Rechteroog doet maf, wat zou het zijn? :(

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-15 23:35

Had wel van iemand anders gehoord een soort training dat je dan naar een bal met letters moet staren en jezelf dan focussen op één letter!

Lous

Re: Rechteroog doet maf, wat zou het zijn? :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 23:40

Een lui oog is niet met een bril op te lossen. Een bril is puur om wat je ziet op het goede punt op het netvlies te krijgen zodat je een duidelijk beeld hebt, dus goed kunt zien.
Een lui oog zegt het woord lui al, is een oog wat lui is, niet wil werken dus het werk allemaal op het andere oog probeert te schuiven.

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 23:44

Een lui oog zou tog al vanaf de kindertijd op zijn gevallen en niet op oudere leeftijd.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 23:45

Meestal wel. Ik dacht namelijk dat je dat alleen kon hebben van jongs af aan. :?

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 23:47

Dat dacht ik ook vandaar dat het ook zo vreemd is.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 23:49

Ik zou het gewoon na laten kijken door een oogarts. Je kan jezelf wel wat aandoen als er toch iets mis blijkt te zijn en je bent er te laat bij.

Niemand houdt van operaties en je wordt echt niet zomaar geopereerd. Ze gaan niet voor de gein of voor de lol in je ogen staan roeren, dus mocht het zover zijn dat de oogarts een operatie nodig acht, is er wel iets goed mis met je ogen.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 23:50

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 23:55

Eerder ook nooit er last van gehad, sinds een half jaar ofzo ontdekt en er last van.

Maar inderdaad ts even naar de huisarts die verwijst je door naar de oogarts in het ziekenhuis en daar zul je verschillende testen krijgen, niets engs aan, alleen wel iemand meenemen je kan van die pupil verwijdende oogdruppels krijgen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 09:04

Isaboy schreef:
Eerder ook nooit er last van gehad, sinds een half jaar ofzo ontdekt en er last van.

Maar inderdaad ts even naar de huisarts die verwijst je door naar de oogarts in het ziekenhuis en daar zul je verschillende testen krijgen, niets engs aan, alleen wel iemand meenemen je kan van die pupil verwijdende oogdruppels krijgen :+

En met die pupilverwijdende druppels ga je leuk wazig zien joh!
Leuk om dan te raden wat dan ergens opgeschreven staat :D Ik deed altijd wedstrijdjes met mijn broer, die werd op hetzelfde moment gedruppeld.. En dan was onze moeder de jury :') :')
Dus wie had de meeste teksten goed..
Maar het is dan inderdaad slim om iemand mee te neme, haha!

En ach, er kunnen zoveel dingen mis zijn. Misschien is het wel heel simpel op te lossen met een bril/lenzen, een of andere zalf etc. een operatie krijg je heus niet zomaar :)

Succes!