Stress bij 'volle agenda'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NdV74

Re: Stress bij 'volle agenda'

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 09:00

Ik ga mee met het advies hierboven. Nee zeggen wanneer je niet wil.
Ik ben ook jarenlang altijd meegegaan maar vond er ook niks aan. Ik drink niet, zij allemaal wel. Sta je daar als enige nuchtere tussen...
Daarnaast, zijn vrienden zijn mijn vrienden niet. En met de aanhang heb ik ook geen klik. Dus ik ben ermee gestopt. Ik ga mee als ik daar zin in heb (sommige vrienden zijn tevens ook familie en dan ga ik wel) en blijf thuis wanneer ik niet wil.
Manlief heeft daar inmiddels vrede mee. Als ik tegen mijn zin mee ga, hebben we allebei een rotavond want hij vindt het ook niet leuk dat ik het niet naar m'n zin heb.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 09:03

Dat Nee zeggen kan ook een genadeklap zijn voor je relatie. Je hoeft echt niet iedereen aardig te vinden, maar een beetje inzet maakt het voor je partner ook wat leuker.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 09:09

Want? Haar vriend kan zichzelf toch ook vermaken op die feestjes? Als ren paar keer nee zeggen op ga je mee naar dit en dat feestje dan heb je al geen beste relatie hoor...

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 09:13

Dat is wat anders. Maar ik ken er genoeg die nooit meegaan en hun gezicht laten zien.
Als ik bij elke keer dat ik geen zin heb nee zeg, dan heb ik geen werk en geen sociaal leven meer over. Ik heb ook niet altijd zin in een verjaardag of een etentje, maar als ik er eenmaal ben dan valt het altijd weer mee.
Je moet jezelf soms ook even aanpassen / ergens toe zetten om te slagen.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 09:14

Je hebt maar een leven, en dat is hele kostbare tijd. Wil je dat gebruiken voor dingen die je niet leuk vind?
Ik ben twee jaar geleden opgehouden met dit soort verplichtingen, zag mijn leven aan me voorbij trekken van het ene people pleaser ding naar het andere. Nu is er rust en ruimte. Zalig.

En het grappige is, veel mensen vinden het helemaal niet erg dat ik niet op hun feestjes kom, even goede vrienden. Ze zien namelijk dat ik veel gelukkiger ben en dat is veel leuker.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 09:20

Caesar schreef:
Dat is wat anders. Maar ik ken er genoeg die nooit meegaan en hun gezicht laten zien.
Als ik bij elke keer dat ik geen zin heb nee zeg, dan heb ik geen werk en geen sociaal leven meer over. Ik heb ook niet altijd zin in een verjaardag of een etentje, maar als ik er eenmaal ben dan valt het altijd weer mee.
Je moet jezelf soms ook even aanpassen / ergens toe zetten om te slagen.

Werk moet, een verjaardag niet. Ik doe wat ik wil in m'n privéleven en m'n privetijd. Ik ga mijn vrije zaterdagavond echt niet ergens spenderen waar ik niet wil zijn. Gelukkig laten mijn vriend en ik hier elkaar vrij in.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 09:22

Jennyj01 schreef:
Tips tegen depressiviteit? Geen dingen meer doen waar je niet blij van wordt. Of je moet iemand er heel erg mee kwetsen of extreem gelukkig mee maken. En daar vallen bierfeestjes niet onder.

Kort maar krachtig en helemaal waar. Je moet je eigen agenda gaan beheren. Er is er maar 1 op de wereld die jij gelukkig kan maken en dat ben jezelf. Doe dat dan ook. Af en toe meegaan als het iets belangrijks is of als je vriend dat echt erg waardeert en de andere keren ga je lekker zelf wat doen.

Je bent de enige die hier iets in kan veranderen. Je kan 100 huishoudsters nemen of minder gaan werken, maar da's het probleem niet. Je moet regie nemen over je eigen leven :)

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 09:37

Och wat herkenbaar dit!
Ik kom zelf uit zo'n klein iedereen-kent-elkaar-dorpje in Twente en ben nog steeds blij dat ik verhuisd ben O:)

Alle tips zoals bovenstaande ben ik het mee eens. Je eigen vriendinnen en eigen hobby's/rustmomenten gaan toch altijd voor? En verder: iedereen lekker laten praten. Jouw wereld is groter dan alleen maar feestjes met dezelfde vrienden in het weekend ;)

Ben stiekem wel benieuwd waar je woont :o

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 10:01

Vrije tijd is schaars als je gewoon werkt. In die vrije tijd heb je al vaak zat verplichte dingen die je moet doen dus de rest hoef je niet in te vullen door een ander blij te maken en zelf de pineut te zijn.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 10:28

Caesar schreef:
Dat Nee zeggen kan ook een genadeklap zijn voor je relatie. Je hoeft echt niet iedereen aardig te vinden, maar een beetje inzet maakt het voor je partner ook wat leuker.

Volgens mij zie je het nu niet helemaal op de juiste manier :n
Als het goed is, zie je graag je partner gelukkig in een relatie. Natuurlijk is het altijd geven en nemen, maar waarom zou je altijd dingen moeten doen waar je niet gelukkig van wordt? En waarom zou je partner dat van je vragen in een goede relatie?
In het begin had mijn man er ook moeite mee dat de vriendinnen van zijn vrienden, niet mijn vriendinnen zijn. Ondertussen heeft hij liever dat ik gewoon mijn eigen gang ga, want hij heeft liever een vrolijke en gezellige vrouw dan een gefrustreerde die zich op zit te vreten bij mensen die haar niet liggen. Natuurlijk ga ik wel mee op het moment dat het niet anders kan, maar iedereen weet dat ondertussen wel: Wendy komt niet, tenzij.
Als dat de genadeklap voor je relatie is, dan moet je jezelf afvragen hoeveel je partner echt om jou (en jouw geluk) geeft.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 10:37

Caesar schreef:
Als ik bij elke keer dat ik geen zin heb nee zeg, dan heb ik geen werk en geen sociaal leven meer over.

Als dat zo is zou dat zeggen dat je het dus niet naar je zin hebt in je eigen vriendengroep en je ze liever niet ziet.
Daar zou ik me wel zorgen om maken geloof ik dan.

Ik zeg nee tegen alles en iedereen waar ik geen zin in heb, maar gelukkig heb ik veel leuke mensen en bezigheden om me heen dus vervelen doe ik me niet, ik heb nog steeds een sociaal leven en mijn werk vind ik geweldig, dus ook daar zeg ik geen nee tegen.