard, dat ik niet kan peuteren. Voor mij echt een uitkomst, die afgeknaagde nagels vind ik geen gezicht.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:23

Wat bij mij goed helpt, is mijn nagels kort houden :) Dan maar lelijk kort en geen leuk kleurtje erop. Als ze gewoon kort zijn, heb ik niks om aan te bijten of trekken. Overigens heb ik nu wel een setje nepnagels besteld om uit te proberen. Mijn nagels zijn namelijk ontzettend lelijk en vooral klein! Verschrikkelijk..

Ilsevdberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:26

ik moet ook stoppen, t wordt echt te erg :(
dus ik lees ff mee +:)+

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:28

Had een dag voor mijn bruiloft french manicure laten zetten. Kostte best wat centjes. Maar de dag erna was ik gewoon die neppers eraf aan t scheuren (au!) En ben ik weer oud en vertrouwd gaan kluiven op mijn nagels. Dit was voor mij dus geen remedie.... ik ben dus ook erg benieuwd naar tips!

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:42

Britta31 schreef:
Betrap mezelf net dat ik dit topic lees terwijl ik op mijn nagel zit te bijten :(

Precies dit ja..
Ik ga meelezen, wil ook graag stoppen.. vind het zo lelijk!
Elke keer als ik het bonnetje voor een klant moet pakken bij de kassa denk ik: Niet naar m'n nagels kijken...

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:26

Ik bijt dan niet op mijn nagels, maar de harde randjes eelt dat ernaast zit nadat ik mijn nagels geknipt heb.
Doordat ik vroeger wel een nagelbijter was heb ik dit er helaas nog van over gehouden. En ik heb geen idee hoe ik het weg krijg.
Ja consequent tegen me zelf zijn. Maar die verharde stukjes eelt storen zo dat ze er vamaf moeten...

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:36

ik ken jouw probleem zo goed :') nu is het gelukkig bij mij niet zo heel erg meer (der zit zowaar nu een wit randje op de meeste nagels en ik kan nu her en der der mee tikken op de tafel) maar echt lang zijn ze nog steeds niet en betrap mezelf de laatste paar dagen weer op meer bijten :( Het word dus hier ook weer tijd om der vanaf te blijven

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:44

Ik heb een probleem: IK KAN NIET TEGEN DAT GELUID VAN VIJLEN :brr:

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:46

Ik wil ook meedoen! Ik heb altijd nagel gebeten ipv geduimd dus dat is al best lang. Bytex heb ik geprobeerd maar dat kwam op mijn brood en dan smaakte ineens alles ranzig. Ook nagellak werkt niet omdat ik het er vet lelijk vind uit zien op mijn nageltjes. Enige wat bij mij écht werkte waren de acrylnagels maar helaas nu geld gebrek dus word hem niet meer.

Ik dacht misschien kunnen we de vorderingen bij houden dus hierbij een foto van mijn stompjes.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:48

Ik weet niet of het al genoemd is, maar houd ALTIJD een nagelvijltje bij je (desnoods eentje aan je sleutelbos monteren). Ik kluif vaak als ik een stukje ziet dat iets langer is, of als ik een haakje heb oid. Vijl het eraf!

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:54

Pfff ik zat al te wachten op dit topic :') (ik ben niet zo'n topic-opener :=)

Alleen ben ik zelf niet echt een bijter, maar meer een pulker (wat een rotwoord). Bij mij zijn mijn nagels echt gemillimeterd geweest op het ergst. Dat is nu gelukkig niet meer.
Ik heb ze een heel end kunnen laten groeien door middel van goedkope nepnagels van de Kruidvat. Worden ze niet gezonder van, maar ze zijn nu in elk geval een minder enge lengte.
Plus dat ik dan even een weekje of 2 mooie handen heb :=

Als ik geen nepnagels op heb, dan ben ik alsnog constant bezig met de haakjes en gaatjes. Ik heb tegenwoordig ook altijd een vijl bij me, maar ik vijl ze dan zo vaak, dat ze alsnog geen kans hebben om te groeien :')

Dus nouja, ik lees mee! :D

sofiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:55

bytex is inderdaad erg vies, komt ook in je mond als je boterhammen of chips ofzo eet.
Ik zelf beet ook mn velletjes. En als mn nagels eindelijk mooi werden waren ze vaak zwak en scheurden ze op een gegeven moment. OF er kwam een stressvolle periode aan op school waardoor ik weer terug bij af was.

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:57

Hier een reactie van ook een hardcore-bijter die nu al sinds 9 januari niet meer bijt! En ik bijt al zo lang ik het me kan herinneren.. *\%/*
En ja ik heb de dagen echt geteld.
Bij mij had het echt enorm veel met stress te maken. Beet ze echt tot bloedens toe af, alle velletjes, hapertjes, noem maar op.. Zag er niet uit! Of m'n handen nou vies waren of niet, ik gaf er niks om.
Acrylnagels gehad, dat heeft heel even geholpen.. Zolang ze d'r dus opzaten..
Ik weet niet waarom, maar de zondag na de 9e realiseerde ik me dat ik al 2 dagen niet had gebeten.. Nagellak er opgesmeerd, nagelverharder en BYTE-X. Nagelvijltje standaard in m'n tas en ik weet nog steeds niet waarom maar ik blijf er nog steeds vanaf. Ik moet wel echt de nagellak er ophouden anders zie ik de witte randjes en ga ik daar aan lopen klooien.. Verder m'n handen echt elke keer met nagelriemolie en handcreme ingesmeerd zodat alles mooi soepel en zacht wordt/blijft.. M'n nagelriemen waren namelijk ook allemaal keihard doordat ik die d'r ook afbeet..
Ik hoop nu echt dat het eens gaat lukken!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:03

Ik was ook een dramatische bijter. Na 8maanden gelnagels was ik er vanaf :) mijn nagels werden er ook veel harder van, ik kan niet eens meer bijten nu :=

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:12

ik herken het probleem, ook ik knabbelde er ook altijd op.
Ik heb toen ook van alles geprobeerd en uit eindelijk hebben nep nagels (acryl of gel ?) nagels mijn gewoonte afgeleerd. Deze neppers heb ik toen een maand of drie gehad. Ik bijt nu al zeker een jaar of 7 geen nagels meer. Op zich heb ik nu nog steeds geen mooie nagels, het leven is erg terug getrokken, waardoor ze heel snel (via de zijkant) scheuren. Dus ze zijn wel wat kort, maar niet tot het levens toe kort. Maar het is een hele overwinning, ik bijt niet meer, die vieze gewoonte ben ik maar mooi de baas geworden. Ik wens je heel veel succes toe, je kunt het, als je maar echt wilt.
Laatst bijgewerkt door bridgetF op 27-01-15 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 22:12

Ik ga nu bij ons in het dorp bij een nagelsalon een 'nagelbijt behandeling' laten doen. Volgende week dinsdag heb ik de eerste afspraak waarbij gelnagels geplaatst zullen worden. Mijn vingers (onder de nagel) ga ik dan (in ieder geval een paar dagen) aftapen met pleisters. Gelnagels kosten wel wat, maar gelukkig heb ik nog wat geld over door wat bijbaantjes. En ik heb dan in ieder geval een week of 9 mooie nagels :D

Eventueel kan ik de gelnagels (als dat überhaupt kan/mag) nog insmeren met bite-ex of een andere anti-bite lak. Ik heb het idee dat dit alles samen toch wel zou moeten helpen. En daarna natuurlijk volhouden en niet weer opnieuw beginnen.

Hier ook twee foto's van mijn handen. De duimen blijf ik redelijk vanaf en het was makkelijker om de foto zonder duim te maken :D

Ik ben al wel een tijdje bezig met het letten op het nagelbijten (heeft dus wel enig effect, maar ik doe ook veel onbewust) en vooral extra verzorging van de nagels (een versterker en groei-stimulator), en gebruik vaseline intensive care voor de handen. Dit helpt al enorm en mijn vingers zien er op dit moment al stukken minder afgekloven uit.
Afbeelding

Afbeelding

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:17

:oo dat is toch niet kort! Je hebt mooie nagels :j de mijne waren de helft zo lang toen ik gelnagels nam :o zijn nu ong zoiets en ben er super trots op :')

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:20

Al nagelbijtend open ik dit topic :=.
Goed dat je gaat proberen te stoppen!
Lastig dat zo weinig werkt.
Een nagel doet er drie maanden over om helemaal opnieuw te groeien, dus hopelijk heb je dan mooie nagels! Succes in elk geval :D.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 22:20

Nu ben ik al wel al een hele tijd bezig met stoppen met bijten. En werkt de crème en het lakje ook heel goed. Ze waren veel erger, maar ik ben nog lang niet van het bijten af. En dat is wat ik wil, ook vooral het opentrekken van mijn vingers.

Ik ga even kijken of ik nog ergens een oude foto heb waar ik mijn nagels op kan zien. Ik durf niks te beloven, maar wie weet.

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:27

Meld zich! Ook ik bijt al nagels sinds ik tanden heb, en doe het onbewust. Heb een paar keer nep nagels gehad (gewone lengte), maar kon er niet aan wennen dat er nagels een stukje boven mijn vingertoppen uit staken dus daar ook maar mee gestopt. :\
Laatst bijgewerkt door Spelt op 27-01-15 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt