Elke dag een douche: niet goed?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 12:10

Ik douche 2x per dag, maar om uitdroging te voorkomen maar 1x met zeep. Eigenlijk 's morgens om fris de dag te beginnen en 's avonds een minuutje of 2 alleen even onder het warme water, om warm m'n bedje in te gaan. Komt ook wel eens 3x voor als haar wassen 's morgens niet uitkomt, maar dan gebruik ik als nog maar 1x badschuim.
(Haar was ik overigens 2-3x per week).
Laatst bijgewerkt door Eske_B op 17-01-15 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 12:13

Ayasha schreef:
femke27 schreef:
Allemaal leuk gezegd door de wetenschappers maar die pannen waar ik s avonds bovenhang lijken me ook niet denderend voor de huid. Vooral entrecote en verse hele vis. De walm van de hete olie stijgt wel op richting mij. Lekker vet.
Om van de geuren, knoflook, ui, vis, enz nog maar te zwijgen.

dus je wil zeggen dat die wetenschappers onze kook-taken moeten komen overnemen? :D
Nou, ik ben voor! :D

Of je komt iedere avondag bij mij in de zaak eten. Ben je er ook vanaf!
:D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 13:46

Ik heb laatst 5 dagen niet gedouched xD gek genoeg viel niemand het op. Ik zag er niet onverzorgd uit ofzo.

Maar ik douche normaal ongeveer 4 a 5 x per week waarvan ik 2 x per week max mijn haar was.

Twilight

Re: Elke dag een douche: niet goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 13:50

ikzit veel thuis en werk een paar uur. dagen dat ik werk spring ik sowiesow onder de douche, andere dagen washandje of snelle douche. ook max 2 keer peer mijn haar :) helaas door heftige roos is het wat eerder vet maar met een knot op mijn hoofd valt niemand het op.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 13:52

lifaya schreef:
Ik heb laatst 5 dagen niet gedouched xD gek genoeg viel niemand het op. Ik zag er niet onverzorgd uit ofzo.

Waarom zou je dat willen? :?

Ik douche 1 of 2 keer per dag, heet en altijd met zeep. Heerlijk, ik leef nog steeds, heb geen droge huid en mankeer niets. Ik blijf lekker volhouden :D

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 13:58

Ik douche me meestal om de 3 dagen met zeep en haar wassen.
Als ik me tussendoor onfris voel of veel gezweet heb oid, spoel ik gewoon alles af onder de douche :)

lifaya, 5 dagen :oo Voel je jezelf dan niet onfris, zelfs als je er niet onverzorgd uitziet?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 13:59

Goof schreef:
lifaya schreef:

Ik douche 1 of 2 keer per dag, heet en altijd met zeep. Heerlijk, ik leef nog steeds, heb geen droge huid en mankeer niets. Ik blijf lekker volhouden :D

Ja, nu ga je dood :n :(:) :+

Is dit niet iets van gewoon je gezonde verstand gebruiken en jezelf goed hydrateren?
Geloof dat er ergens ook een "genoeg water drinken-challenge"rondzwerft op bokt.
Gaan we nu ook een douche-challenge maken? :+

Ik douche elke dag dat ik met andere mensen te maken heb :)
Niet elke keer met zeep.
En op luie dagen lekker poedelen met 2 washandjes, ja ook mn flamoesje.
Je hebt gewoon zachtjes schoonmaken en je hebt kapotschuren.
Sjongejonge, hoop dat ik straks geen wetenschapper in mn badkamerkastje tegenkom :Y)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 14:09

Goof schreef:
lifaya schreef:

Alsof ik die dagen niet heb gedouched omdat ik het niet wou. Heerlijk als mensen dat zelf invullen :D

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 14:10

Ik douche iedere dag of als het iets minder goed uitkomt, de ene dag 's morgens en dan de andere dag 's avonds. Maar zomers echt wel iedere dag en lekker warm ook, heerlijk!!!
En mijn haar gaat ook altijd in het sop. Als je eens kijkt wat er b.v. van je handen afkomt bij het wassen, dat zit ook in je haar hoor. Zeker als je veel in de paarden bezig bent, trouwens is dat wel een lekker luchtje... moeten ze in een flesje doen....
Soort zeep kan heel veel verschil maken en daarna in het vet, soms zelfs vaseline!!!

Ik moet er niet aan denken dat diegene die achter mij in de rij staat bij de kassa een stapje achteruit moet doen vanwege een luchtje (vind is dus heel smerig).

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 14:11

@ Lifaya: Geef het nou maar gewoon toe...... *\o/*

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 14:13

Haha xD
Nee ik zat in een hostel en had geen slippers bij me lol. En het waren douches die je met een hele verdieping deelde... Ik vind dat smeriger dan die dagen even niet douchen haha. Het was daarbij lekker koud dus echt zweten doe je ook niet. Maar moet wel bekennen dat toen ik bij mijn volgende bestemming aankwam ik meteen een lekker lange douche heb genomen haha

Oja, ik douche alleen niet als ik een hangdag heb en geen reet heb uitgevoerd, als ik naar werk ga, paarden of uitga douche ik uiteraard gewoon :D al is dat ook niet altijd zo hoor. Vaak douche ik dagelijks en soms ook 2 x op een dag. Er is geen pijl te trekken bij mij
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 17-01-15 14:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 14:14

Ik douche elke dag, lekker met mijn Rituals of Bodyshop spulletjes en mijn huid ziet er mooi uit. Ik vind het gewoon ook fris om elke dag te douchen.

Blubje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 14:27

Nou, als je iedere dag kan douchen zonder problemen is er niks aan de hand toch?

Kijk, mijn huid kan er niet tegen als ik iedere dag zeep met parfum en warm water gebruik, dat doe ik dus niet.

Ik heb eerder het idee dat mensen het vies vinden om een dagje niet te douchen.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 15:35

LZP -> MWS

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 15:07

Elke dag warm douchen droogt inderdaad je huid uit en met alleen water douchen kan je huid net zo hard uitdrogen als sommige douchegels. De ene huid is daar gevoeliger voor dan de andere.

We leven nou eenmaal in een samenleving waarin iedereen altijd heel schoon wil zijn, dus wat de wetenschappers ook onderzoeken en wat er ook geadviseerd wordt; ik denk dat de meeste mensen het nodig blijven vinden om elke dag te douchen.

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 15:14

Ik ben een huid terrorist dan douche elke dag zo heet dat ik me nog net niet verbrand en flink wat douche gel erbij...
Intieme delen worden ook gewoon elke dag geschrobt met douche gel en washandje.

Ik leef nog gewoon en heb na het douche soms last van een trekkende huid op mijn rug en smeer dan body lotion. Denk dat het per persoon verschilt...

Suzan_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 15:16

Ik moet wel douchen iedere dag, ik werk op een varkenshouderij en dan wil je wel douchen! Af en toe moet ik op mijn werk ook nog is douchen dus soms wel is vaker dan 1x per dag.

Maar nooit dat ik last heb van mijn huid verder. Is per persoon verschillend denk ik.

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 16:57

Ik douche ook iedere dag, soms zelfs 2x per dag. Vind het gewoon fijn om fris/schoon te ruiken, en vooral als ik druk bezig ben geweest, voel ik me wel weer lekker schoon als ik heb gedoucht. :)

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 17:11

Ik douche ook echt iedere dag en ook iedere dag met douchegel. Mijn haar was ik dan 2 a 3x in de week.
Zomers gebeurd het ook regelmatig dat ik 2x per dag onder de douche staan.

Ik merk wel dat mijn huid vooral op mijn benen en op mijn voorhoofd heel droog worden. Maar daar heb je ook allerlei middeltjes voor.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 17:29

Lekker heet douchen met douchegel en daarna gewoon even smeren met bodylotion. Is nog goed voor de economie ook :')

Mijn huid kan er niet zo goed tegen, droogt snel uit maar douchen is gewoon veel te fijn om over te slaan. Wassen met een washandje aan de wastafel vind ik verschrikkelijk. Geeft geen fris gevoel, is koud, onhandig...

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:08

Je kan je geen leven zonder douche meer voorstellen.... inderdaad... dat washandje!!! |(

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:13

Ik kende iemand die ging maar 1x in de maand onder de douche... :r
Persoon stonk niet echt ofzo maar vind het idee gewoon erg onfris.

Ik zelf douche elke dag of soms om de dag, hangt er vanaf of ik veel gezweet heb of niet.
Ik heb geen pony meer dus ik heb geen paardengeur om mij heen hangen.
Mijn haren was ik om de dag.

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:19

Ik douche elke ochtend als ik m'n bed uit kom. Ik loop gewoon zonder na te denken naar de douche en zet de radio aan en wordt dan eens wakker..
En als ik heb paard gereden dan douche ik daarna nog een keer.

Douche ik in de ochtend niet dan ben ik niet te genieten (grote kans dat dit tussen m'n oren zit hoor) maar ik start gewoon niet zo lekker die dag want die warmte is zo heerlijk. Het is meestal ook een douche van 3 minuten. Even afspoelen en dan er weer onder vandaan want dan is de koffie klaar. <3 <3

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:20

Ayasha schreef:
Goed of niet... Ik kruip toch niet ongedouched in bed als ik bij de paarden geweest ben. :+
Als je verder niks moet kan ik best snappen dat je een dagje overslaat maar mensen die in de bouw zitten of elke dag tussen de paarden zitten.... :=

Hier ook. Ik douche elke dag in de ochtend, anders voel ik me gewoon vies. En onder de douche word ik goed wakker.
Laatst bijgewerkt door Lous op 20-01-15 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:21

Moet er niet aan denken niet elke dag te douchen. En mijn omgeving ook niet vrees ik. sowieso na het sporten (en dat is dus bijna elke dag). Maar als je bij de paarden of de varkens bent geweest ruik je ook niet echt fris. En om me nu met een washandje helemaal nat en schoon te maken, dan werkt de douche toch een stukje sneller. (en voelt ook schoner omdat het vuil echt afspoelt en je die niet enkel verdeeld over je lichaam in de hoop wat mee te nemen op het washandje).
In de zomermaanden douche ik dus feitelijk vaak twee keer per dag. Want dan zweet je ook buiten het sporten om.