Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sjira schreef:In fruit zitten suikers waardoor je een suikerdipje zou kunnen krijgen. Dat is de enige reden die ik kan bedenken dat fruit in de ochtend niet goed is. Vezelrijk is beter, daar krijg je veel lange energie van en langer een vol gevoel. Maar als jij 's ochtends een banaan kan eten dan heb je prima ontbijt hoor! Beter dan niets....
.

erdoor heen vind ik niet lekker omdat het fruit dan warm word) jokari schreef:powerreiner, besef je wel dat je roofbouw pleegt op je eigen lichaam zo ? Dat gaat zich ooit geweldig wreken hoor.
Janneke2 schreef:Heb je een idee waarom je ook 'smiddags maar 'mondjesmaat' eten naar binnen krijgt?
En je zou een ouderwets brits ontbijt kunnen proberen: hetzij 'smorgens, hetzij 'smiddags: bonen, eieren: echt het steviger spul.
gaat ook niet van harte maar beter dan 'vast voedsel' zegmaar haha
Kim14 schreef:Juist door te ontbijten krijg je je lichaam lekker op gang! En kun je wel een fruitsmoothie weg krijgen, doe dit dan ook vooral. Probeer het eens met magere kwark, bevat veel eiwitten wat ook helpt tegen de kg's.
Ik heb jaren lang onbewust te weinig gegeten, lees ongeveer 1200 tot 1500 kcal per dag (wel vaak chips erbij eten om mn hongergevoel weg te eten, terwijl je eigenlijk jezelf chronisch tekort doet) en kwam alleen maar aan! Sinds ik mezelf dwing om fatsoenlijke maaltijden en tussendoortjes te eten heb ik minder snaaidrang, gaan de kg's er af en geeft mn lijf een signaaltje wanneer ik weer wat moet eten. Terwijl ik voor mijn gevoel mezelf echt aan het volstouwen was.
De enige tip die ik je kan geven is dus: dwing jezelf, het went!
PenP2014 schreef:Het enige wat eigenlijk wel lukt is een fruit smoothie. Een appel banaan aarbeitjes en wat yoghurt en in de blender. Dat vind ik echt goed te doen.
Maar ik las ergens dat fruit om te ontbijten best wel slecht is. Ik kan het niet onderbouwen haha, want weet niet meer precies waarom en hoe of wat.
Verder bedankt voor de tips!! Ik ga het eea uitproberen. steeds een uur eerder proberen is wel een goeie. Ik moet er idd aan wennen denk ik. Als je jarenlang niet ontbijt is het echt heel moeilijk!
PenP2014 schreef:succes!Ik ga dan verder met de fruitsmoothies en iets erdoorheen doen voor de vezels eerstgaat ook niet van harte maar beter dan 'vast voedsel' zegmaar haha
ben zo blij dat ik lekker kan ontbijten
als ik ontbeten heb kan ik er weer tot minstens 11uur tegen
Ik ontbeet nooit tot ik 's morgens cortisonen moest nemen -en da mag nie op nuchtere maag, enfin mag wel maar doe je beter niet-PenP2014 schreef:Het enige wat eigenlijk wel lukt is een fruit smoothie. Een appel banaan aarbeitjes en wat yoghurt en in de blender. Dat vind ik echt goed te doen.
Maar ik las ergens dat fruit om te ontbijten best wel slecht is. Ik kan het niet onderbouwen haha, want weet niet meer precies waarom en hoe of wat.
Verder bedankt voor de tips!! Ik ga het eea uitproberen. steeds een uur eerder proberen is wel een goeie. Ik moet er idd aan wennen denk ik. Als je jarenlang niet ontbijt is het echt heel moeilijk!
.