Varekaj schreef:Misschien voorbarig, maar als je hartslag en bloeddruk blijven stijgen (en je temperatuur ook) zou ik dit weekend toch de HA van wacht laten komen of gewoon naar Spoed gaan, en dan melden dat er bloedafname is gebeurd voor vermoeden van longembolie en hyperthyroïdie (hyper schildklier). Normaal moet dat genoeg zijn om je daar even binnenste buiten te keren of bijkomend onderzoek te doen. Heb je het gevoel dat je hart in overdrive gaat en dat het af en toe eens doorslaat of overslaat of blijven de tintelingen in je vingers toenemen, zelfde advies: ga naar Spoed.
Hoe is je vochtopname en urine trouwens? Zijn die goed? Geen specifieke geur als je gaat plassen, zoals appeltjes per toeval?
Je hartslag zit binnen de grens van het normale (genoeg controles op gedaan en je ziet vaker 70-80 voorbijkomen dan je denkt) en zolang je geen 140/90 bloeddruk hebt is nog relatief goed, zelfs al zit je normaal lager. Mijn hartslag in rust zit meestal <60, gemiddeld vaak rond de 50. Laat me een inspanning doen, die schiet naar de 70 en ik voel me dan ook alsof ik een WK-record sprint heb moeten doen.
Hou er rekening mee, je probeert roken af te bouwen, dat een deel van de onrust ook kan komen omdat je lichaam de nicotine mist. Afbouwen is goed, maar doe het rustig aan.
Als ik me rustig hou, is het doenbaar, dus doe ik lekker niks haha.
Overslaan doet m'n hart niet echt, het gaat gewoon veel sneller dan anders.
Ik drink veel, zoals altijd, zover ik zie/ruik is mijn urine ook normaal.
Mijn bloeddruk was 10/8 gisteren, ook hoger dan normaal. Ik maak geen koorts aan, heb het iets warmer dan gewoonlijk maar geen koorts. Mijn hartslag ligt gemiddeld normaal ook zo laag, ik weet dat 77 niet bepaald hoog is maar zo voelt het voor mijn lichaam dus wel.
Ja met het roken overhaast ik niks hoor, ik probeer niet te veel te roken maar als ik zin heb in een sigaret steek ik er eentje op. Ze smaken me sinds ik ziek ben alleen niet meer zo, dat komt wel handig uit haha.