3 liter water drinken per dag

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 09:47

LauraSaskia schreef:
Lol, en ik had vandaag als doel om 1 liter water te drinken :+ Ik drink sowieso te weinig, dus wil me er ook bewuster van worden en meer gaan drinken :)

Ik kom ook nog niet aan de liter hoor, ik drink vrij weinig.
Ik wil er ook niet aan denken hoe vaak ik naar de wc moet als ik 3 liter zou drinken. Is de lol er meteen vanaf.

Warboel

Re: 3 liter water drinken per dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 10:06

3 liter :wow:

Ik doe elke dag loeihard m'n best om 's ochtends een glas leeg te drinken, door de dag heen een Dopper (halve liter geloof ik) en bij het avondeten nog een glaasje. Oftewel, ik kom amper aan de liter :o

RenskeLap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 10:12

Ik was/ben er ook mee bezig om meer water te drinken. Soms water en de andere keer weer thee.
Waarom je niet te veel mag drinken is omdat je dan juist weer hoofdpijn kan krijgen. (dit wist ik eerst ook niet hoor, helaas kan ik de bron niet zo snel vinden) Doordat er cellen opzwellen door het overvloed aan water drukken die tegen je hersenen aan, daardoor ontstaat er weer hoofdpijn.
Ik weet alleen niet meer welke cellen dat waren :( volgens mij bloedcellen :? maar ik kan het verkeerd hebben .
Wel heb ik het laatst zelf geprobeerd, maar ik kreeg wel hoofdpijn van te veel drinken (ik zat geloof ik boven de 3 liter)

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 10:12

Ik bewaar de halve-literflesjes van cola of sap oid, die vul ik tussen de dag door met slappe limonade (water alleen vind ik niet lekker) en dat klok ik dan in één keer naar binnen. Niet op vaste tijden oid, gewoon wanneer ik dorst heb. Zo kom ik toch al gauw aan de 1,5 l per dag, plus mijn reuzemok met thee bij het ontbijt. Minder dan dat moet ik ook echt niet doen, dan krijg ik hoofdpijn en wordt ik chagrijnig :P

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 10:17

Ik heb 1 week lang 3 liter water gedronken.
Ik moest om het half uur naar de wc :+

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-15 15:42

Ik vind het moeilijk vol te houden.. Zit nu pas op en halve liter haha oeps..

ShenaBell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:44

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 20:13

Ik drink zo'n 3 halve liter mokken met thee, een heel flesje water van een liter en tussendoor nog glazen\sap. Ik zit dus aan zo'n 2,5\3 liter per dag. En ja, sommige mensen vinden dat ik vaak naar de wc moet, maar het is altijd al zo geweest, en ik vind het geen probleem :+
Ik zou volgens die rekensom 1,44 liter water moeten drinken, dat is dus voor mijn behoeftes en doen erg weinig.

Ik heb overigens wel last van oneffenheden en puistjes.
Laatst bijgewerkt door Fink op 09-01-15 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 20:18

verootjoo schreef:
Dat is veel te veel en niet gezond... 2liter water is prima als je buiten dat niks anders drinkt :)

Wat ik heb gehoord van mijn dermatologe is dat een gezond lichaam 6 tot 7 liter aan kan per dag. Ze zei dat het vanaf daar slecht word. Dus ook ik ben benieuwd naar de onderbouwing.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 20:22

Misschien stom, maar ik kijk heel erg naar de kleur van mn urine en drink aan de hand daar van. Soms, als ik gewoon heel de dag rustig aan doe achter mn computer heb ik aan 1,5 echt genoeg en heb dan mooi lichte urine. Als het een warme dag is, ik heb gesport oid, heb ik donkerdere urine en moet ik dus meer drinken.

Jeroenschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 20:24

Ik drink wel 3/4 liter per dag als ik aan het werk ben. De lucht is daar zo droog dat ik steeds een droge mond heb/dorst heb en ik werk ook gewoon loeihard (zweten). Ik heb dan een 0,75 l fles en die vul ik wel 5x denk ik, en dan drink ik daar buiten nog. Als ik niet werk drink ik minder

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 20:30

Ik drink wel 4 liter per dag. Maar dat is omdat ik veel sport lessen geef en dus ook veel vocht kwijt raak.

Als ik de hele dag niet sport drink ik zo'n 2,5 a 3 liter. Ik heb nooit puistjes of oneffenheden.
Maar dat heb ik eigenlijk nooit gehad, ook niet tijdens mijn puberteit dus of ik dat te danken heb aan mijn dieet dat is de vraag.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 20:33

Lara_Silver schreef:
verootjoo schreef:
Dat is veel te veel en niet gezond... 2liter water is prima als je buiten dat niks anders drinkt :)

Wat ik heb gehoord van mijn dermatologe is dat een gezond lichaam 6 tot 7 liter aan kan per dag. Ze zei dat het vanaf daar slecht word. Dus ook ik ben benieuwd naar de onderbouwing.

ik zou het niet proberen...volgens mij is het dodelijk.

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 20:36

Genoeg water drinken is gezond.
Het gaf (ben er mee gestopt omdat het mij slecht lukt, eigenlijk best dom) ook een mooiere huid.
En iets minder hoofdpijn.
Maar, als je echt op 3 liter zit is dat ongezond.
Het verdunt je maagzuur te veel.
Dat kan weer veel andere (erge) gevolgen hebben en ook weer leiden tot huidproblemen zoals couperose.
Dus zoals het meestal is: te weinig is niet goed, maar te veel ook niet.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 20:36

8 liter is dodelijk geloof ik, 3 zou dus prima moeten kunnen :)
Ik drink ook zo iets (3 liter), heb toch eens opgeteld, ook nauwelijks puistjes, of het toeval is?

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 20:37

EskeGirl schreef:
8 liter is dodelijk geloof ik, 3 zou dus prima moeten kunnen :)
Ik drink ook zo iets (3 liter), heb toch eens opgeteld, ook nauwelijks puistjes, of het toeval is?

8 liter is inderdaad dodelijk.
Er komt dan te veel water in de vacuole te zitten waardoor deze in korte tijd opzwellen en de aders belemmeren waardoor er geen bloed meer rondgepompt kan worden. :)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 20:41

billionache schreef:
Maar teveel drinken kan schadelijk zijn; je kan er watervergiftiging van krijgen, zoutgehalte in het bloed daalt waardoor cellen gaan uitzetten en pijn veroorzaken.

Het schijnt dat de bet- bet overgrootvader van de koning hieraan is gestorven.
Op een gloeiend hete dag heeft hij teveel koud water gedronken. Een paard kan daar dodelijke koliek van krijgen, hij kreeg een soort verkramping van zijn darmslijmvlies. In plaats van zoiets nuttigs als water binnen te laten, konden zijn darmen nits meer opnemen en deden de eenvoudiger natuurkundige wetten hun werk: er trad osmose op. Ofwel: allerlei nuttige zouten gingen zijn lichaam uit, het water in dat in de darm zat en niet kon worden opgenomen.
Dorst had hij al; dorst is vaak een optelsom van zowel te weinig water als te weinig zouten "dus dat ging niet goed".
Tegenwoordig ga je aan het infuus, maar vroeger was dat einde verhaal.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 20:42

Ik drink 8-9 grote glazen water per dag.

Ik vind drie liter best veel overigens.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 21:00

Als je een gewone dag hebt waarbij je geen overmatige inspanningen hebt en dus niet extreem transpireert dan is drie liter water echt veel te veel om te drinken. Mijn huisarts schrok al toen ik hem melde dat ik zo'n twee liter water dronk per dag. Je krijgt via andere voeding ook vocht binnen dus aan 1,5 liter drinken zou je voldoende moeten hebben. Kwam je regelmatig boven de 2 a 2,5 liter water drinken uit per dag dan was dat niet goed. Dit omdat je dan goede voedingsstoffen te snel afvoert omdat je vaker moet plassen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 21:09

Ik heb ook gewoon veel dorst. Ik drink 's morgens 1 glas water bij het ontbijt. Op school 2-3 flesjes van een halce liter (ligt aan lengte schooldag). Dan kom ik thuis nog een glas, bij het avondeten nog een glas en tot ik naar bed ga nog wel 2-3 glazen (thee/water).
Ik drink naar wat mijn lichaam wil, wel netjes verspreid over de daf :)

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 21:56

coldsummers schreef:
Ik drink 8-9 grote glazen water per dag.

Ik vind drie liter best veel overigens.

9 x 0,3 = 2,7 Liter toch??

En 0,3 zijn echt geen grote glazen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 22:00

Ik dronk vroeger ook te weinig, tot ik nierstenen kreeg. :Y)
Nu probeer ik 1,5 tot 2 liter per dag te drinken maar vind ik met dit koude weer wel lastiger dan in de zomer.

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 22:04

Ik drink altijd 1,5 liter water per dag + 1 of 2 bekers melk. Ik heb gaanderweg wel gemerkt dat je huid er beter van wordt (en minder hoofdpijn), maar die wallen trekken echt niet weg hoor.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 22:06

Ik ken iemand die ook zo veel en liefst nog meer dronk, ze kreeg echt op d'r kop van de diëtiste.
omdat ze daarmee veel te weinig goede bruikbare stoffen kon opnemen en ze er doelloos weer uitspoelde...

ik heb vernomen dat ze nu wat minder drinkt, en ze heeft minder klachten...das echt geen toeval :o

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 22:07

3 liter :wow:
Ik ben blij als ik aan de liter/anderhalf liter kom hahah.