Kostolany schreef:Tja we worden nu wel steeds ouder dan vroeger juist omdat het stukje ziektes goed onder controle is.
Mwoah ik weet niet of dat zo is eigenlijk 
Het zou mij persoonlijk niets verbazen als er straks een omslagpunt komt.
De mensen die nu al zo oud zijn geworden zijn wellicht toch al met al onder gezondere omstandigheden opgegroeid. Zonder 1001 entingen, raar gemanipuleerd fabrieksvoer, veel luchtvervuiling en allerlei straling en moderne stress die we tegenwoordig hebben.
Aan de ene kant is er veel verbeterd, aan de andere kant spelen er toch best wat heel erg dubieuze zaken waardoor we steeds verder van onze natuur af zijn komen te staan.... iedereen lijkt tegenwoordig wel wat te mankeren.... ik ben al met al wel benieuwd of de huidige generaties net zo veel relatief gezonde 100-jarigen voort zullen brengen 
Citaat:
UIteraard krijgen we er nieuwe ziektes voor terug waar niets op lijkt te werken. En we reizen nu ook nog eens de halve wereld over...dat maakt dat je ook weer ander soort ziektes hier krijgt waar we niet tegen kunnen. ER zal altijd een deel niet werken van entingen en soms heb je een bijwerking op de enting en moet je afwegen of die bijwerking erger is dan de ziekte zelf te krijgen? Soms zijn er allergische reacties op een enting..kan ook..maar is wel zeldzamer geworden dan vroeger.
Daarvan durf ik ook niet te zeggen of het zo is
Geen idee hoeveel reacties er vroeger waren, of nu zijn. Denk dat veel reacties op enting ook niet als zodanig geregistreerd worden dus dat niemand het precies weet 
Wel gaan mijn haren overeind staan als ik hoor met welk gemak er steeds meer entstoffen in dat vaccinatieschema bijgepompt (moeten gaan) worden 
Citaat:
Ik laat mijn kinderen gewoon enten..de oudste is deels in Nederland en deels in Belgie gedaan. Wat me op viel is dat die schema's toch wel wat afwijken van elkaar met wat ze geven en doen. De jongste is volgens volledig Belgisch schema aan het gaan waar toch weer anders geprikt wordt ook.
Dat is ook alweer zoiets, wereldwijd schijnen er enorme verschillen in te zitten 
Qua leeftijden maar ook qua types entingen. Wat elders absoluut niet gedaan wordt, doen we hier toch vrolijk....en maar er vanuit gaan dat er vast wel iemand heel goed overna gedacht heeft en daarbij geen overantwoorde risico's genomen heeft 
Citaat:
En alleen al daarom omdat we ook grenzen over rijden laat ik wel enten...wetend wat een ziekte uit het buitenland kan doen die daar nog volop voorkomt en hier is stil gezet door het enten...
Sommige ziektes muteren ook steeds en die entingen die je krijgt kan dat niet bij houden. Die lopen meestal een stap achter op wat de ziekte op dit moment is. En dan is de vraag krijg je het minder erg als je geeent bent of niet.
En ja je krijgt rommel in gespoten..en ja je kan ziek worden bij het niet enten. Ik denk dat iedereen zijn mening daarover heeft en hoe hij het aanpakt met zichzelf en de kinderen en dieren om ons heen.
Ik denk..dat je moet doen wat voor jullie goed voelt. En je zult nooit weten welke het juiste pad was als er niets gebeurd of juist wel..want het kan bij allebei nog altijd.
Dat is het hem ook voor mij. Ik vermoed dat alle opties toch risico's inhouden en dat het toch deels gokken zal zijn over waar je goed aan doet.
Maar er moet vast van alle mogelijkheden ergens een soort gulden middenweg te bedenken zijn waardoor een kleintje het minste risico loopt op het oplopen van chronische complicaties