Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

flink druk achter moeten zetten toen :| 
jaime_andrea schreef:Ook weleens in Turkije in ZH geweest met mijn dochter en UK ( ja mijn dochter is nogal een pechvogel :-( ) en dat was ook ok.
Alleen een taalbarrière in Turkije maar goed , we kwamen er wel uit en tja...geen "catering" daar dat was ff wennen als je dan alleen bent en eigenlijk niet weg wilt bij je kind.
EliseXJoelle schreef:bijna 2 jaar geleden ben ik op kreta in het ziekenhuis beland. het was 1e paasdag daar.
wachtkamer leeg, werden gelijk geholpen. goed advies gekregen en voor toen hielp het goed.
we vergeten maar eve dat de zalf die ze voorschreven nirt werkte en enorme pijn vetoirzaakte (zo erg dat ipv 4x per dag er op smeren ik maar 1x toe liet.).
wel was ik dankbaar voor het bad in ons huisje. advies was een bad van 50 graden om gifstoffen (was in de zee tegen een rots met een plantje aangekomen binnen 10min kon ik niet meer lopen door de zwelling) er uit te laten trekken verkoelend!
ik was zeer tevreden. werden oom nog eens gratis geholpen!!
wel het advies om in NL direct naar de huisarts te gaan. bel ik thuis mijn huisarts is ze op vakantie en wilde de vervangende arts in eerste instantie niet helpen omdat het geen spoed meer wasflink druk achter moeten zetten toen :|
als jij in een bad van 50 graden zou gaan zitten verbrand je je flink... Alles boven de 40 graden qua water is te heet voor je huid en zorgt voor brandwonden. Bij 40 graden zweet je ook alles er al wel uit
jaime_andrea schreef:Mijn dochter heeft in Egypte in het ziekenhuis gelegen 14 dgn met nierbekkenontsteking. En ik kan je zeggen:TOP! Geweldige artsen die super Engels spraken, ze hadden gestudeerd in UK, wat voor mij erg fijn was ivm dat ik Brits Engels spreek en daardoor weleens communicatie problemen heb in andere landen
Artsen die 24/7 de gehele periode tot je beschikking staan. Geen gedoe met overdrachten. Super lieve verpleegsters en een super grote kamer eigenlijk 2 die mega luxe was 2koelkasten en 2 grote tv's volop te eten elke dag kregen we alle 3 3 maaltijden per dag en veel vers fruit.
Super geregeld en hielden goed contact met artsen in NL.
Dus ga je naar sharm el Sheik. Maak je geen zorgen
Snoekiej schreef:Waar ik wel benieuwd naar ben: Hebben jullie toen jullie dit meemaakten contact opgenomen met (de alarmcentrale van) je zorg of reisverzekering? En wat hebben die toen voor jullie gedaan?
Ik zie dat er hier twee keer de ANWB wordt genoemd, maar verder lees ik bij niemand iets over hulpverlening door de alarmcentrale.
Ik werk zelf bij een alarmcentrale en heb dus dagelijks mensen aan de lijn die hulp nodig hebben in het buitenland. Ik heb nog wel wat tips of opmerkingen n.a.v. sommige verhalen hier, maar daar kom ik later even op terug
TammyVN schreef:jaime_andrea schreef:Mijn dochter heeft in Egypte in het ziekenhuis gelegen 14 dgn met nierbekkenontsteking. En ik kan je zeggen:TOP! Geweldige artsen die super Engels spraken, ze hadden gestudeerd in UK, wat voor mij erg fijn was ivm dat ik Brits Engels spreek en daardoor weleens communicatie problemen heb in andere landen
Artsen die 24/7 de gehele periode tot je beschikking staan. Geen gedoe met overdrachten. Super lieve verpleegsters en een super grote kamer eigenlijk 2 die mega luxe was 2koelkasten en 2 grote tv's volop te eten elke dag kregen we alle 3 3 maaltijden per dag en veel vers fruit.
Super geregeld en hielden goed contact met artsen in NL.
Dus ga je naar sharm el Sheik. Maak je geen zorgen
Bizar.. Totaal tegenovergestelde ervaringen hier. Ook een ziekenhuis in sharm el sheikh.
Hiervoor al een streek dokter in de woestijn gezien en de eerste hulp op het vliegveld. Vooral die tweede was erg slecht. Heeft ons uren laten wachten terwijl mijn moeder aan allerlei apparatuur lag en gaf nul uitleg. We moesten natuurlijk ook wel wachten op de koffers maar de beste man heeft ons stilzwijgend aan zitten staren.. Reageerde niet op vragen en sprak gebrekkig Engels.
Per ambu naar het ziekenhuis waarop we het vliegveld niet af mochten.. De ambulance broeders hebben de grenswachters afbetaald.. Eenmaal in het ziekenhuis waar weer een man mij geld vroeg anders zouden ze mijn moeder niet onderzoeken. Het was toen al 1 uur in de nacht.. Ben toen helemaal ingestort waarop allemaal mannen in de wachtruimte geld aanboden. Ik had mijn laatste geld meegeven aan mijn vader voor de taxi.
Communicatie in het ziekenhuis was verschrikkelijk. Ze vroegen overal geld voor (pas na een aantal telefoontjes van de ANWB hielden ze hiermee op, ANWB zei ook dat dit ziekenhuis bekend stond om corruptheid). Er zat oud bloed aan de ziekenhuisbedden. We kregen per dag 3 broodjes en de eerste dag 1 flesje water. We hebben daar 3/4 dagen gezeten.
Vrouwen moesten respect tonen voor mannen. Ik snap dit, cultuur, blablabla. Maar ik kwam van een resort vakantie en stond op het punt naar huis te gaan toen het mis ging met mijn moeder. (Ik had een truitje aan met open schouders, onze koffers waren op het vliegveld gebleven). Ik werd continue voor prutsmuts uitgemaakt.
En het ergste, toen ze geen geld meer uit ons konden halen dankzij de ANWB, was mijn moeder plotsklaps genezen en klaar om te reizen. We zijn het ziekenhuis uit gekickt, god dank had de ANWB een resort gevonden waar we terecht konden tot onze vervangende vlucht rond was.. En wat bleek, mijn moeder mocht helemaal niet vliegen en heeft tot op de dag van vandaag last van de gevolgen hiervan.
Nee, nooooooit in het ziekenhuis belanden in Egypte is what i would say!
In Barcelona heb ik zelf eens in het ziekenhuis gezeten, en inderdaad, niemand sprak Engels en dat is geen fijne ervaring. Ik had wel iemand mee wiens Spaans een stuk beter was dan die van mij maar op medisch gebied blijft zoiets moeilijk. Diegene die ik mee had was Italiaans dus het bleef ook in het Engels zoeken naar woorden.
) en kreeg netjes gewoon water tussendoor. Eten niet, maar ben al met al 2,5 uur binnen geweest dus was ook niet nodig.