Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
LiannePuthzy schreef:Van sporten word ik alleen maar wakkerder![]()
Ik drink cafeïne vrije thee van zonnatura, van lezen word ik moe, maar niet heel snel, ook dan pas val ik in slaap rond een uur of 2 en slaap ik nog heel slecht omdat ik vaak van geluiden wakker word

jumerenik schreef:maar voordat je melatonime bent gaan nemen, heb jij toen een test gedaan waneer je slaaphormoon wrd aangemaakt. want dat is (volgens mijn dokter) ook het moment dat je meltonime in moet nemen. en staat op het pilletje zelf niet hoeveel mg het is?
verder (mischien een beetje achterhaarde tips) is je kussen goed? (een slecht kussen is echt iets wat je slaap beinvloed) slaap je in het weekeind uit/ga je later naar bed toe? (dit niet doen. een vast ritme waneer je naar bed gaat en opstaat. dus ook in het weekeind je wekker zetten! en verder. ooit ga je slapen. al haar je 2 nachten schter elkaar door ooit val je in slaap. dus ga wel altijd in je bed liggen. kan je na een uur de slaap niet vatten sta op. pak wat te drinken ect. )
ik ben hier ook een superslechte slaper. mijn hele ritme is in de war. (lees 6 uur smorgens in slaap vallen ect.
Yipee schreef:Lastig! Je zit ook een beetje in een vicieuze cirkel als ik het zo lees. Je slaapt slecht door stress en daardoor ervaar je weer druk en stress omdat je moet slapen waardoor je juist weer niet kan slapen en zo gaat het door.
Ik denk dat je hiermee best even naar de huisarts kan gaan. Misschien tijdelijke medicatie om de cirkel te doorbreken zou kunnen helpen.
Hannanas schreef:Cirkel doorbreken? Welke cirkel?
Slechtste tips ooit die ik gelezen heb....
Ik denk niet dat er aan medicatie begonnen moet worden voordat er gedegen onderzoek is gedaan....
En al helemaal niet door een huisarts.
Dat heet symptoom bestrijding.
Zoek eens wat ontspanningsoefeningen op (op youtube onder guided meditation). Zitten ook hele zweverige tussen maar dat maakt niet uit. Het feit is dat je daardoor stil blijft liggen en je gedachte verzet, en dat is het belangrijkste. kwii schreef:jumerenik schreef:maar voordat je melatonime bent gaan nemen, heb jij toen een test gedaan waneer je slaaphormoon wrd aangemaakt. want dat is (volgens mijn dokter) ook het moment dat je meltonime in moet nemen. en staat op het pilletje zelf niet hoeveel mg het is?
verder (mischien een beetje achterhaarde tips) is je kussen goed? (een slecht kussen is echt iets wat je slaap beinvloed) slaap je in het weekeind uit/ga je later naar bed toe? (dit niet doen. een vast ritme waneer je naar bed gaat en opstaat. dus ook in het weekeind je wekker zetten! en verder. ooit ga je slapen. al haar je 2 nachten schter elkaar door ooit val je in slaap. dus ga wel altijd in je bed liggen. kan je na een uur de slaap niet vatten sta op. pak wat te drinken ect. )
ik ben hier ook een superslechte slaper. mijn hele ritme is in de war. (lees 6 uur smorgens in slaap vallen ect.
Je zegt een heleboel goede dingen, maar dit is onzin. Mééstal is het zo, niet altijd.
Goof schreef:Hannanas schreef:Cirkel doorbreken? Welke cirkel?
Slechtste tips ooit die ik gelezen heb....
Ik denk niet dat er aan medicatie begonnen moet worden voordat er gedegen onderzoek is gedaan....
En al helemaal niet door een huisarts.
Dat heet symptoom bestrijding.
Dan zal ik wel een hele slechte huisarts hebben![]()
Dit is de beste tip die ik zelf ooit heb gehad van de huisarts, ik heb voor ong een week slaapmedicatie gekregen om uit die cirkel te komen en inderdaad, dit was precies wat ik nodig had.
Nou moet ik wel zeggen dat bij mij de oorzaak bekend was, maar alsnog is dit het beste dat de huisarts voor mij kon doen op dat moment. Ik heb daarna ook geen problemen meer gehad.