Avelienvd schreef:Ik heb dit wel met mijn omgeving al besproken wat mijn wensen zijn.
Als ik er als kasplantje bij zou komen liggen zonder mogelijkheden om te communiceren bijvoorbeeld.
Dan wil ik toch echt euthanasie.
Ben zelf regelmatig met alle dingen er rondom heen bezig qua: zoprg dat overlijdensverzekering goed geregeld is.
Dat men weet in welke map in welke kast zij info kunnen vinden over wat te doen in geval van overlijden.
Dat soort zaken.
Dat kun je aangeven bij je naasten, maar als het zover is en je hebt niks vastgelegd, dan mogen de artsen volgens mij nog steeds niks doen. Want jouw partner/ouders kunnen wel zeggen dat dat is wat je wil(de), jij kan dan niet meer voor jezelf spreken.
Goed om eens goed over na te denken. Toch is het volgens mij niet zo dat wanneer je zo'n verklaring hebt, alles maar ok is. Mijn stiefopa had parkinsons en al een aantal jaar voor hij stierf een verklaring ingevuld, zijn dochter en zoon wisten er van, hij werd slechter en slechter, maar de psychologen/psychiaters waren niet overtuigd, dus ging het niet door!