Beenspieren sterker maken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kimberly520

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 22:17

secricible schreef:
Ik zou heel even afwachten wat het probleem is voor je met supplementen begint. Als de oorzaak inderdaad ligt bij bijvoorbeeld PFPS (ook wel jonge meiden knieën genoemd, lopersknie en er zijn nog enkele benamingen voor de vinden) heb je weinig aan een supplement, hoewel sommige extreme gevallen iets baat hebben gehad bij glucosamine, met name omdat er al schade in het gewricht was aangedaan door een te late behandeling. De oorzaak van het probleem zit dan namelijk in de spier en niet in het gewricht.

Als de oorzaak ook echt in het gewricht ligt dan kan glucosamine of een ander gewrichtsondersteunend supplement natuurlijk een goede hulp zijn. Ook bijvoorbeeld de voltare emugel kan prettig zijn als de klachten heftig zijn om de pijn te verminderen.

Dankjewel :) van de dokter moest ik ijs leggen en daarna voltaren emugel gebruiken maar door ijs te leggen krijg ik net meer pijn.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 23:49

Kimberly520 schreef:
Romyv schreef:
Fietsen!!!! Zo ben ik van alle ellende afgekomen die ik al 15 jaar had met m'n knieën. mijn advies , lekker en spinningabb nemen voor 3x pw

Dankjewel voor je antwoord :j Heb je nu geen last meer van je knieën? En tijdens het fietsen had je dan geen last van je knieen?

Ik had meerdere blessures; knieschijf liep niet door zn baan, banden, meniscussen en kruisbanden waren veelvoudig gescheurd en beschadigd, kraakbeen onder mn knieschijf was afgebrokkeld en mn spieren waren ver onder de maat.. Als puber fietste ik doordeweeks bijna 70km/per dag. Het is pas beter geworden toen ik 1. Mn schuine blokjes uit mn beugels haalde en 2. Ging wielrennen!!! Mijn knie loopt nog steeds niet goed door zn baan, banden zijn te lang dus als ik struikel scheuren die, maar sinds mn beenspieren door het fietsen super sterk zijn geworden heb ik er geen last meer van. Ik loop marathons, op hakken en doe alles wat ik vroeger niet kon.

ladypaard

Re: Beenspieren sterker maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 23:54

Als ik jou was zou ik een afspraak maken met de fysio. Hij kan je oefeningen laten zien hoe jij je knieen/benen kunt trainen zonder dat je je knie meteen overbelast. Ik heb het geluk dat ze bij mij in de sportschool een fysio aanbieden. Samen met hem zoeken we de apparaten/oefeningen uit die niet te belastend zijn voor mijn knie. Maar ondertussen wordt de knie wel een beetje meegetraind.
Wees voorzichtig met je lijf en ga niet zomaar zelf ineens fanatiek aan de slag.
Ik kom van dat ik bijna niet meer kon lopen, dus er is best wel wat mogelijk

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 00:00

Waar zit de pijn in je knie precies? Voordat ik een heel bericht typ waar je niks aan hebt stel ik. Eerst deze vraag maar :)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 13:50

Kimberly520 schreef:
Mijn spieren rond mijn knieën zijn te zwak deze zou ik moeten trainen maar hierdoor krijg ik veel last van mijn knieën en daardoor heeft de dokter mij dit afgeraden en aangeraden dat ik mijn beenspieren moet trainen. Ik krijg bijvoorbeeld heel veel pijn in mijn knieën als ik moet lopen.

Heeft iemand ooit naar je heupen gekeken?
Ik heb ooit een behandeling ondergaan:
Eerst 23 beenspieren testen, dus alles rond je knieën.
Dan mijn heupkop goed in de kom (voel je niets van)
Dan het bindweefsel rond je heup (dat was gevoelig) dan de 23 spieren van je been hertesten: dat was een verschil van dag en nacht.

Kimberly520

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 21:28

Bedankt iedereen voor jullie antwoord. Ik ben naar de dokter geweest en die heeft me aangeraden om naar de fitness te gaan en me daar te laten begeleiden. En als het buiten beter weer is ga ik ook fietsen maar hier moet ik voorzichtig mee zijn.
Als ik dan binnen een paar maanden/ half jaar nog veel pijn blijf hebben dan moet ik mij volledig laten onderzoeken terug.

Mochten jullie nog tips hebben dan mogen jullie die altijd geven :j

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 21:59

Wat goed dat je gaat proberen! Ik wens je veel succes en natuurlijk ook veel plezier :D

Als tip kan ik alleen maar geven om niet teveel te willen als het de goede kant op gaat, want juist dan gaat het weer fout...

Kimberly520

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 22:01

TrIjNiE__ schreef:
Wat goed dat je gaat proberen! Ik wens je veel succes en natuurlijk ook veel plezier :D

Als tip kan ik alleen maar geven om niet teveel te willen als het de goede kant op gaat, want juist dan gaat het weer fout...

Dankjewel :D