Eerste keer bloedprikken.. HELP

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 10:41

Vanmorgen toevallig zelf bloed moeten laten prikken. Zag er als een berg tegenop. Heb zelf verschillende piercings en inentingen gehad en dacht meteen aan hoeveel pijn die hebben gedaan. Maar vanmorgen met lood in m'n schoenen heen.

Mocht ik ook nog een na een klein meisje (huilen en hard dat ze deed), wat mijn angt zeker niet minder maakte. Toch mezelf gedwongen naar binnen te gaan.

Ik ging zitten en ze maakte mijn arm schoon. Ze stak de naald met het eerst buisje erin en ik voelde het niet eens _O- Heb mezelf echt uitgelachen waar ik zo een probleem over had gemaakt. Het wisselen van de buisjes merkte ik op maar dat is ook echt alles. Deed ook geen pijn!

Dus van een mede-angsthaas: je voelt echt niks en als ik dit eerder had geweten dan was ik eerder gegaan, in plaats van het 3 weken UT te stellen.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 10:47

Ik vind het ook suuuuuper eng, maar het valt heel erg mee. Je voelt er niks van!

Als je gespannen bent, vraag dan of je mag liggen. Ik zat op een krukje en ik had ook de master-prikker, toen het klaar was stond ik op en ik was zo opgelucht dat ik daardoor flauwviel :') Toen zeiden ze ook dat ik de volgende keer moest vragen of ik mocht liggen, dan val je niet zo snel flauw.

Anoniem

Re: Eerste keer bloedprikken.. HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 10:56

Ik hoor net van een vriendin ook dat zij die vingerprik veel erger vind. Terwijl ik nu echt zo enorm opgelucht ben en dat echt niets vond voorstellen. Gek hoe dat kan verschillen.
Bij mij mogen ze ook echt niet aftellen of laten zien of vertellen wat ze doen. Maar bij een ander moet juist wel. Echt zelf heel goed aangeven wat je wil.
Ze vinden weinig gek.
Dat flauwvallen erna ken ik, dan laat je alle spanning los en huppaaa..... :evaw:

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 11:08

dnieSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 11:19

Ik moest vorige week ook bloedprikken.. heb zelf ook een angststoornis en zag er daarom ook vreselijk tegen op.. moest me zelf echt in de auto trappen en er heen rijden, mn vader had ook aangeboden om mee te gaan maar ik wil dan altijd liever alleen zijn omdat ik dan het gevoel heb dat ik zelf kan bepalen hoe ik me gedraag zeg maar :')
Ik daar heen, heb binnen meteen aangegeven dat ik erg bang was, ze hielden daar gelijk rekening mee en mocht ik dus meteen naar binnen, dat vond ik erg fijn want hoe langer ik moet gaan wachten hoe banger ik word.
Maar eenmaal binnen de mevrouw die me moest gaan prikken deed het echt super goed en stelde me heel erg gerust en het stelde echt helemaaaaal niets voor! voelde er geen eens wat van, zit echt allemaal tussen de oren dat het zeer zou doen denk ik.

kom op meid je kan het echt waar! :j

Milty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 13:02

Jullie zijn echt helden! Ik ga vanmiddag met mn moeder mee, gezellig samen laten prikken.
Ik ga inderdaad zeggen dat ik het heel eng vind en dat ik graag wil liggen, en dan hoop ik dat ik net zo veel geluk heb als jullie
Vingerprikje heb ik inderdaad 2x gedaan, heb ik weinig problemen mee, maar dat prikt daarna zo erg xD (en ze moeten sws 2 buisjes hebben)
Waarschijnlijk ga ik mezelf ook echt uitlachen hierna

Ik zou heel graag op jullie allemaal apart reageren, maar zoveel tijd heb ik even niet

Dus aan jullie allemaal:
Héééél erg bedankt! Jullie zijn stuk voor stuk helden en ik ben al een stuk minder bang (hoewel ik waarschijnlijk in de wachtkamer in mn broek plas van de angst xD)
Ik laat jullie vanmiddag weten hoe het is gegaan!

lis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 13:13

ik herken je angst helaas ook en de angststoornis ook nog eens..
ik moet helaas zelf elk jaar bloedprikken en jank nog elke keer als het gebeurd maar kan je wel de volgende tips geven:

* vraag om Emla zalf. Deze zalf verdoofd je huid waardoor je het prikje niet voelt. Bij mij zorgt het prikje namelijk voor de paniek, omdat ik dan weet dat het begonnen is.
* laat je inderdaad door een ervaren iemand prikken.
* ga lekker liggen, en vraag lekker om je moeders hand.

Mijn moeder komt altijd naast me staan en houdt mijn hand vast. hierdoor ben ik afgeleid en maakt ze een heel standaard praatje maar doordat ik antwoord moet geven ben ik niet meer bezig met het prikken.

Blijf na het prikken ook nog even lekker liggen en drink een pakje wickey leeg, of iets met veel suiker. Ga daarna lekker rechtop zitten en sta op als je je echt weer een beetje oke voelt.

en als je wilt huilen, lekker doen! bij mij lucht dit enorm op en zo vloeit de spanning ook heel snel weg! ze kennen me inmiddels op de prikkamer en hebben altijd een doos tissues klaar staan :Y) :+

succes! en t komt echt wel goed

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 13:19

Vraag of ze je liggend willen prikken , ik krijg ook echt angsaanvallen , maar liggend lukte het nu wel *\o/* . En gewoon aangeven idd , je kan er niks aan doen .