Pillen slikken, lukt niet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 15:22

Gewoon een hap eten nemen, kauwen tot een prakje, pil in je mond en alles samen als een gewone hap eten doorslikken :j Dan is het helemaal niet eng meer, lukt altijd.
Laatst bijgewerkt door DaisyDarling op 25-01-15 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 15:23

En er vooral niet aan denken! :D
Ik kon het ook nooit en kauwde er op (brr zo vies) of brak ze in stukjes. Oplossen werkte bij mij ook niet. Tegenwoordig lukt het me wel, maar als ik er aan denk lukt het bij mij ook niet. Verstand op 0 en gaan :)

laraxXxemma

Saaams schreef:
laraxXxemma schreef:
Echt waar? Bij mij helpt het juist als ik mn hoofd wat achterover leg

Volgens mij klopt dit niet. Probeer maar is zo te slikken..

Ook niet heel ver, gewoon je kin een klein stukje omhoog brengen

ElineR

laraxXxemma schreef:
TrIjNiE__ schreef:
Je kin tegen je borst en dan slikken, dan is de opening van je keel groter ;)

Echt waar? Bij mij helpt het juist als ik mn hoofd wat achterover leg

Ja, daarom moet je je kin op je borst doen als je geen adem meer krijgt.

Oplossen in de jus d'orange werkt ook. Proef je veel minder dan als je het in water oplost.

mariekekroon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 15:24

ik doe eerst op eten kauwen, bijvoorbeeld brood, en dan pilletje er bij en doorslikkken

Jennifeerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 15:26

Met pillen slikken heb ik over het algemeen niet zo'n probleem
Maar inderdaad die vorm en ruwheid van een paracetamol.
De oplossing: Ovale paracetamol tabletjes kopen! _/-\o_
Nu is het natuurlijk zondag, maar misschien kan iemand dat morgen voor jou halen of haal je het zelf. Het is namelijk gewoon te koop bij bijv. de kruidvat

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 15:27

Pilletje pletten tussen 2 lepels, dan hup in je mond en door slikken met drinken.
Lekker is anders, maar goed liever even een vieze smaak dan de rest van de (mid-)dag koppijn/ziek etc.

No_Fears

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 15:35

marley93 schreef:
Ik wordt altijd ontzettend misselijk van pillen die je oraal in moet nemen (zit hartstikke tussen mijn oren, maar ja...), dus ik gebruik altijd zetpillen. Is dat een optie?

Die zijn tot 10 jaar, is dat erg? Ik ga het zo maar is proberen, bedankt voor de tips!

marley93

Re: Pillen slikken, lukt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 15:36

Ik denk dat je dan even moet kijken naar de dosering, vaak ligt het daaraan wat de leeftijdsgrens betreft.

AnimalFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 15:38

Ik heb hier precies ook last van... heel irritant... :\ Ik snij ze altijd in 4 stukjes en dan zijn ze zo klein dat je het echt niet merkt :)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 15:39

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 15:44

Jeetje, wat doet iedereen hier moeilijk met een paracetemol nemen!? :)) Ik drink eerst een slok water, dan leg ik t pilletje op mn tong, en neem dan een slok water om hem weg te slikken. Het word zoo vies als je het oplost!

Suuskeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 15:49

Ik kon het eerst ook absoluut niet, geraakte gewoon niet door m'n keel. Maar toen moest ik opeens iedere dag een pil slikken, waardoor ik dus wel moést. :')

Ik leg het pilletje zo ver mogelijk achter op mijn tong, neem dan een hele grote slok water en dan wordt het pilletje automatisch meegenomen.
Op het begin kreeg ik het pilletje ook niet altijd door, en nu drink ik 1 slok water en weg is het pilletje! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 15:52

Ik krijgt paracetamol ook niet weg hoor.. Alleen van het idee ga ik al over m'n nek :')

Had na m'n operatie wel 1000mg pillen gekregen, die waren in een soort capsulevorm ipv zo groot rond en die kreeg ik dus gelukkig wat makkelijker naar binnen, de rest komt standaard terug :')

TS ik denk dat een zetpil inderdaad een fijner alternatief is :j

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 15:52

Ik hoorde laatst iemand die gewoon op zn paracetamol ging kauwen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 15:54

Ladybird schreef:

Oh ranzig :')

Kan me nog wel kauwtabletten voor kinderen voorstellen, sinaspril heette dat geloof ik, paracetamol met sinaasappelsmaakje, die krengen waren nog lekker ook :')

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 15:55

Joscaa schreef:
Jeetje, wat doet iedereen hier moeilijk met een paracetemol nemen!? :)) Ik drink eerst een slok water, dan leg ik t pilletje op mn tong, en neem dan een slok water om hem weg te slikken. Het word zoo vies als je het oplost!

Ja nou dat is denk ik het probleem van de ts haha. Vroeger kon ik het ook nooit hoor, nu slik ik alles zo weg. Probeer het eens in hele kleine stukjes? Volgensmij mag je trouwens gewoon op een paracetamol kauwen hoor. Je hebt ook gewoon kauwtabletjes voor kinderen (sinaspril ofzo) en rotor heeft smelttabletten. Het is wel heel vies maar oke je moet wat toch :)

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 15:58

Ladybird schreef:

Dat doe ik ook altijd. Gewoon ding tussen je kiezen en kauwen, paar glazen water er achteraan en dan een glas appelsap/optimel oid om de smaak weg te spoelen. Werkt prima, gewoon even doorzetten ;)

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 15:59

Tuurlijk mag je er op kauwen, maar ik denk dat je dan echt nooit meer een pilletje door je keel krijgt,
want wat zijn die krengen smerig. _O-

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 16:00

Ik kauw paracetamol gewoon op idd! Qua smaak kan het veel erger. :P

Wat bij mij helpt met mijn eigen medicijnen welke ik niet door mag kauwen (en wat voor mij de enige manier van slikken van pillen is), is het pilletje verstoppen in eten dat ongeveer een substantie heeft van brood. Eerst kauwen op het brood/eten, pilletje ertussen duwen, kin richting de borst en dan doorslikken.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 16:02

Joscaa schreef:
Tuurlijk mag je er op kauwen, maar ik denk dat je dan echt nooit meer een pilletje door je keel krijgt,
want wat zijn die krengen smerig. _O-

Ik had laatst een sinaspril op mn werk en die smaken best wel goed hoor! Is wel voor kinderen maar als je er twee neemt heb je volgensmij dezelfde dosering als 1 volwassen paracetamol. En de vieze smaak is natuurlijk alleen nog maar meer reden om hem snel door te slikken haha :+ :+ :Y)

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 16:02

Paracetamol in capsule vorm zijn een stuk makkelijker te slikken dan gewone ronde. Ik krijg een gewone ook bijna niet weg, zelfs niet als ik hem in 4en breek.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 16:05

Heb ook heel lang heel moeilijk pillen kunnen slikken. Bij werkt het het best als je eerst een slok water in je mond neemt, dan de pil erbij, hoofd achterover gooien, zodat de pil achter in je mond zit, dan hoofd weer recht en dan dan alles in een keer doorslikken.
Als je je hoofd achterover houdt bij het slikken druk je je keel een beetje dicht en gaat het dus moeilijker om de pil door te slikken.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 16:07

Flinke plak cake of een boterham met iets lekkers.
Kauwen tot je het eigenlijk zou doorslikken.
Pil midden in het prutje doen en doorslikken.
Werkt voor mij het beste, proef je er niets van.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 16:08

Ik heb meerdere opties;
- met je voortanden kauwen, zo heb je niet de hele dag die smaak in je mond, en gelijk weg spoelen met een flink glas water.
- op een lepel pletten (met een andere lepel) tot poeder, klein laagje water erop doen, doorslikken en ook gelijk een glas water erachteraan.
- het bekende in stukjes breken!

Al heb ik soms met het in stukjes breken dat er nogsteeds een scherp randje aan zit.
Ik kan ze inmiddels wel weg krijgen (me moeite) maar het liefst gebruik ik bij dit soort pillen optie 1!