ontzettend veel pijn aan nek / rug / schouder

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ankem

Re: ontzettend veel pijn aan nek / rug / schouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 19:45

Als je aan de achterkant van je schouder pijn hebt kun je het volgende proberen: ga tegen een muur staan en doe tussen de muur en je schouder een tennisbal. Beweeg jezelf wat omhoog en omlaag, zodat je schouder over de tennisbal rolt.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 19:54

ow bah, ik heb niet alle reacties gelezen maar herken je verhaal maar al te goed.

Ineens niets meer kunnen en dan vast lopen op van alles.

Bij mij sloeg het er in terwijl ik uit de auto stapte........ging bijna tegen de vlakte van de pijn.
Ik was naar de HA gegaan, kon direct terecht.
Hij stuurde mij door naar een neuroloog omdat ik ook krachtverlies in mijn armen had gekregen en zelfs bijna niet eens meer rechtop kon zitten.
Korte stukjes lopen ging maar net en als ik niet erg goed op lette kwamen de heftige pijnscheuten door heel mijn bovenlijf.

Wat vooral belangrijk was, was rusten....heel veel rusten tot je er niet goed van word.
Kleine beetjes bewegen tot mijn lijf zelf zei dat het genoeg was.....en dat deed het al snel.

Bij de neurologie kreeg ik een scan en een MRI....de zenuwen in mijn armen werden onderzocht ( op zoek naar een carpaal tunnelsyndroom) krachtmetingen werden gedaan ga maar door.
uiteindelijk bleek er een hernia te zitten.....ik wist toen nog niet dat ik er nog 2 bij zou krijgen later in het verhaal. Kwam door slijtage aan de nekwervels........kan dus blijkbaar zomaar........en het duurd toch echt nog een poos voor ik de 80 raak.
Het heeft mij een aantal jaar gekost voor ik alles weer een beetje normaal kon......dus zonder heftige napijnen of bijna uitval van de armen.

Nu hoop ik voor jou dat dit niet bij jou gevonden gaat worden maar ik zou het bewegen zeker doseren tot de grens die jouw eigen lijf aan geeft.
En bewegingen die je pijn doen bewust proberen te vermijden.

Beterschap daar, ik hoop dat je er snel weer van af bent. :(:)

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 20:24

Dank jullie wel voor jullie reacties ! Word me toch steeds meer duidelijk zo.
Ik ben altijd meer van ik wacht alles wel af, maar dat schiet ook niet op.
Merk ook wel aan me lichaam dat dit niet iets Een stijve spier is of ect.

Ik hoef morgen gelukkig geen zwaar werk ofzo te doen, dus dat komt wel goed.
Mocht ik echt eerder naar huis moeten of huisarts, is dat altijd mogelijk.

Diclofenac kon ik helaas nergens vinden, wel ibuprofen op de kop getikt gelukkig, en die slaat wel iets aan.

Morgen ochtend bel ik gelijk om 8 uur de HA, eerst maar kijken wat hij er van zegt, en inderdaad hij kan ook iets van pijnstillers mee geven..

Zo lekker me bedje in met sjaal en tijgerbalsam er op en d'r aan, zweet me aan de andere kant wel weer de pletter haha.