Leefregels voor een gezonde levensstijl

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 21:21

Desty schreef:
Marijkjuh schreef:
@Desty: Hoe bedoel je? Niet in 1 maaltijd of niet op 1 dag? Want dan zou je om en om moeten gaan eten, dat klinkt niet erg logisch.

Niet in een maaltijd.
Toch is het zo!

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gez ... -eten.html

Desty, dit is een site waar iedereen een account op mag aanmaken en geld krijgt per keer dat er iemand kijkt op zijn/haar pagina. Er staan hier een heel aantal dingen in die echt niet kloppen.
Niks tegen jou, maar iemand mag hier alles neerzetten.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 21:22

Anoniem schreef:
Desty, dit is een site waar iedereen een account op mag aanmaken en geld krijgt per keer dat er iemand kijkt op zijn/haar pagina. Er staan hier een heel aantal dingen in die echt niet kloppen.
Niks tegen jou, maar iemand mag hier alles neerzetten.

Dat begrijp ik ;)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 21:23

Wat betreft de eerste tekst: over deze dingen i echt nog veel te weinig onderzoek gedaan en alle beweringen die als waar worden gedaan worden in veel onderzoeken ook volledig tegengesproken. E621 zit ook gewoon in natuurlijke producten zoals tomaten, zelfs in grote hoeveelheden. De reden dat we ons volledig volproppen met producten met e621 staat in mijn andere bericht: er zitten grote hoeveelheden suiker en zout in en weinig verzadigende stoffen. Tot zover bekend heeft E621 daar geen beduidende rol in.
Verder de beweringen over schizofrenie e.d. Waarom wonen er in aziatische landen, waar beduidend veel meer gebruik gemaakt wordt van vetsin niet veel meer mensen met deze mentale stoornissen?
e621 is nooit verboden geweest, omdat er geen enkele aanleiding toe geweest is tot zover...

De reden waarom lightproducten zorgen voor meer honger is dat de alvleesklier direct start met het aanmaken van insuline omdat het suiker verwacht. Dit komt vervolgens niet, maar de insuline breekt wel glucose af in het bloed. Het gevolg is dat je een dalende suikerspiegel krijgt en daarmee een ontzettende trek.
En ik he zojuist 10 lightproducten opgezocht, willekeurig. Allemaal zonder E621...

En wauw, die 2e tekst is schokkend zoveel fouten, geen idee waar te beginnen....

Citaat:
De opnamecyclus: eten en spijsvertering vindt plaats tussen 12.00-20.00 uur
De assimilatiecyclus: absorptie en gebruik vindt plaats tussen 20.00 – 04.00 uur
De eliminatiecyclus: van lichaamsafval en voedselrestanten vindt plaats tussen 04.00-12.00 uur

Geen idee wie dit bedacht heeft, maar dit is echt helemaal op geen enkele wetenschap gebaseerd
Citaat:
Het lichaam leeft op glucose. Fruit bestaat uit fructose dat in het lichaam het snelst wordt omgezet in glucose. Je zou op fruit alleen kunnen leven, vooropgesteld dat je geen zware lichamelijke arbeid verricht of intensief sport beoefent!
Fruit bevat alle vitaminen, mineralen, koolhydraten, aminozuren en vetzuren die een mens nodig heeft.

Zekr niet waar, met alleen het eten van fruit loop je zware tekorten op en is een volwaardige voeding geen optie.

Citaat:
Begin (de dag) met fruit en eet het alleen, dus niet gecombineerd met ander voedsel. Waarom niet? Het lichaam heeft 20 á 45 minuten nodig om alle voedingstoffen uit het fruit te halen (afhankelijk van wat het is: banaan, dadels, gedroogd fruit). Zodra dit proces beëindigd is, kun je iets anders eten. Zou je dit niet doen, en fruit wel samen met ander voedsel eten, dan vermengt het fruit zich met het voedsel dat veel tijd nodig heeft om verteerd te worden en het fruit gaat gisten en rotten waardoor de kostbare voedingstoffen verloren gaan. Nee, je merkt daar niets van en kwaad kan het ook niet, maar qua voedingswaarden heeft het eten van fruit dan weinig zin.

Ook onzin, geen idee waar dit vandaan komt. Als je begint met fruit ligt dit onderaan in de maag en zal als eerste verteerd worden en naar de darmen geplaatst worden.
Er zijn wat kleine wetenschappelijke onderzoekjes gedaan naar maagklachten door het eten van fruit na een zware vetrijke maaltijd: de vetrijke maaltijd blijt lang in de maag liggen en het fruit ligt daar als het ware bovenop te gisten. Hieruit blijkt wel dat sommige mensen maagklachten kunnen krijgen hiervan, maar een probleem met opname van voedsel is er zeker niet.

eerlijk gezegd kan je zo echt die hele pagina af gaan, staat weinig kloppende informatie bij... Fruit hoeft hiet verteerd te worden? Ik poep de blauwe bessen toch echt niet weer in zijn volledigheid uit...
Laatst bijgewerkt door secricible op 24-01-15 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

_black_rose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 21:38

Wat mij betreft bestaat gezond leven uit 2 hoofdonderdelen: fysiek en mentaal.
Om die onderdelen allemaal gezond te houden heb ik zelf de volgende "regeltjes" waar ik me aan houd:

Beweging
-Beweeg voldoende, Ik ga bijna dagelijks 30minuten tot 1 uur wandelen na het avondeten, dat helpt mijn spijsvertering en het maakt mijn hoofd leeg.
-Binnenkort begin ik weer met fitness, 3/4uur per week actief aan de slag in de sportschool

Voedsel
-15 min voor het eten een groot glas water zorgt ervoor dat ik sneller merk dat ik genoeg gegeten heb.
-alleen in het weekend kook ik met vlees, de rest van de week vegetarisch waarbij ik zorg voor voldoende eiwitten in de vorm van noten, eieren, kwark etc.
-Pakjes en potjes met E-nummers gebruik ik haast niet meer. Ja ze zijn getest en goedgekeurd maar er zijn veel bronnen die melden dat de lange termijn effecten toch nog niet zo goed onderzocht zijn, daarnaast zijn potjes en bakjes bron van suiker en zout en kan ik het zelf veel lekkerder :D
-Ik sluit geen voedingsgroepen uit maar ben wel bewust bezig met zaken als roomboter en koolhydraten.
-ik eet gemiddeld 2 stuks fruit per dag en 2 stuks groente
-1.5 tot 2 liter water/spa rood per dag (die vind ik nog het moeilijkst van alle regels)
-Tussendoortjes zijn vaker groente/fruit dan chips en zoet maar die tweede categorie mag wel
-na 20:00 probeer ik niks meer te eten, dat ligt toch te zwaar op de maag|
-ik mag altijd eten wanneer ik trek heb, ik houd me niet aan een max aantal maaltijden per dag.
-ik maak onderscheid tussen eten uit verveling: glas water en een klein gesneden wortel (omdat je daar lang op moet kauwen) of echte trek omdat mijn lichaam dat vraagt.
-Ik eet vaak 2 keer per dag warm omdat ik dat lekkerder vind en omdat vooral soep veel beter en langer vult dan een boterham (nog minder calorieën ook.

Slaap
-Ik heb veel slaap nodig dus dat gun ik mezelf ook, maar ik slaap minimaal 8 en maximaal 10 uur per nacht.
-Ik mag wanneer ik echt heel moe ben en vrij heb s'middags een half uurtje dutten

mentaal
-Meditatie en wandelen zijn super om mijn hoofd leeg te krijgen voor ik ga slapen anders blijf ik piekeren.
-Ik maak 1 keer per week een overzicht van die dingen die ik die week gedaan wil hebben en welke dingen gedaan MOETEN zijn. Op die manier houd ik de stress behapbaar.
-Ik heb heel lang geen smartphone gehad omdat ik ervan overtuigd ben dat ik zoiets niet nodig heb, nu ik er toch ene heb, heb ik nog steeds geen internet erop en "vergeet" ik vaak de wifi aan te zetten, nergens voor nodig om de hele tijd bezig te zijn met de wereld.

Zo, een hele waslijst maar de meeste regels zijn voor mij makkelijk te volgen. Ik ben in 2 jaar tijd 30 kilo afgevallen en ik voel me stukken beter in mijn lijf sinds ik op deze manier leef. Ik heb nog nooit gehoord van opnamecycli en nog nooit gehoord van "slecht gecombineerde" voedingsstoffen. Ik houd van fruit in mijn avondeten en groente als lunch en heb er nooit problemen mee gehad.

secricible

Re: Leefregels voor een gezonde levensstijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 12:57

zitren veel mooie regels tussen black rose!

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 19:55

Wat mij en mijn partner heeft geholpen om meer zicht op voeding te krijgen is het downloaden van de myfitnesspall ap. Daar kun je alles wat je eet en drinkt invullen en zie precies hoeveel calorieën je inneemt en hoe de verdeling qua koolhydraten, vet en eiwitten is.
Ik schrok wat mijn broodjes met boter en hagelslag deden. Sindsdien elke ochtend een vers fruit ontbijtje met havermout en kwark uit de blender. Scheelt de helft aan calorieën en is lekker en voedzaam.

_black_rose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 08:30

een calorieën-teller heeft mij ook geholpen Ankem. Maar dan alleen als bewustwording zoals jij ook zegt. Puur om te zien wat je nu eigenlijk allemaal onder je neus duwt. Het voedingscentrum heeft er ook ene waarbij je ook naar de verdeling van de voedingswaarden kunt kijken, dus hoeveel van die calorieën eiwitten, verzadigd/onverzadigd vet, koolhydraten, vezels, natrium, etc.
Toen ik daarmee mijn levensstijl wilde veranderen ging het een beetje mis. Ik raakte toen beetje geobsedeerd door die getalletjes en wilde ik te ver met mijn 800Kcal per dag... Dus dat zou ik wel afraden. Focussen op beweging en het herkennen en managen van je soorten trek en hongergevoel vind ik een betere methode:)

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 08:35

Bij de genoemde app kun je je gewicht en lengte invoeren en daarna wat je streefgewicht is. Vervolgens geef je aan wat je zou willen afvallen ( als je dat wilt) en wat je bewegingsintensiteit is. Hij berekent dan wat je gemiddeld op een dag mag eten. Dit zijn hele reële aantallen, geen crashdieet aantallen. Ik blijk op sommige dagen zelfs wat te weinig te eten. Meer eiwitten is een streefdoel voor mij. Dat lukt mij erg lastig.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 09:21

Doel je dan op fitnesspall ankem? Want fitnesspall is heel goed in crashgetallen neerzetten, ik mocht 1200kcal eten. Nu eet ik er 1600/1700 en val nog steeds 0,5kg af per week...

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 09:36

secricible schreef:
Doel je dan op fitnesspall ankem? Want fitnesspall is heel goed in crashgetallen neerzetten, ik mocht 1200kcal eten. Nu eet ik er 1600/1700 en val nog steeds 0,5kg af per week...

Gek, ik mag er gewoon 1600 eten van de app en val ook af. Misschien ligt dit dan toch ook de ingevulde gegevens?

Mijn regels zijn heel simpel, alles mag maar niet meer dan 1600 kcal per dag. Ik eet dus gerust een stuk taart op een verjaardag. Ik heb verschillende crash dieëten gevolgd en ben hier altijd zwaarder uitgekomen.
Nu ben ik eindelijk! tot de conclusie gekomen dat ik mijzelf een bepaald soort voedsel niet mijn hele leven kan ontzeggen. Denk hierbij aan ijs, chocolade of wit brood etc. Afgelopen vrijdag nog uit eten geweest en gewoon gezellig meegedaan. Maar snoepen doordeweeks doe ik niet. 's Weekends zeer beperkt of niet. Ik drink alleen water en thee (ook als ik uit eten ben of op een verjaardag).

Beweging is een groot stuikelblok bij mij (vind alleen paardrijden leuk) dus heb ik mijzelf gedwongen tot de 30 day challenge van Jillian Michaels. Nu moet ik 30 dagen lang iedere dag bewegen -O- Hierna ga ik weer over tot max. 3x per week.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 09:39

Naar mijn idee wordt er echt heel veel onzin over eten gezegd en geschreven. Je mag geen koolhydraten, je mag geen gluten, je mag geen suikers. En mensen zijn er ook onvoorstelbaar fanatiek in.

Mijn mening; denk gewoon een beetje logisch na. Een tomatensaus van verse tomaten is gezonder dan uit een pakje. Verse groenten zijn gezond, fruit is gezond. En ondanks alle gluten, koolhydraten en wat er al niet meer in zit, is er nog nooit iemand dood gegaan van het eten van een bruine boterham met kaas.

Als er medisch niks mis met je is, kan je prima gewoon eten. En een ijsje of een patatje tussendoor kan ook geen kwaad, maar eet dan de dag daarna wat gezonder.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 10:43

Ik mag ook gewoon 1660 eten, exclusief beweging ( doe bijna elke dag wat), dus dat komt er nog bij. Ik red het vaak niet om het vol te krijgen. Als je gezonde dingen eet, moet je nog best moeite doen om dat vol te krijgen. Dat vind ik fijn aan de app. Je krijgt veel inzicht.
Mijn partner, groot en licht overgewicht, mag zelfs 2650 eten om af te vallen in een rustig tempo.

Pakjes en zakjes kun je laten staan, daar zitten erg veel toegevoegde suikers en zout in. Vers is lekkerder, in verhouding goedkoper en kost echt niet altijd meer tijd.
Als je frisdrank wilt vervangen door thee, zou ik kiezen voor rooibos of een groene variant.
In heel veel theezakjes bleken ook zoetstoffen te zitten, met name bij vruchtenthee.
Ik gebruik weer echte producten, zoals roomboter. Smaakt lekkerder en de verzadiging is beter.
Tussendoor kun je wat ongebrande en ongezouten notenmix nemen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 14:25

Selka schreef:
secricible schreef:

Gek, ik mag er gewoon 1600 eten van de app en val ook af. Misschien ligt dit dan toch ook de ingevulde gegevens?

Mijn regels zijn heel simpel, alles mag maar niet meer dan 1600 kcal per dag. Ik eet dus gerust een stuk taart op een verjaardag. Ik heb verschillende crash dieëten gevolgd en ben hier altijd zwaarder uitgekomen.
Nu ben ik eindelijk! tot de conclusie gekomen dat ik mijzelf een bepaald soort voedsel niet mijn hele leven kan ontzeggen. Denk hierbij aan ijs, chocolade of wit brood etc. Afgelopen vrijdag nog uit eten geweest en gewoon gezellig meegedaan. Maar snoepen doordeweeks doe ik niet. 's Weekends zeer beperkt of niet. Ik drink alleen water en thee (ook als ik uit eten ben of op een verjaardag).

Beweging is een groot stuikelblok bij mij (vind alleen paardrijden leuk) dus heb ik mijzelf gedwongen tot de 30 day challenge van Jillian Michaels. Nu moet ik 30 dagen lang iedere dag bewegen -O- Hierna ga ik weer over tot max. 3x per week.

Ja, het heeft zeker te maken met wat je invult uiteraard. Ik heb er al eens eerder iets over geschreven, maar het komt er op neer dat myfitnesspall gewoon blind berekend wat jij invult:hij berekend je BMR, vermenigvuldigd dan met wat je aan activiteit invult en trekt daar het aantal kcal vanaf dat je af wil vallen. Maar er zit nergens een soort controle op, dus als ik invul dat ik inactief ben maar wel 1kg per week af wil vallen schotelt myfitnesspall je rustig een advies voor van 800kcal per dag ofzo. Dat vind ik een nadeel, er zit nergens controle.
Waarschijnlijk vind fitnesspall mijn leefstijl niet "gemiddeld actief", maar dat vind ik wel. Dat is het risico, dus het is belangrijk dat je nadenkt of je waardes in fitnesspall wel realistisch zijn.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 14:31

Aah oke op die manier. Ik heb maar gewoon inactief ingevuld gezien mijn zittend beroep.
Nadenken lijkt mij sowieso verstandig. Gister had ik een dagje 1000 kcal. Kreeg meteen een enorme waarschuwing van de app. Heb braaf nog wat extra's gegeten. Vandaar mijn verbazing om jouw post.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 14:36

Hier nog een myfitnesspal gebruiker!

Mijn algemene regels zijn eigenlijk:

- Elke dag groente en fruit eten
- Geen dieetproducten, dan eet je maar wat minder
- Minstens 3x per week een half uurtje de hartslag verhogen
- De producten die ik eet wil ik graag zo min mogelijk bewerkt hebben

Dat laatste punt ga ik niet zo heel ver in overigens, ik bak niet zelf mijn brood of zo en ik drink heus niet alleen maar water. Maar ik zit bijvoorbeeld nooit aan de magnetronmaaltijden.

En dan de afvalregels:
- Eet minder calorieën dan je verbrandt. Klaar, zo simpel is het.

MFP geeft inderdaad waarschuwingen als je te weinig eet. Had ik gister nog! Ik had gewoon geen honger dus heb ik niet zo veel gegeten. Voor een keertje is dat echt niet erg, maar het moet geen gewoonte worden. Ik mag nu 1590 kcal op een dag en daar voel ik me prima bij. In het verleden is het wel eens 1200 geweest maar daar werd ik echt duf, futloos en uitgehongerd van. Duurde daarna ook niet lang voordat ik een slecht eetpatroon aannam en alles er weer aankwam. :')

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 14:38

Ik eet 's ochtends een ontbijtje van yoghurt met lijnzaad, chiazaad, hennepzaad, kokosvezels en honing. Dit kan je afwisselen en lekkerder maken met kaneel, gojibessen, fruit zoals granaatappelpitjes erdoor, enzovoorts. Tussendoor eet ik veel fruit maar ook heel vaak komkommer, paprika of groente en anders pak ik een rijstewafel. 's Avonds eet ik met de pot mee, heb daar niet veel in te bepalen omdat ik nog thuis woon. Ik kom makkelijk aan een half uur beweging per dag door mijn actieve baan, en anders ga ik met de honden lopen. Als ik bij de paarden ben beweeg ik ook veel. Verder ga ik nog twee keer per week naar de sportschool.

Ik probeer zo veel mogelijk water en thee te drinken maar wissel het wel soms af met een glas frisdrank. Citroen door je water is lekker, komkommer en limoen ook. Maar bijvoorbeeld een kers doormidden snijden is ook heel lekker in je water!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 15:01

Ik heb zo'n 5 weken aan mijn eigen dieet gedaan, dit is een eiwittendieet met 's morgens en in de middag een shake. In de avond 150-200 gram mager vlees of wit vis, en onbeperkte groente (liefste vers, en anders uit de vriezer; is gezonder dan potjes). Daarnaast mocht ik toen onbeperkt komkommer en tomaatjes eten. Als tussendoortje crackertjes, een opkikkertje, een plak ontbijtkoek OF een banaan (voor! het sporten), en twee stukken fruit. Minimaal 1,5 L water per dag. In 5 weken tijd ben ik doormiddel van mijn dieet bijna 7 kilo afgevallen (en ik had niet eens overgewicht) Had ik wel overgewicht gehad, dan had ik nog meer kilo's kwijt geraakt. Het is overigens geen dieet waarbij je moet gaan sporten.
Mocht iemand hierin geïnteresseerd zijn, stuur me even een PB.

Inmiddels volg ik mijn dieet niet meer zelf, maar houd ik mij netjes aan mijn eigen schema.
Zou bestaat mijn dag voornamelijk uit;

Bij een werkdag:
O: 3/4 volkoren crackers met pure hagelslag.
(2 crackers = 1 boterham)
OF 2 bruine boterhammen met hagelslag, slimpie limonade
T: Stuk fruit
L: 2 bruine boterhammen met (vaak) kaas, glas water
T: Fruit
Crackertjes
A: variërend, als ik merk dat ik een slechtere dag heb gehad, eet ik bijv alleen (wok) groente met een kipfiletje erdoor heen gebakken, erg lekker, weinig vet en gezond. En het vult goed. :j
T: Magere yoghurt 0% vet

Proberen 1,5 L water te drinken. Tip: Bij de AH heb je limonadesiroop zonder suiker (Slimpie). Deze haal ik altijd, goede vervanger voor water en andere frisdranken.

Zoals je ziet begint mijn ochtend qua beleg best slecht. Hier kies ik 'bewust' voor. Hagelslag vind ik erg lekker, en ik merk dat als ik in de ochtend zoetigheid eet, mijn belang over de gehele dag veel minder is voor zoetigheid.
Ook tussen de middag kies ik voor kaas, dit komt omdat ik in deze maand nog niet echt op ''streng'' ben. Mocht ik echt weer op streng gaan, dan kies ik zowel voor in de ochtend als middag voor ander beleg. Denk aan Slankie (smeer) kaas, ham, appelstroop, light jam, kipfilet etc..

Daarnaast werk ik in de zorg, dus loop gemiddeld de hele dag. Ik heb me eigen paard en besteed hier veel tijd en aandacht aan. Normaliter sportte ik minimaal 2 a 3 keer per week. Maar moet eerlijk zeggen dat dit de laatste 2 maanden niet meer is gebeurd, door omstandigheden. Vanaf ak vrijdag ga ik dit weer oppakken. :j

Ik zie trouwens dat veel mensen hier hun vlees gaan weg laten. Zelf zou ik dit niet aanraden, maar eerder je aardappels (koolhydraten) beperken of zelfs weg laten. Je vlees kan je lichaam heel goed gebruiken en hier zitten goede eiwitten in. Aardappels daar in tegen zijn echte ''dikmakers''

Handige tip: Wil je jouw vlees of aardappelschijfjes etc bakken zonder het gebruiken van boter? Bij de Blokker hebben ze Venflon (weet niet of ik het goed schrijf) bladen. 1 kost €2,99- meen ik. Gaat heel erg lang mee, en is vaatwasbestendig. Gewoon in je koekenpan leggen en je vlees/aardappelschijfjes etc op bakken. Heerlijk spul en geen vet. :j Ik ben er echt een liefhebber van.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 15:19

@Melanie_B, vlees inderdaad niet vervangen met aardappels/pasta o.i.d. beter met groenten :)

Gelukkig eet ik geen vlees/vis o.i.d. en van aardappels/pasta max. 50 gram. maar 500gr. groenvoer wil er best in :D

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 15:33

Groenten mag je onbeperkt eten, dat kan niet zoveel kwaad. Aardappels zijn wel de boosdoener.
Vlees kan geen kwaad.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 15:36

Ik vind boosdoener alweer zo overdreven. Je kan prima een normale hoeveelheid aardappelen eten. Doe er geen vette jus over, eet geen hele bergen, als je niet zoveel beweegt dat je dat kan hebben.

Koolhydraten zijn gewoon een bron van energie voor je lichaam. In normale hoeveelheden is daar niks mis mee.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 15:36

Ligt er aan wat voor vlees. Over de eventuele toevoegingen maar te zwijgen. Daarom eet vriend verplicht biologisch vlees ;)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 15:37

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 15:38

Zoetmiddelen Azmay? Wat moet ik mij daarbij voorstellen. Is dat naast het suiker wat bijvoorbeeld in pindakaas zit of?

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 15:39

Anoeska schreef:
Ik vind boosdoener alweer zo overdreven. Je kan prima een normale hoeveelheid aardappelen eten. Doe er geen vette jus over, eet geen hele bergen, als je niet zoveel beweegt dat je dat kan hebben.

Koolhydraten zijn gewoon een bron van energie voor je lichaam. In normale hoeveelheden is daar niks mis mee.

Mee eens. Ik doelde alleen meer op het afvallen idd. :) Maar voor een normale hoeveelheid is idd niks op tegen. :)

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 15:40

Selka schreef:
Ligt er aan wat voor vlees. Over de eventuele toevoegingen maar te zwijgen. Daarom eet vriend verplicht biologisch vlees ;)

Dat is een keuze die je maakt. Al is biologisch ook niet altijd beter. :Y)