Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
dejavu schreef:Oké. Ik kan er overheen gelezen hebben, maar heb je ook weleens een pillenkuur voor die pv gehad? Ik wel en toen was ik er vanaf.
Hardnekkig gedoe SAKKIA schreef:Ik heb eigenlijk precies dezelfde klachten.
Tot aan de lichte vlekken e.d. aan toe. Open plekken heb ik nooit gehad trouwens.
De puisten op mijn kaaklijn heb ik ook. Is nu twee weken rustig geweest en nu zitten er toch weer twee (nou ja 1, de andere is enkel nog een plekje geen puist meer) Ik merk dat dit wel in relatie staat met mijn voeding en suiker. Hier moet ik dus zelf om denken.
Wat je zegt over de oren verbaasd mij. Ik ben namelijk afgelopen zomer wel bij de KNO arts geweest,. Ik heb namelijk altijd last van mijn oren en mijn trommelvlies staat vaak (ernstig) naar binnengetrokken. Ik krijg hier dan weer een neuwsspray voor. Ik wil deze echter niet alle dagen blijven gebruiken dus stop weer als ik denk dat het goed is en begin weer als ik merk dat de druk in mijn oren niet meer goed is. Ik heb last van verkalking/littekenweefsel op mijn trommelvliezen, door (jawel) buisjes vroeger. Een loopoor heb ik nooit, helemaal mooi schoon en droog zijn ze trouwens ook vaak niet. Bij de KNO is er verder niet echt is iets gekomen. Mijn gehoor is zelfs uitmuntend goed voor iemand van mijn leeftijd. Het enige is dus dat littekenweefsel en die naar binnengetrokken trommelvliezen maar echt een oorzaak konden ze daar dus niet voor vinden. Hoewel ik al wist dat oorpijn gewoon bij mij hoorde was ik toch ergens blij dat de KNO arts me kon vertellen dat ik me niet aanstelde en er wel degelijk wat aan de hand was, maar er gewon niks aan te doen was. Voor nieuwe trommelvliezen is het nog te vroeg en hij wilde daar ook niet eens over hebben omdat mijn gehoor zo goed was.
Ik heb nu al maanden een exzeem plek op de binnenkant van mijn hand. Moet zeggen dat het nu binnen een paar dagen heel erg verbetert is en ik er echt op hoop dat het nu helemaal hersteld. Mocht dat niet het geval zijn ga ik ook eens terug naar de huisarts.
Wat mij trouwens echt enorm geholpen heeft voor die plekken op mijn armen ed. is geen bodylotion meer te gebruiken en ook zo min mogelijk zeep met rotzooi er in (maar goed ik vind het ook weleens eens fijn als het lekker ruikt als ik onder de douche sta, dus gebruik meestal in het weekend wel iets dat lekker ruikt) Niet te lang douchen, niet te heet en niet in bad.
kortom echt veel herkenning hier en ik ben dus ook zeer benieuwd wat de dermatoloog gaat zeggen.
Slik je ook de pil trouwens? Hormonen en eczeem is natuurlijk ook een combi die je vaak negatief hoort
dejavu schreef:Mij is verteld dat die schimmel het pigment wegwerkt. Zon maakt die witte plekjes bruin of rood maar de schimmel blijft bestaan. Ik denk dat je er idd dus goed aan doet om naar de dermatoloog te gaan. Ben benieuwd wat hij zegt.Hardnekkig gedoe
eline1991 schreef:Hier ook herkenning!
Op het loopoor na heb ik ook last van PV wat na 3 keer selsun en een pillenkuur gewoon weer terug komt. Sinds een week heb ik ook op mijn vinger allemaal vochtbultjes die ontzettend jeuken, dik en rood zijn. Hiernaast een gevoelig dun huidje. Verder heb ik wel regelmatig last van pijn in mijn oor bij het slapen. Moet er eigenlijk ook maar weer eens mee naar de huisarts als ik dit zo lees.
Ik ben ontzettend benieuwd wat er uit gaat komen bij de dermatoloog!
Ergens vind ik het ook wel heel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben.
Wat mij trouwens toen aangeraden werd tegen de PV was oregano olie capsules om te slikken. Het leek even beter te worden maar het kwam helaas net zo hard weer terug.
Edit: post was nog niet helemaal af..
(heel grappig, ik ben namelijk niet seksueel actief op dit moment, maar de strekking ligt hier in een bult folders en papieren naast me)