Meer bokkers die klimmen als sport?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ImkeTarek

Re: Meer bokkers die klimmen als sport?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 04:58

Ik heb gister wat techniek getraind.. zwaar! Maar erg leuk!
Boulderen moet ik echt nog eigen maken, gaat lang zo makkelijk niet als toprope!

Als ik weer terug in nl ben, ga ik denk ik in Nijmegen klimmen

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 23:51

De koudste winter sinds 1956 en door....
Toch de bergen in naar 1200 meter, sneew rondom maar de 10 knulletjes van 12-14 lieten zich niet tegen houden.
Hier abseilen:

Afbeelding

Bikkels +:)+

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 00:48

Leuk! Heerlijk buiten!

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 00:58

Wat tof! Ik ga morgen even heel 't topic doorlezen!
Donderdag m'n eerste les. Het wordt hier aangeboden op de universiteit waar ik studeer, en 't leek me wel leuk om eens iets totaal anders te doen! Ben dus benieuwd :)

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 12:48

En, zijn er nog mensen actief aan het klimmen? Ik zie in ieder geval het voorjaar weer naderen, ben alvast wat klimtripjes aan het plannen.
Helaas speelt wel weer een oude blessure op in mijn bovenarm, hopelijk gooit deze geen roet in mijn plannen, begin net weer in vorm te komen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 13:51

Lieke schreef:
En, zijn er nog mensen actief aan het klimmen?

Mijn zoon heeft mij voor dit jaar 'geboekt' voor klimtrektochten samen de bergen in.
Hij heeft touw, harnassen en al geregeld.
Slaapzak en matje op de rug, wat voer mee en de bergen in!!! Tot over drie dagen ma! :wave:

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 13:58

ik heb het een tijdje gedaan. licht nu alweer even stil ivm iedere x een blessure en drukte ivm eigenpaard.
maar ik wil het wel weer gaan oppakken :)

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 14:10

Ik heb een paar weken geleden mijn klimvaardigheidsbewijs indoor voorklimmen gehaald :D
Er zijn ook al plannen om met de groep waar ik die cursus mee gedaan heb een cursus outdoor te gaan doen over een paar maanden, maar ik twijfel of ik dan al goed genoeg ben daarvoor. Dus dat zien we tegen die tijd wel. Het lijkt me wel erg gaaf om buiten te klimmen!

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 14:13

Ik meld me ook!
Sinds ik mijn vriend heb leren kennen klim ik, mijn vriend werkt ook in een klimzaal :D
Ik heb nu helaas al een tijd niet kunnen klimmen (sinds begin november) wegens vrij ernstige ziekte. Ik hoop volgende week weer te gaan!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 15:29

nadjajump schreef:
Het lijkt me wel erg gaaf om buiten te klimmen!

Wij zijn eigenlijk gaan klimmen omdat het pal in de omgeving, letterlijk loopafstand, klimhemel is.

Een van de eerste trips:

Afbeelding

Zonsopkomst de volgende morgen:

Afbeelding

Een zonsopkomst twee jaar verder; in de eerste schemering naar de top op 1600 meter geklommen hiervoor;

Afbeelding

De top van de tweede zonsopkomst-foto is in de eerste linksboven te zien.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 13:49

Nadjajump, als je je comfortabel voelt om binnen te voorklimmen zou ik zeker ook voor buiten gaan. Dan hoeft het helemaal niet moeilijk te zijn. Heb je al wel eerder in de rots geklommen?

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-15 23:24

Ikzelf ben momenteel even gestopt, omdat ik mijn reis hier in Australië aan het voortzetten ben.
Ik ga hoogstwaarschijnlijk wel aan het eind weer terug naar perth voor een maandje, zodat ik weer met die vriend van mij kan gaan klimmen, voor ik terug naar Nederland kom.

Wil dan ook een cursus voorklimmen doen (noemen ze hier anders, kan even niet op de naam komen..).
En dan terug in Nederland het klimmen natuurlijk weer verder oppakken!

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 10:12

Lieke, dat is fijn om te horen! Er staat in de klimhal een namaakrots, maar nog nooit in het echt rots geklommen :P

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 10:20

Ja klimmen leuk!! Doe het niet meer elke week, het veranderende niet snel genoeg in de sporthal in de buurt. Mijn niveau is 7b/7c dus kan het best aardig.

Moet wel zeggen, ik ben echt een binnen klimmer. Vind het buiten aan de rotsen helemaal niks. Veel te bang dat er een spin uit "mijn greepje" klimt!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 13:37

Mijn tripje voor de zomer is alweer gepland :D
En een hoop kortere tripjes naar België in het verschiet :)
Nu nog even conditie werken, want mijn klimmen heeft ruim een jaar stil gelegen :=

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 10:01

Paulinbijoux. Dan heb je idd een behoorlijk niveau, jammer dat de klimhal niet zo super is, waar klim je?
Ik vind het wel moeilijk voorstellen dat iemand buiten klimmen niet leuk vind, zeker als je op dat niveau klimt zijn er zoveel mogelijkheden.
Roodzonnetje, waar ga je heen?
Nadjajump, er is buiten ook heel veel keuze, je moet alleen weten waar je heen gaat. Ik heb zelfs afgelopen jaar mijn ouders meegenomen, zonder enige ervaring en zij hebben ook leuk op de rots kunnen klimmen.

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:51

Dinsdag weer voor het eerst sinds ik ziek werd weer geprobeerd te klimmen, maar wat viel dat tegen zeg! Mijn conditie is gewoon niks (was ook wel te verwachten), maar zelfs een 4B-route lukte niet. Ik ben echt het vertrouwen in mijn lichaam kwijt, een paar maanden geleden vielen namelijk mijn spieren ineens uit tijdens het klimmen, ben toen ook bewusteloos geraakt. Nu weet ik dat die spontane verlamming veroorzaakt wordt door een ziekte, die ziekte heb ik nog steeds dus ik ben bang dat dit weer gebeurt... Heeft er iemand tips om over mijn angst heen te komen? Ik mis het klimmen echt, maar ik kan helaas maar 1 keer in de week gaan klimmen om te oefenen.

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:58

Echt tips heb ik niet maar heb je een zekeraar waar je op kan vertrouwen?

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 12:00

Ik heb wel een goede zekeraar, maar toch blijft die angst...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 22:26

Wat ik om mee heen soms zie wat helpt is je een paar keer expres laten vallen (wel doen wanneer je hoog genoeg bent!!)

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 17:07

RoodZonnetje schreef:
Wat ik om mee heen soms zie wat helpt is je een paar keer expres laten vallen (wel doen wanneer je hoog genoeg bent!!)

Dat is misschien wel een goed idee. Ik zal vragen of mijn vriend een keer met mij wil oefenen na sluitingstijd ofzo, hij is zaalwachter :)

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 13:35

Na sluitingstijd oefenen is wel slim, dan heb je iig geen last van meekijkers.
Probeer iig niet over je grenzen heen te gaan qua angst, maar in vertrouwen je grenzen op te zoeken.
Geef jezelf ook de tijd om er weer rustig aan te wennen.

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 11:23

Gisteren weer geprobeerd te klimmen. Ik wilde met het laagste niveau beginnen (4A), maar er zijn geen 4A routes meer :+ Met wat moeilijkers begonnen dus, het ging wat beter dan de vorige keer, maar op een bepaald punt kwam ik steeds niet verder. Ik kon me niet laten vallen want er zat iemand onder mij, toen ik eindelijk wel naar beneden kon, kon ik mijn rechterarm vanaf mijn elleboog niet meer gebruiken. Na 2 uur kon ik mijn vingers weer enigzins bewegen, maar niet meer kunnen klimmen dus :(
Hopelijk lukt het volgende week, maar mijn vriend wil eigenlijk dat ik voorlopig niet meer ga...

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 10:25

Stabledoor, wat jammer dat het niet goed ging. Kon je, je niet goed laten blokken, zodat je wel kon hangen? Waarom wil je vriend dat je niet meer gaat?
Is het geen optie om alle kleuren te klimmen als de niveaus te moeilijk zijn? Het is wel verstandig om het rustig op te bouwen. Waar klim je eigenlijk?

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 11:24

Ik kon me niet goed laten blokken omdat die vrouw echt heel dicht onder mij zat, dat had niet goed gegaan. Mijn vriend wil niet meer dat ik ga omdat hij bang is dat ik me blesseer, maar ik ga gewoon wel hoor :+ Volgende week worden er wat makkelijke boulderroutes gebouwd, dan ga ik daar eerst mee aan de slag :)
Ik klim in een zaal in de buurt van Antwerpen (ik studeer diergeneeskunde in Belgenland).
Ik ga gewoon blijven proberen!